1. امیری مهر، مینا. (1386). "بررسی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت سایپا دیزل مطابق با الگوهای کرک پاتریک در تابستان 85". پایان نامة کارشناسی ارشد آزمون بزرگسالان، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی. صص : 25-11.
2. برزگر، نادر. (1382). "تعیین اثربخشی آموزشها با رویکرد توسعة منابع انسانی". اولین همایش سراسری نقش آموزش در صنعت، تهران.صص : 33-21.
3. توکل، ثامنه. (1389). "ارزیابی واکنش فراگیران از دوره های کوتاه مدت آموزش کتابداران کتابخانه های عمومی استان قدس رضوی براساس سطح اول مدل کرک پاتریک". نشریة الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دورة 2، شمارة 6.صص : 16-1.
4. توکلی، ثامنه. (1388). "ضرورت ارزشیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت در کتابخانه ها، رویکردی اثربخش در مدیریت منابع انسانی". نشریة الکترونیکی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دورة 1، شمارة 4.صص : 31-25.
5. حمیدی، مهرزاد. (1382). "ارتباط بین ساختار سازمانی، اثربخشی و تعهد سازمانی در حوزة ستادی سازمانهای ورزشی کشور". رسالة دکتری رشتة تربیت بدنی و علوم ورزشی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی دانشگاه تهران.صص : 80 – 71.
6. دولان، شیمون؛ شولر، رندال. (1384). "مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی". ترجمة محمد صائبی، محمدعلی طوسی. نشر موسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. صص : 290-275.
7. زواریان، محمدسعید. (1385). "تدوین دستورالعمل ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ایران خودرو براساس مدل کرک پاتریک و ارزیابی اثربخشی دوره های پنوماتریک، الکتروپنوماتیک و هیدرولیک براساس آن". پایان نامة کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی. صص : 42-35.
8. سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی. (1383). "مطالعات تفصیلی توسعة منابع انسانی". تهران، سیب سبز. صص : 115-90.
9. سام خانیان، محمد ربیع. (1378). "برنامه ریزی آموزش منابع انسانی". تهران، انتشارات جاودانه. صص : 83-70.
10. عباسیان، عبدالحسین. (1383). "بررسی اثربخشی دوره های آموزشی شرکت ایران خودرو براساس مدل کرک پاتریک". پایان نامة کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشکدة روانشناسی و علوم تربیتی گروه بنیادهای آموزش و پرورش، دانشگاه تربیت معلم. صص :35-30.
11. عیدی، اکبر. (1387). "سنجش اثربخشی دوره های آموزشی". ماهنامة تدبیر، شمارة 200.صص : 32-26.
12. فتحی، کورش؛ اجارگاه، دیبا؛ اجاری، طلعت. (1384). "ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی". تهران، آییژ.صص: 45-40.
13. مظفری، نادر. (1389). "ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه اردبیل". مجلة علمی و پژوهشی دانشکدة پرستاری و مامایی، سال دوازدهم، بهار 89.صص : 70-61.
14. مهدوی، عبدالحمید. (1389). "نظام آموزش کارکنان در عصر اطلاعات". تهران، انتشارات نظری.صص : 65-60.
15. وفادار، مهشید. (1388). "بررسی اثربخشی دوره های آموزشی کارگزاران بیمه های کشاورزی براساس مدل کرک پاتریک". پایان نامة کارشناسی ارشد آموزش بزرگسالان، دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی. صص : 60-47.
16. al – Ajlouni, M. M. Athamneh, S. M. H., and Jaradat, A. A. (2010). “Methods of evaluation: traning techniques”. International research journal of finance and economics (36). PP:56-65.
17. Anderson, B., and Huang, S. T. (1993). “Impact of new libriary technology on training paraprofessional staff”. The reference librarian, 18 (39), PP:21-29.
18. Bates, R. (2004). “A critical analysis of evaluation practice: the Kirkpatrick model and the principle of beneficence”. Evaluation and program planning. 27(3).PP: 341-347.
19. Douge, B., Alexander, K., davis, P., and Kidman, L. (1994). “Evaluation of the national coach accreditation scheme”. Australian coaching council.Vol3(6); PP:71-95.
20. Gilbert, W. and Trudel, P. (1999). “An evaluation strategy for coach education programs”. Journal of sport behaviour, 22, PP:234-250.
21. Hammond, J. and Perry, J. (2005). “A multi – dimensional assessment of soccer coaching course effectiveness”. Ergonomics, 48 (11-14). 1698 – 1710.
22. Nelson, L. Cushion, C. and Potrac, P. (2012). “Enhancing the provision of coach education: the recommendations of UK coaching practitioners Physical”.education and sport pedagogy. PP:1-15.
23. Pulichino, J. P. (2007). “Usage and value of Kirkpatrick's four levels of training evaluation”. Pepperdine university.Vol.14(12); PP:23-32.
24. Steven, G. L. (2001). “Web – based learning: a Krikpatrick's multilevel evaulation of effectiveness”. Pro Quest Dissertations and Theses.PP:90-125.
25. Yaw, D. C. (2006). “An evaluation of e – learning in industry at level three based upon the Kirkpatrick model”. Inidan State University.PP:60-65.