1. افکانه، محمد (1389). بررسی ارتباط هوش فرهنگی و عملکرد فردی در کارکنان وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شاهد، ص 25-1.
2. جاننثاراحمدی، هدی؛ فیاضی، مرجان (1385). «هوش فرهنگی: نیاز مدیران در قرن تنوع»، ماهنامۀ تدبیر، ش 172، ص 43-41.
3. خاکپور، عباس (1383). بررسی رابطۀ ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی (وظیفهای و زمینهای) مدیران مدارس شهر همدان در سال تحصیلی 83-1382، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شهید بهشتی، ص 87-1.
4. دلارام، طوبی (1387). «بررسی میزان تأثیر هوش فرهنگی بر عملکرد وظیفهای مدیران (مورد مطالعه: شعب بانک اقتصاد نوین استان تهران)»، نشریۀ علمی- پژوهشی مدیریت فردا، سال هشتم، ش 22، ص 78-67.
5. رحمانی، زینالعابدین؛ تهرانیپور، رضا (1388). «هوش فرهنگی؛ نیاز مدیران امروز»، نشریۀ صنعت خودرو، ش 127، ص 8-6.
6. زردشتیان، شیرین؛ غلامی ترکسلویه، سجاد؛ عیدیپور،کامران؛ کرد، نوشین؛ بخیت، معصومه (1394). «رابطۀ بین ابعاد هوش فرهنگی با توانایی حل تعارض کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان فارس»، نشریۀ مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دورۀ 2، ش 5، ص 78-71.
7. شتابان، سحر؛ پور موسوی، سید موسی؛ رضایی، علیاکبر (1395). «بررسی مؤلفههای تأثیر بر ارتقای هوش فرهنگی مدیران شهری مطالعۀ موردی (منطقۀ ده شهرداری تهران)»،فصلنامۀ مطالعات مدیریت شهری، دورۀ 8، ش 26، ص 70-57.
8. صائم، مهدی؛ رضوانی، محمدحسین؛ شیخ؛ رضا (1395). «ارزیابی و رتبهبندی هوش فرهنگی مدیران تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفهای با تکنیک تاپسیس فازی»، مدیریت منابع انسانی در ورزش، دورۀ 4، ش 1، ص 111-101.
9. عباسعلیزاده، منصوره؛ نائیجی، محمدجواد (1386). «هوش فرهنگی: سازگاری با ناهمگونها»، ماهنامۀ تدبیر، ش 181، ص 23-20.
10. فیضی، سمیرا (1389). مقایسۀ هوش فرهنگی داوطلبان ورزشی دختر و پسر دهمین المپیاد فرهنگی – ورزشی،پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، ص 105-1.
11. کاظمی، معصومه (1387). بررسی ارتباط هوش فرهنگی و عملکرد کارکنان جامعۀ المصطفی العالمیه،پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، ص 153-1.
12. گریفین، مورهد (1375). رفتار سازمانی، ترجمۀ سید مهدی الوانی، و غلامرضا معمارزاده، تهران: مروارید، ص 37-23.
13. منآلآقا، میترا (1387). ارائۀ راهکارهایی برای ارتقای هوش فرهنگی مدیران دولتی دستاندرکار در امور بینالملل، پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تهران، ص 100-1.
14. نظری، رسول؛ سهرابی، زهرا؛ احسانی، محمد (1395). «رابطۀ بین مهارتهای ارتباطی با هوش فرهنگی و نقش آن در طبقهبندی مدیران سازمانهای ورزشی و ارائۀ مدل»، مجلۀ مطالعات مدیریت ورزشی، سال هشتم، ش 38، ص 34-17.
15. هراتی، محسن؛ فهیم دوین، حسن؛ کشتیدار، محمد (1395). «نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی در رابطۀ بامدیریت ارتباط با مشتری»، نشریۀ مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، سال سوم، ش 11، ص 35-27.
16. Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C. (2006). "Personality Correlates of the Four-Factor Model of Cultural Intelligence". Group & Organization Management. Vol. 31, No. 1. pp: 100-123.
17. Borman, W.C., Hanson, M.A., Hedge, J.W. (1997). "Personnel Selection. Annual Review of Psychology". Vol. 48. Pp: 299-337.
18. Earley P.C., & Ang, S. (2004). "Cultural Intelligence: indivisual interactions across cultures Stanford". California; Stanfors Business Books. pp: 1-312.
19. Earley, P.C. & Mosakowski, E. (2004). "Cultural intelligence .Harvard Business Review". Vol. 82, No. 10. pp: 139-146.
20. Earley, P.C. & Peterson, R. (2004). "The Elusive Cultural Chameleon: Cultural Intelligence as a New Approach to Intercultural Training for the Global Manager". Academy of Management Learning and Education. Vol. 3, No. 1. pp: 99-126.
21. Imai, L., & Gelfand, M.J. (2010). "The culturally intelligent negotiator: The impact of cultural intelligence (CQ) on negotiation sequences and outcomes. Organizational Behavior and Human Decision Processes". Vol. 112, No. 2. pp: 83-98.
22. Lugo, Maria. (2007). "An examination of cultural and emotional intelligences in the development of global transformational leadership skills". ProQuest. pp: 1-110.
23. Peterson, Brooks. (2004). "Cultural intelligence: A guide to working with people from other cultures".Yurmouth, ME. Inter-cultural Press. PP: 5-10