نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

گروه مدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

10.22059/jsm.2023.364303.3191

چکیده

مقدمه: مدیریت روابط شرکا در فدراسیون فوتبال شامل برقراری و حفظ رابطۀ مثبت با ذی‌نفعان است. همچنین فدراسیون فوتبال می‌بایست با شرکای اصلی خود ارتباط مؤثرتری داشته باشد تا بتواند به توسعۀ برند سازمانی، افزایش اعتماد و همکاری با ذی‌نفعان، کاهش تعارضات فوتبالی و درنهایت توسعۀ فوتبال دست یابد. در همین زمینه هدف پژوهش حاضر بیان پیامدهای کاربرد مدیریت روابط شرکا در فدراسیون فوتبال بود.
روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و به روش کیفی با استفاده از رویکرد پدیدارشناسی توصیفی انجام گرفت. مشارکت‌کنندگان در پژوهش 23 نفر از خبرگان مرتبط با موضوع بودند. روش نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و گلوله‌برفی بود. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته بود و در نرم‌افزار مکس‌کیودا نسخۀ 20 مراحل کدگذاری انجام شد. برای تعیین روایی و پایایی از معیارهای اعتبار، انتقال‌پذیری، قابلیت اعتماد و تأییدپذیری استفاده شد.
یافته‌ها: پیامدهای کاربرد مدیریت روابط شرکا در فدراسیون فوتبال، شامل 87 مضمون فرعی در قالب 8 مضمون اصلی توسعۀ نظارت و ارزیابی، توسعۀ ارتباطات، توسعۀ مالی، توسعۀ ارائۀ کالا و خدمات، توسعۀ اهداف مشترک، توسعۀ اطلاعات ذی‌نفعان، توسعۀ عملکرد سازمانی و توسعۀ برند ذی‌نفعان است.
نتیجه‌گیری: با برقراری روابط مؤثر با شرکای اصلی، فدراسیون فوتبال می‌تواند به توسعۀ برند، افزایش اعتماد و همکاری با ذی‌نفعان کمک کند و در نتیجه سبب پیشرفت فدراسیون فوتبال در سطح بین‌المللی شود.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Identifying the Consequences of Using Partner Relationship Management in the Islamic Republic of Iran Football Federation

نویسندگان [English]

  • Mohammad Zare
  • Farzad Nobakht
  • Mehrdad Moharramzadeh
  • Abbas Naghizadeh-Baghi

Department of sports management , University of Mohaghegh Ardabili , Ardabil, Iran

چکیده [English]

Introduction: Managing partner relations in the football federation includes establishing and maintaining a positive relationship with stakeholders. Also, the football federation should have a more effective relationship with its leading partners to develop the organizational brand, increase trust and cooperation with stakeholders, reduce conflicts, and finally develop football. In this regard, the present study aimed to express the consequences of using partner relationship management in the football federation.
Methods: The current research is practical in terms of its purpose and was conducted using a qualitative method using a descriptive phenomenological approach. The participants in the study included 23 experts related to the subject. The sampling method was purposeful and snowball. The data collection tool was a semi-structured interview, and the coding steps were done in MaxQda version 20 software. Validity, transferability, trustworthiness and verifiability criteria were used to determine validity and reliability.
Results:  The consequences of using partner relationship management in the football federation, including 87 sub-themes in the form of 8 main themes of monitoring and evaluation development, communication development, financial development, development of goods and services, development of common goals, development of stakeholder information, development of organizational performance and brand development is the beneficiary.
Conclusion: By establishing effective relationships with the main partners, the football federation can help develop the brand and increase trust and cooperation with the stakeholders, and as a result, the football federation can progress at the international level.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Beneficiaries
  • Financial Development
  • Football Federation
  • Organizational Brand
  • Partner Relationship Management
Krzepicka, A. K. (2023). PARTNERSHIP RELATIONSHIPS IN CREATING STAKEHOLDER VALUE IN TODAY’S MARKETPLACE. Scientific Papers of Silesian University of Technology. Organization & Management/Zeszyty Naukowe Politechniki Slaskiej. Seria Organizacji i Zarzadzanie, (173).