دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219An Investigating of Developmental Barriers of Sport for All in State Universities of Tehran City and Presenting Developing Strategiesبررسی موانع توسعۀ ورزش همگانی در دانشگاههای دولتی شهر تهران و ارائۀ راهکارهای کاربردی توسعۀ آن8238446075610.22059/jsm.2017.60756FAاحمدعلیآصفیاستادیار، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانحسناسدی دستجردیاستاد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانJournal Article20130829 <br />The aim of this study was to investigate developmental barriers of sport for all in selected state universities of Tehran city and to present strategies to developing it. The method of this study was descriptive-correlation and application in terms of aim. The statistical population consisted of all male and female faculty members of faculties of physical education and sport sciences of selected state universities of Tehran city. As the population was limited, census method was used for sampling. Data were collected by a researcher-made questionnaire; its face and content validity was determined by professors and its reliability was calculated by Cronbach alpha coefficient (<em>a</em>=0.90). The results indicated that nine categories of barriers influenced developing sport for all in universities: policy making and planning barriers, cognitive barriers, financial barriers, educational barriers, legal barriers, information barriers, human barriers, personal barriers and infrastructure barriers. Finally, strategies were introduced to develop sport for all in universities.هدف این تحقیق بررسی موانع توسعۀ ورزش همگانی دانشگاههای دولتی منتخب شهر تهران و ارائۀ راهکارهای کاربردی توسعۀ آن بود. روش انجام تحقیق توصیفی و از نوع تحلیلی بود که از لحاظ هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ اعضای هیأت علمی مرد و زن دانشکدههای تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاههای دولتی منتخب شهر تهران بودند که بهدلیل محدود بودن تعداد افراد جامعه از روش تمامشماری برای نمونهگیری استفاده شد. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامهای محققساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن را استادان تأیید کردند و پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شد (91/0 = a). نتایج تحقیق نشان داد که 9 دسته مانع در توسعۀ ورزش همگانی دانشگاه مؤثرند که بهترتیب اولویت عبارتاند از: موانع سیاستگذاری و برنامهریزی، موانع شناختی، موانع مالی، موانع آموزشی، موانع قانونی، موانع اطلاعاتی، موانع انسانی، موانع فردی و موانع زیرساختی. در پایان هم راهکارهایی برای توسعۀ ورزش همگانی دانشگاه ارائه شد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60756_92e7143a7e2e3f9a0decc5b1723e72a0.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219The Relationship between Emotional Intelligence and Team Effectiveness of Male and Female Students participating in the 11th Student Cultural and Sport Olympiadارتباط بین هوش هیجانی و اثربخشی تیمی دانشجویان دختر و پسر شرکتکننده در یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور8458606075710.22059/jsm.2017.60757FAامیدجمشیدیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایرانمحمودگودرزیاستاد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانامینشرریدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، مازندران، ایراندزینبآنتدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانJournal Article20130511 <br />Emotions and the intelligence dominant over them play an important role in interpersonal situations. The aim of this study was to examine the effect of emotional intelligence on team effectiveness. The population consisted of those sport teams participating in the 11<sup>th</sup> sports Olympiad (2012) (<em>N</em>=1952). 