نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

2 استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

3 استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، واحد مبارکه، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.

چکیده

مقدمه: تحقیق حاضر باهدف ارائه مدل خدمت‌رسانی به مشتریان نسل زد در صنعت ورزش ایران طراحی گردید.

روش پژوهش: تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات کیفی بود که به‌صورت میدانی اجرایی گردید. روش کیفی مورداستفاده در تحقیق حاضر از نوع گرانندتئوری بود. مشارکت‌کنندگان در تحقیق حاضر شامل خبرگان آگاه به موضوع تحقیق بودند. مشارکت‌کنندگان در این پژوهش با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند و با رویکرد انتخاب نمونه‌گیری همگون و درعین‌حال با رعایت حداکثر تنوع نمونه‌گیری شدند. این مسئله تا رسیدن به اشباع نظری شکل گرفت. درنهایت تعداد 15 مصاحبه در این خصوص انجام گردید. این افراد شامل خبرگانی بودند که به موضوع پژوهش حاضر اشراف کامل داشتند. به عبارتی از منظر علمی و عملی سوابق ارزشمندی در این خصوص داشت. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه نیمه ساختاریافته بود.

یافته ها: نتایج تحقیق حاضر نشان داد که شرایط زمینه‌ای شامل بانک اطلاعاتی، پویش محیطی، سیستم‌های فنی، نگرش‌های مطلوب و تعالی صنعت ورزش می‌باشد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر نشان داد که شرایط مداخله‌گر شامل جنبه‌های عمومی، جنبه‌های مربوط به مخاطب شناسی و جنبه‌های زیرساختی می‌باشد.

نتیجه گیری: همچنین نتایج تحقیق حاضر نشان داد که راهبردهای توسعه خدمت‌رسانی به مشتریان نسل زد در صنعت ورزش ایران در سه بخش راهبردهای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت می‌باشد

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Presenting a service model to Z Generation customers in Iran's sports industry

نویسندگان [English]

  • Alamdar Hosseinzadeh 1
  • Alireza Zamani 2
  • Ahmadreza Askari 3

1 Ph.D. student of sport management, Sport sciences department, Isfahan (Khorasgan) branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran

2 Assistant professor of Sport Management, Sport sciences department, Isfahan (Khorasgan) branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran.

3 Assistant professor of sport management, Sport sciences department, Mobarakeh branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran

چکیده [English]

Introduction: The current research was designed with the aim of providing a service model to generation Z customers in Iran's sports industry.

Methods: The present research was one of the qualitative researches that was carried out in the field. The qualitative method used in this research was of the grand theory type. The participants in the present research included experts who are aware of the research topic. The participants in this research were selected using purposeful sampling and with the approach of selecting homogeneous sampling and at the same time observing the maximum diversity. This problem was formed until theoretical saturation was reached. Finally, 15 interviews were conducted in this regard. These people included experts who had full knowledge of the topic of the current research. In other words, from a scientific and practical point of view, he had valuable records in this regard. The data collection tool in this research was a semi-structured interview.

Results: The results of the current research showed that the background conditions include the database, environmental monitoring, technical systems, favorable attitudes and the excellence of the sports industry. According to the results of the present research, it showed that the conditions of the intervention include general aspects, aspects related to audience and infrastructure aspects.

Conclusion: Also, the results of the present research showed that the development strategies for serving Nesl Z customers in Iran's sports industry are in three parts: long-term, medium-term and short-term strategies.

کلیدواژه‌ها [English]

  • customer
  • generation z
  • sports industry
  • service