. ادبی فیروزجاه، جواد. (1388). "بررسی مهمترین جاذبههای طبیعی ورزشی مؤثر بر توسعة گردشگری ورزشی کشور از دیدگاه کارشناسان ورزشی و گردشگری". نشریة مدیریت ورزشی، شمارة 1، صص :81 – 67.
2. عسگری، رسول. (1385). "بررسی نقش توانمندیهای استان تهران در توریسم ورزشی کشور". پایاننامة کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات. ص : 1.
3. کاظمی، مهدی. (1389). "مدیریت گردشگری". انتشارات سمت، چاپ چهارم، تهران. صص: 73-71.
4. معین فرد، محمدرضا. (1387). "وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران و ارائة الگوی توسعة آن". رسالة دکتری مدیریت و برنامة ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تربیت معلم. صص : 36-34.
5. موسوی گیلانی، سیدرضا. (1390). "بخشبندی بازار گردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائة مدل بازارهای هدف". رسالة دکتری، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه تهران. صص : 5-3.
6. Chalip. L. Costa. C. (2006). “Building sport event tourism into the destination brand: foundation for a general theory in sport tourism”. H. Gibsond (Ed): concepts and theories. PP: 80-105.
7. Chang, Seohee (2009). “Relation between active leisure and active vacations”. Ph.D. Thesis, university of Florida.P: 1.
8. Faulant, R. and et al (2008). “The impact of satisfaction and image on loyalty. The case of alpine ski resorts”. Journal of managing service quality, Vol. 18, No. 2.PP:163-178.
9. Huang, C. H. (2005). “A study of lourists' recreational motivation and satisfaction at a reservoir sceinc area – A case study of the Wu – San – to reservoir”. Master's thesis, leader university, Tainan city.P:1.
10. Huang, H. B. (2003). “The members' participation motivation, customer satisfaction and loyalty about health and fitness club – Acase study of Gold's Gym Health and Fitness Club”. Master's thesis, Nanhua university, Chiayi County.P:1.
11. Kotler, Phillip, Armstrong, Gary, Saunders, John. and Wong, Veronica (2001). “Principles of marketing”. Third edition, prentice hall, UK.PP:41-75.
12. Kuo, H. L. (2006). “A study of participants' motivation, anticipation and satisfaction on scuba diving of sport tourism”. Master's thesis, National Taiwan college of physical education. Taichung city.P: 1.
13. Lank Ford, S. V. Howard, D. A. (1994). “Developing a tourism impact attiude scale”. Annuals of tourism Research, Vol. 21, No. 1, PP: 121-134.
14. Lee, M. H. and Kuo, J. X. (2000). “The resources plan of recreational tourism”. Taiwan. Yang – Zhi cultural enterprise LTD. Publishing.PP:85-104.
15. Liu, Yi – Chin. (2008). “An analysis service quality, customer satisfaction and customer loyalty of commercial swim clubs in Taiwan”. A dissertation project submitted to the faculty of the united states sports academy in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor or sports management.PP: 1-5.
16. Mester, I. Badules, A. Bae and O. Bas. D. (2008). “Qualitative and quantitative analysis of the sport tourism from the perspective of romanian young adults”. University of Orada.PP:2-15.
17. Tsai, B. J. (2007). “A study of the spectator's motivation, behavior and satisfaction of Fifa Futsal World championship”. Master's thesis, National college of physical education and sports, Taiyuan county.PP:72-80.
18. Weed, M. (2006). “Understanding sports tourism participation. Complexities and diversity”. Journal of sport and tourism. 11 (3), PP:195-99.
19. Wei – Ku Yeh (2008). “The investigation of tourists' motivation satisfaction and constraint factors on snorkeling holiday of marine leisure and tourism at renting in Taiwan”. Ph.D. Thesis, U. S. sports academy, daphne, Alabama.PP:5-10.