322 athletes were selected according to Morgan Table. Emotional Intelligence Questionnaire (Sybrya Schering) and Team Effectiveness Questionnaire (Billy Batman and Colin Wilson, 2002) were used. Data were analyzed with Pearson correlation coefficient and independent t test. The results showed a significant relationship between emotional intelligence and effectiveness of participants in team sports (<em>P</em><0.01). Also, t test results indicated a significant difference between emotional intelligence and effectiveness in boys and girls groups. Self-regulation, one of emotional intelligence components, had the highest relationship with effectiveness. <br /> هیجانات و هوش حاکم بر آنها نقش مهمی در موقعیتهای بینفردی دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر هوش هیجانی بر میزان اثربخشی افراد در تیم است. جامعۀ آماری تحقیق تیمهای ورزشی شرکتکننده در یازدهمین المپیاد ورزشی (1391)، شامل 1952 نفر بودند. 322 ورزشکار مطابق جدول مورگان انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامۀ هوش هیجانی سیبریا شرینگ و پرسشنامۀ اثربخشی تیمی بیلی بتمن و کولین ویلسون (2002) بود. دادهها به کمک روش همبستگی پیرسون و آزمون t مستقل، تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد رابطۀ معناداری بین هوش هیجانی و اثربخشی شرکتکنندگان رشتههای تیمی وجود دارد (01/0P < ). همچنین نتایج آزمون t، تفاوت معناداری را بین هوش هیجانی و نیز اثربخشی در دو گروه دختران و پسران نشان داد. خودتنظیمی از مؤلفههای هوش هیجانی بیشترین ارتباط را با اثربخشی دارد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60757_a93d234e7a95adb69432ce0d89dc1df0.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219The Model of the Relationship between Processes of Knowledge Management and Strategic Thinkingارائۀ مدل تبیین رابطۀ فرایندهای مدیریت دانش با تفکر استراتژیک8748616076810.22059/jsm.2017.60768FAمسعودفریدونیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانمجیدجلالی فراهانیدانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، تهران، ایرانJournal Article20140906 The aim of this study was to design a model on the relationship of knowledge management processes with strategic thinking in Sport and Youth general office in Alborz province. The study used a descriptive approach in terms of data collection, applied with regard to aims and casual in terms of the relationship of research variables which was carried out as a field study. After a review of the related literature, the variables were identified. Then, the primary model was designed, a questionnaire was prepared and its validity was confirmed by some university experts using factor analysis; it was distributed among the statistical population after its reliability was determined. The collected data were analyzed using Lisrel software. The results showed a relationship between knowledge management processes including knowledge generation, knowledge sharing, knowledge utilization and knowledge storage and strategic thinking
هدف از این پژوهش ارائۀ مدلی از رابطۀ فرایندهای مدیریت دانش با تفکر استراتژیک در ادارۀ کل ورزش و جوانان استان البرز بود. پژوهش حاضر از نظر روش گردآوری دادهها توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از حیث ارتباط بین متغیرهای پژوهش از نوع علی بود. روش انجام پژوهش نیز بهصورت پیمایشی بود. بدین منظور با بررسی پیشینۀ پژوهش، متغیرهای پژوهش شناسایی شدند، سپس مدل اولیۀ پژوهش طراحی و براساس آن پرسشنامهای ساخته شد و روایی آن توسط جمعی از صاحبنظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی تأیید شد و پس از تعیین پایایی در اختیار جامعۀ آماری قرار گرفت. دادههای جمعآوریشده با نرمافزار لیزرل تجزیهوتحلیل شد و نتایج نشان داد که بین فرایندهای مدیریت دانش، شامل تولید دانش، تسهیم دانش، بهکارگیری و ذخیرۀ دانش، با تفکر استراتژیک در جامعۀ مورد مطالعه ارتباط وجود دارد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60768_dc3fb83e436482ec602b4fc4e7e31527.