نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار گروه تربیت بدنی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، آزادشهر، ایران
2 استادیار، مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران.
چکیده
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر مدیریت روابط با مشتری بر پیامدهای رفتاری مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود. جامعه آماری مورد نظر تحقیق شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای مدیریت ارتباط با مشتری هانگ کیت و همکاران (2005)، رضایت مشتریان استرینگ فلو و همکاران (2004) و پرسشنامه تمایل به بازگشت مشتریان هانگ کیت و همکاران (2004) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری بر رضایت مشتریان اثر گذار میباشند اما اثر تمرکز بر مشتریان کلیدی بر رضایت مشتریان ادارات ورزش و جوانان معنیدار نبود. همچنین دیگر نتایج تحقیق نشان داد که تمرکز بر مشتریان کلیدی، سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری بر تمایل به بازگشت مشتریان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان اثر گذار میباشند اما اثر مدیریت دانش بر تمایل به بازگشت مشتریان ادارات ورزش و جوانان معنیدار نبود.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The study effect of Customer Relationship Management on customer’s behavioral outcomes in Sports and Youth offices of Golestan province
نویسندگان [English]
- Nasser Bay 1
- Amir Ghanbarpour nosrati 2
1 assistant professor Department of Physical Education, Azadshahr Branch, Islamic Azad University, Azadshahr, Iran
2 Assistant Professor of Sport Management, Department of Physical Education and Sport Sciences, Humanities Faculty, University of Kashan, Kashan, Iran
چکیده [English]
The purpose of this study was to investigate the effect of customer relationship management on customer’s behavioral outcomes in Sports and Youth offices of Golestan province. Statistical population of the study was all employees of Sports and Youth offices of Golestan province that 132 employees randomly selected as a statistical sample of research. For collecting data, Hong-kit et al (2005) customer relationship management questionnaire, Stringfellow et al (2004) customer satisfaction questionnaire and Hong-kit et al (2004) customer intention to return questionnaire were used. To analyze the data and identify the effects of research variables, structural equation modeling was used by Smart PLS Software. The Findings showed that, organizing customer relationship management, knowledge management and customer relationship management based on technology has a significant impact on customer satisfaction, but effect of focus on key customer on Sports and Youth office customers’ satisfaction was not significant. Also another finding showed that focus on key customer, organizing customer relationship management, and customer relationship management based on technology has a significant impact on Sports and Youth office customers’ tend to return. But effect of knowledge management on Youth and Sports Office customers’ tend to return was not significant.
کلیدواژهها [English]
- Behavioral Outcomes
- Customer Intention
- Customers Satisfaction
- Key Customers
- Knowledge Management