نشریه مدیریت ورزشی به صورت فصلنامه در قالب الکترونیکی به صورت تمام متن زبان فارسی و چکیده کوتاه و بلند انگلیسی توسط دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران منتشر می شود. در این نشریه، مقالات علمی و نتایج پژوهش های کاربردی، توسعه ای و بنیادی، مروری در حوزه های مدیریت ورزشی را در اختیار محققین و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و علاقه مندان علوم ورزشی قرار می گیرد و از مطالعات کاربردی در حوزه تخصص رشته مدیریت ورزشی استقبال می کند.
تلاش این مجله علمی بر آن است تا با انتشار مقالات علمی معتبر، استانداردهای علمی و فهم موجود را در زمینههای کاربردی و بنیادی مدیریت ورزشی را ارتقاء دهد.
اهداف و حوزه موضوعی نشریه:
مدیریت ورزشی، بازاریابی ورزش، منابع انسانی و رفتار سازمانی در ورزش، اقتصاد ورزش، مدیریت استراتژیک در ورزش، مدیریت رویدادهای ورزشی، اماکن و تاسیسات ورزشی و ....
هدف از چاپ و انتشار این مجله به شرح ذیل است:
انتشار یافتههای نوین پژوهشی به منظور گسترش مرزهای دانش؛ انتقال دستاوردهای نظری و کاربردی متخصصین به منظور تبادل آموختهها و تجربیات بر پایه روشهای پژوهشی معتبر در حیطه کاربردی و بنیادی مدیریت ورزش
ایجاد و توسعه شبکه تعاملی بین پژوهشگران و مراکز علمی ـ پژوهشی
کمک به ارتقای سطح دانش علمی و پژوهش در زمینههای مختلف علوم ورزشی و نهادینه کردن پژوهش
تلاش در جهت رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی کشور
کمک به مسالهیابی و حل مسائل علمی در حوزه علوم ورزشی
تلاش برای ورود و عضویت درپایگاه های اطلاعاتی بینالمللی
این مجله علمی، پذیرای دریافت مقالات پژوهشی اصیل و مروری در زمینه علوم ورزشی از محققین و دانشمندان ورزشی تمام دنیاست به زبان فارسی است و همه مقالات تحقیقی و یاداشتهای مروری تحت بررسی در فرآیند داوری دقیق، برپایه غربالگری اولیه سردبیر و داوری مقاله بینام (دوسویه کور)، حداکثر توسط سه داور علمی مورد بررسی قرار میگیرند.
توجه به مقالات با موضوع روز و دارای استاندارد جهانی که به دلیل استخراج از رساله های دکتری و پژوهش های تحقیقاتی که توانایی عرضه دانش در سطح بین المللی را داشته باشند، از اولویت های نشریه می باشند.