1. آخوندی، احمد؛ جاویدمؤید، محسن (1391)، «تبلیغات ایران: گذشته، حال، آینده»، مجلۀ توسعۀ مهندسی بازار، سال ششم، ش بیستونهم، بهمن و اسفند، ص 68-1.
2. تقیزادهکلجاهی، شیوا (1391)، اثربخشی نوروفیدبک بر علائم نارساخوانی در کودکان مبتلا به نارساخوانی، با تأکید بر فرضیۀ نقص دوگانه، پایاننامۀ کارشناسیارشد، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، ص 45-20
3. چیرانی، ابراهیم؛ روشان، سارا (1391). «وفاداری به برند: آزمون مدل با تأکید بر استراتژیهای بازاریابی»، بررسیهای بازرگانی، ش 54، مرداد و شهریور، ص 12-1.
4. سجادی، سید نصرا...؛ امیدی، علیرضا؛ زارع، قاسم (1386). «رابطۀ بین استفاده از تصاویر ورزش در تبلیغات و رفتار مصرفی تماشاچیان مسابقات ورزشی»، نشریۀ مدیریت ورزشی، زمستان، ش 34، ص 93-83.
5. گلچینفر، شادی؛ بختائی، امیر (1385). «استراتژیهایتبلیغاتیبرایخدمات»، اولین گردهمایی بزرگ سالانۀ مدیران کشور: بازنگاری مدیریت، تهران، سالن اجلاس سران، 18 و 19 آذر ماه، ص 10-1.
6. موسوی، سید رسول؛ مؤذنی، بهرام (1392).
«ادراکزیرآستانهایو استفادهازآندرتبلیغات»، بانک مقالات توسعۀ مهندسی بازارگستران آتی،
http://MarketingArticles.ir، ص 52.
7- Amanda S. Bruce, Rebecca J. Lepping, Jared M. Bruce, J. Bradley C. Cherry, Laura E. Martin, Ann M. Davis, William M. Brooks, Cary R. Savage, (2012).
“Brain Responses to Food Logos in Obese and Healthy Weight Children”, the University of Kansas Medical Center Research Institute’s Clinical Pilot Program,
www.jpeds.com, The Journal Of Pediatics, , p: 759-764
8- Christophe, Morin. (2011). “Neuromarketing: The New Science of Consumer Behavior”, Connsumer Cultur in Global Perspective, Pp: 130-135
9- Ciprian-Marcel, P., Lacramioara, R., Ioana, M. A., & Maria, Z. M. (2009). “Neuromarketing getting inside the customer’s mind”, Annals of Faculty of Economics, 4(1); Pp: 804-807
10-
Deppe M,
Schwindt. W,
Kugel. H,
Plassmann. H,
Kenning P. (2005),
“Nonlinear responses within the medial prefrontal cortex reveal when specific implicit information influences economic decision making”, Department of Neurology, Institute of Clinical Radiology, Apr; 15(2): Pp: 171-82
11- Fett, Martin. (2011). “Neuromarketing in Sports- How Emotions strengthen the Consumers Perception of Brand”, Master’s Thesis of Martin Fett, Universita della Svizzera italiana Lugano, Facualty of Communication Sciences, Pp: 1-29
12- Garcia, J., Saad, G. (2008). ”Evolutionary neuromarketing: Darwinizing the neuroimaging paradigm for consumer behavior”, Journal of Consumer Behavior, Vol. 8, Issue 5, Pp: 397-414
13-
Giovanni, Vecchiato.
Laura, Astolfi.
Fabrizio, De. Vico, Fallani.
Jlenia, Toppi.
Fabio, Aloise.
Francesco, Bez.
Daming, Wei.
Wanzeng, Kong.
Jounging, Dai.
Febo, Cincotti. (2011).
“Enhance of theta EEG spectral activity related to the memorization of commercial advertisings in Chinese and Italian subjects”, Biomedical Engineering and Informatics (BMEI), 2011 4th International Conference on,Volume:3, Pp: 1-14
14- José Paulo, Santos. Daniela, Seixas. Sofia, Brandão. Luiz, Moutinho. (2011).
“Investigating the role of the ventromedial prefrontal cortex in the assessment of brands", Original research article published,
www.frontiersin.org, Pp: 1-8
15- José Paulo, Santos. Sofia, Brandão. Daniela, Seixas. (2010). “Neuromarketing: valence assessments of commercial brands. A Functional MagneticResonance Imaging (fMRI) study", Investigation Unit in Human Development and Psychology, ISMAI, Pp: 1-13
16- Kenning, P., H. Plassmann, et al. (2007). “Neural correlates of ad liking. Proceedings of the Society for Consumer”, Psychology Conference. Las Vegas, Pp: 1-12
17- Michael, Schaefer. Harald, Berens. Hans-Jochen, Heinze. Michael, Rotte. (2006). “Neural correlates of culturally familiar brands of car manufacturers”, aHuman Cortical Physiology Section, National Institute of Neurological Disorders and Stroke, National Institutes of Health, Bethesda, www.elsevier.com/locate/ynimg, NeuroImage 31; Pp: 861 – 865.
18- Michael. Deppe, Wolfram. Schwindt, Harald. Harald, Hilke. Plaßmann, Peter. Kenning, (2004). “Nonlinear Responses Withinthe Medial Prefrontal CortexReveal When Specific ImplicitInformation InfluencesEconomic Decision Making”, the Department of Neurology (MD), the Institute of Clinical Radiology (WS, HK), and the Department of Economics (HP, PK), University of Münster and University Hospital Münster, Germany, Pp: 117- 182
19- Milorad, Miljkovic. Slavko, Alcakovic. (2010). “Neuromarketing: Marketing Research Future?”, Menadzment, Marketing I Tragovina, Pp: 273-283
20- Moven, John C. Minor, Michaels S. (2001), “Consumer Behavior: A Framework”, Prentice Hall, New Jersey, Pp: 212-220
21- Ohme, R., D. Reykowska, et al. (2010). “Application of frontal EEG asymmetry to advertising research”, Journal of Economic Psychology In Press, Corrected Proof, P: 82
22- Patrícia, Figueiredo. Carlos, Manuel Pinho. Maria, Teresa. Carla, Cristina. (2010). "Use of EEG as a Neuroscientific Approach to Advertising Research", Dissertação para obtenção do Grau de Mestre em Engenharia Biomédica, Faculdade de medicina, Universidade de Lisboa, P.: 26- 42
23- Phil, Harris. (2008). “Neuromarketing marketing insights from neuroimaging research”, Department of Management and Marketing at the University of Melbourne, Faculty of Business and Economics, Pp: 20-22
24- Rafal, Ohmea. Dorota, Reykowska. Dawid, Wiener. Anna, Choromanska. (2010). “Application of frontal EEG asymmetry to advertising research”, Journal of Economic Psychology 31, journal homepage: www.elsevier.com, Pp: 785–793