1. آذرنگ، عبدالحسین (1370). سیاست اطلاعرسانی و تکنـــولوژی اطلاعاتی ـ اطلاعات و ارتباطات، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ص 15.
2. احمدی ده قطبالدینی، محمد (1389). «بررسی رابطۀ تجربۀ کار با رایانه، تناسب تکلیف-فناوری، خودکارامدی رایانه، اضطراب رایانه، لذت ادراکشدۀ رایانه، سازههای مدل پذیرش فناوری دیویس»، فصلنامۀ اندیشههای تازه در علوم تربیتی، (2)، ص 131-129.
3. احمدی، عبدالله؛ جدیدی، اکبر (1389). «بررسی رابطۀ پیچیدگی اینترنت بر آسانی کاربرد و مفید بودن ادراکشدۀ اینترنت در بین مدیران مدارس شهرستان انار در سال تحصیلی 89-88»، فصلنامۀ رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، (3)، ص 194-89.
4. باقری، علیمحمد؛ حمیدی بهشتی، محمدتقی؛ علیدوستی، سیروس (1388). «پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران بسط مدل پذیرش فناوری»،فصلنامۀ علوم و فناوری اطلاعات، (24)، ص 7-5.
5. جنیدی، مهدی؛ بشیری، مهدی (1386). بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایۀ مدل پذیرش فناوری اطلاعت (TAM)، اولین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی، تهران: جهاد دانشگاهی، 6-4 اردیبهشت، ص 353-350.
6. حبیبپور گتابی، کرم؛ صفری شالی، رضا (1388). راهنمای جامع کاربردSPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی)، تهران: متفکران لویه، ص 408.
7. حسنپور، طلعت (1390). «عوامل مؤثر بر پذیرش نظام آرشیو دیجیتالی صدا توسط برنامهسازان صدای جمهوری اسلامی ایران در منطقۀ شمال غرب کشور براساس مدل پذیرش فناوری دیویس»، فصلنامۀ دانششناسی، (13)، ص 15-13.
8. خراسانی، اباصلت و همکاران (1390). «عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر مبنای مدل پذیرش فناوری»، مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (14)، ص 670-664.
9. رحیمی، قاسم؛ زمانی، علیرضا ( 1388). مقدمهای بر روش تحقیق در تربیت بدنی، اصفهان: دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، ص 119.
10. رشیدی، زهرا (1387). بررسی قابلیت کاربرد مدل پذیرش فناوری توسط دبیران مدارس هوشمند شهر تهران در سال تحصیلی 87-1386، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ص 31-24.
11. رضایی دولتآبادی، حسن؛ خزایی پول، جواد؛ شعبانی نفت چالی، جواد (1391). بررسی تمایل به خرید الکترونیکی براساس بسط مدل پذیرش فناوری، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، (1)، ص100-93.
12. سلیمانی، عادل؛ زرافشانی، کیومرث (1390). «بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط هنر آموزان کشاورزی استان کرمانشاه با استفاده از مدل (TAM)»، فصلنامۀ علمی پژوهشی علوم و فناوری اطلاعات، (26)، ص 902- 885.
13. شیخ شعاعی، فاطمه؛ علومی، طاهره (1384). «بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانههای دانشکدههای فنی دانشگاههای دولتی شهر تهران»، نشریۀ کتابداری و اطلاعرسانی، (3)، ص 20-18.
14. طالقانی، غلامرضا (1384). «نقش فنّاوری اطلاعات در ایجاد اشتغال»، مجموعه مقالات دومین همایش اشتغال و نظام آموزش عالی کشور، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، 27-28 اردیبهشت، ص 1.
16. قربانیزاده، وجهالله؛ دلجو، غلامحسین؛ امیری، آرین (1387). عوامل مؤثر بر پذیرش سامانۀ مدیریت شهری تهران (137) توسط شهروندان،www. Emunconf.ir . [دسترسی 5 شهریور 1391]، ص 7.
17. کشگر، سارا؛ قاسمی، حمید؛ تجاری، فرشاد (1390). مدیریت بازاریابی ورزشی، تهران: علم و حرکت، ص 326.
18. محقر، علی؛ شیرمحمدی، محمد (1383). «توسعۀ مدل پذیرش فناوری(TAM) در وزارت کشور»، نشریۀ دانش مدیریت، (67)، ص 121-113.
19. میرابی، علی (1390). معرفی و آزمون مدل مفهومی پذیرش فنّاوری اطلاعات و خدمات اینترنتی در بین دانشجویان دانشگاه، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد، ص 40-36.
