1. دستگردی،کاظم (1387)، ارتباط بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی کارکنان سازمان تربیت بدنی، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران.
2. زارع، حمید؛ سجادی، سید نصرالله (1387)، رابطۀ بین ابعاد توانمندسازی روانشناختی و کارآفرینی در سازمان تربیت بدنی ایران، علوم حرکتی و ورزش، 5(9)، ص 81-71.
3. قربانی، محمدحسین (1387)، رابطۀ بین انطباقپذیری و مشارکت سازمانی در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه تهران.
4. خانعلیزاده و همکاران (1389)، رابطۀ بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی: مطالعۀ موردی دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشنامة مدیریت تحول؛ سال دوم، ش 3، ص 45-20.
5. شفی ، آرزو (1385)، تأثیر توانمندسازی روانشناختی کارکنان بر توسعه سازمان یادگیرنده در شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی ایران، فصلنامۀ مطالعات منابع انسانی، سال اول، ش 3،ص 155-138.
6. Christensen, C. M., Anthony, S. C., & Roth, E. A. (2004). Seeing What's Next: Using Theories of Innovation to Predict Industry Change. Boston: Harvard Business School Press.
7. Crossan, C & Vera, D. (2004). "Strategic leadership and organizational learning". Academy of Management Review, 29, 222-240.
8. Denison, D. and Neale, W. (2000). Denison organizational culture survey: Facilitator guide, published by Denison Consulting, LLC, Ann Arbor, MI: Aviat.
9. Ellinger, A. D, Ellinger, A. E., Yang, B., & Howton, S. W. (2002). The Relationship between the Learning Organization Concept and Firms' Financial Performance: An Empirical Assessment. Human Resource Development Quarterly, 13(1), 5-21.
10.Gorelick, C. (2005). "Viewpoint Organizational Learning vs the Learning Organization: a Conversation with a Practitioner" Pace University, Lubin School of Business, New York, USA. The Learning Organization. Vol. 12 No. 4, pp. 383-388.Emerald Group Publishing Limited.
11.Montgomery, J., & Scalia, F. (1996). Managing in Organizations that Learn. Cambridge, MA: Blackwell.
12. Senge, P.M. (1990). The leader's new work: Building learning organizations. Sloan
Management Review. Fall: 7-23.
13.Spreitzer,G.m(1995).psychological empowerment in the workplace: Dimensions, Measurement and validation. Academy of management Journal. 38 (5),1442-1465
14. Thomas, K. and Velthouse, B. (1990). ‘Cognitive elements of empowerment: an interpretive model of intrinsic task motivation’. Academy of Management Review, 15, 1990, P670.
16.Watkins, K., & Marsick, V. (1992). Building the Learning Organization: A new Role for Human Resource Developers. Studies in Continuing Education 14(2), 115-29.
17.Zhang.li,Tian.Yezhuang,Zhongying Qi,A,(2009).A conceptual model of organizational learning based on knowledge sharing, School of Management, Harbin Institute of Technology,China.