21. هراتی، سامان (1386). «حل مشکلات شهری از طریق فنّاوری اطلاعات و ارتباطات»، تهران: نشریۀ مرکز ارتباطات بینالمللی، (46)، ص 46-41.
22. یعقوبی، نور محمد؛ شاکری، رؤیا (1388). «ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی براساس مدل توسعهیافتۀ DTPB »، پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی، (36)، ص 139-131.
23. Ajzen I, Fishbein M. 1980. Understanding Attitudes and Predicting Social behavior. New Jersey: Prentice-Hall. P 38-50.
24. Al-Gahtani S. 2001. The Applicability of the Technology Acceptance Model outside North America: An Empirical Test in United Kingdom, Information Resources Management Journal, 14: p39-41.
25. Averweg U R. 2008. Information Technology Acceptance in South Africa: An Investigation of Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and Actual System Use Constructs the African. Journal of Information Systems, 1: p 43-47.
26. Burton-Jones A. Hubona GS. 2006. The mediation of external variables in the technology acceptance model. Information & Management. 43: p 706–717.
27. Cheung W, Chang M K. Lai V S. 2000. Prediction of Internet and World Wide Web Usage at Work: Test of an Extended Triandis model. Decision support system, 30: p83-88.
28. Davis FD, Bagozzi RP, Warshaw PR. 1989. User acceptance of Computer Technology: a Comparison of Two Theoretical Models. Management science, 35: p982-990.
29. Davis, F D. 1989. Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. MIS Quarterly, 3: p319-325.
30. Dillon A. & Morris MG.1996. User Acceptance of Information Technology: Theories and Models. In M. E. Williams (Ed). Annual Review of Information Science and Technology (ARIST). 31th edn. Medford: American Society of Information Science (ASIS), p: 3-8.
31. Hur Y. Ko Y J. Claussen C L. 2012. Determinants of using sports web portals: an empirical examination of the sport website acceptance model. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, p169-171.
32. Kwak D H. McDaniel S R. 2011. Using an extended Technology Acceptance Model in Exploring Antecedents to Adopting Fantasy Sports League Websites. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, p 240-243.
33. Lee S, Kim B G. 2009.Factors Affecting the Usage of Internet: A Confirmatory Study. Computers in Human Behavior: 25: p 191-198.
34. Legris P, Ingham J, Collerette P. 2003. Why Do People Use Information Technology? A Critical Review of the Technology Acceptance Model. Information & management, 40: p 191-204.
35. Lim W M. Ting D H. 2012. E-Shopping: an Analysis of the Thechnology acceptance model. Modern Applied Science, 6: p 49-52.
36. Liu F. Chen M Ch. Sun Y S. Wible D. KuoCh H. 2010. Extending the TAM model to Explore the factors that Affect Intention to Use an Online Learning Community. Computers & Education, 54: p 600-610.
37. Lorin, M H. Erick B. 1997. Information technology and internal firm organization: An exploratory analysis. Journal of management information systems, 9:p 81-84.
38. McCoy S, Galleta D F, King W R. 2007. Applying TAM across cultures: the need for caution. European Journal of Information Systems, 16: p 81-84.
39. Ongena G. 2009. Audiovisual Cultural Heritage: Bridging the Gap between Digital Archieves and Its Users. Journal of librarianship and information science, 40: p13-20.
40. Park E, Kim K J, PobilA Pd. 2012. Towards a Successful Mobile Map Service: An Empirical Examination of Technology Acceptance Model. Netword Digital Technologies Communication in Computer And Information Science, 293: p420-428.
41. Park SY. 2009. An Analysis of the Technology Acceptance Model in Understanding University Students'Behavioral Intention to Use E-learning. Educational Technology & Society, 12: p 62-67.
42. Pn CC, Sivo S &Brophy J. 2003. Student's Attitude in a Web-Enhanced Hybrid Course: a Structural Equation Modeling Inquiry. Journal of Educational Media and Library Sciences, 41: p181-190.
43. Raman A. 2011. University Management Information System (UMIS) Acceptance Among University Student: Applying the Extended Technology Model (ETAM). Journal of Studies in Education, 1: 1-15.
44. Ronnie H. Sharoff, Christofer C. Deneen & Eugenia M. W. Ng. 2011. The Hong Kong Institute of Education. Australasian Journal of Educational Technology, 27:4: p 600-604.
45. Rose G, Straub D. 1998. Predicting General IT Use: Applying TAM to the Arabic World. Journal of Global Information Management, 6: p 39-42.
46. Starkweather WM, Wallin CC. 1999. Faculty Response to Library Technology: Insights on Attitudes. Library trends. 47: p 68-70.
47. Sun H. Zhang P. 2006. The role of moderating factors in user technology acceptance, Int. J. Human-Computer Studies. 64: p 53–78.