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219A Model to Identify and Interpret Sport Places Per Capita According to Distribution of Thiessen Networks in GIS Spaceارائۀ مدلی جهت تعیین و تحلیل سرانۀ اماکن ورزشی بر مبنای توزیع شبکههای تیسنی در محیط GIS8758906076910.22059/jsm.2017.60769FAمهدیسلیمیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان0000-0003-4566-6490Journal Article20150521 <br />The aim of this study was to present a model to identify and interpret sport places per capita according to distribution of Thiessen networks in Geographical Information System (GIS) space. To execute the model, three regions (5, 6 & 13) of Isfahan city were considered and indoor pools were also considered as the sport place sample. DWG-format region maps and their blocks, spatial data and accurate geographical coordinates of indoor pools and population information of blocks were the substantial data of this study. After division and network distribution of regions by Thiessen function in Arc GIS, the per capita of each polygon was separately calculated by the presented formula and population of the blocks. Finally, the regions under study were classified into three sections (good, middle, poor) according to a need for indoor pool development by qualifying calculated per capita in the previous phase. هدف از پژوهش حاضر ارائۀ مدلی بهمنظور تعیین و تحلیل سرانۀ اماکن ورزشی بر مبنای توزیع شبکههای تیسنی در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بود. بهمنظور پیادهسازی مدل، محدودۀ مطالعاتی پژوهش سه منطقۀ 5، 6، و 13 شهر اصفهان، و مکان ورزشی نمونه نیز استخرهای سرپوشیده در نظر گرفته شد. نقشههای با فرمت DWG از محدوده و همچنین بلوکهای جمعیتی آن، اطلاعات مکانی و مختصات دقیق جغرافیایی استخرهای سرپوشیده، و اطلاعات جمعیتی بلوکها، اطلاعات زیربنایی اجرای تحقیق بود. پس از تقسیمبندی و توزیع شبکهای محدوده بهوسیلۀ تابع تیسن در محیط Arc GIS، با استفاده از فرمول ارائهشده و جمعیت بلوکهای مرتبط، سرانۀ هر پلیگون بهصورت مجزا محاسبه شد. در نهایت با کیفیسازی سرانههای حاصلشده در مرحلۀ پیش، محدودۀ مطالعاتی براساس نیاز به توسعۀ استخرهای سرپوشیده، به سه طیف برخوردار، نیمهبرخوردار، و محروم طبقهبندی شد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60769_66c6ed050a13e837df51f84bc624576e.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219Strategic Pathology of Sport and Youth General Office of Kermanshah Province in Sport Based on SWOT Modelآسیبشناسی راهبردی ادارۀ کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در حوزۀ ورزش براساس مدل SWOT8919056079310.22059/jsm.2017.60793FAهمایونعباسیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایران0000-0002-3532-4545سعیدخانمرادیدانشجوی کارشناسیارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران0000-0002-2129-5456حسینعیدیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه، ایران0000-0002-6039-7826Journal Article20150907 The aim of this study was strategic pathology of Sport and Youth general office of Kermanshah province in sport based on SWOT model. In this descriptive survey, the statistical population included managers, deputies, staff of Sport and Youth offices and presidents and vice-presidents of sports associations (<em>N</em>=186). The statistical sample was equal to population (census sampling method) but 150 subjects answered the questionnaires. A SWOT researcher-made questionnaire was used; its validity was confirmed by 10 sport experts and its reliability was approved by Cronbach alpha (<em>α</em>=0.93). For data analysis, descriptive indices, mean comparison and Friedman test were used and IFE, EFE and IE matrixes were administered to identify strategic position. Findings indicated 15 strengths, 16 weaknesses, 14 opportunities and 14 threats with WO strategic position (conservative strategy). It was concluded that the policy makers of this office should use the existing environmental opportunities to eliminate internal weaknesses.
هدف پژوهش حاضر، آسیبشناسی راهبردی ادارۀ کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در حوزۀ ورزش براساس مدل SWOT بود. در پژوهشی توصیفی – پیمایشی، جامعۀ آماری؛ مدیران، معاونان و کارکنان ادارات مذکور، رؤسا و نواب رئیس هیأتهای ورزشی (186 نفر)، بودند. نمونه برابر جامعه و به شیوۀ تمامشمار بود و 150 نفر به پرسشنامهها پاسخ دادند. از پرسشنامۀ محققساختۀ SWOT، که روایی آن توسط 10 نفر از خبرگان ورزشی و پایایی آن با آلفای کرونباخ (93/0=α) تأیید شد، استفاده گردید. برای تحلیل دادهها از شاخصهای توصیفی، مقایسۀ میانگینها، آزمون فریدمن و برای تعیین موقعیت راهبردی از ماتریسهای ارزیابی عوامل داخلی (IFE)، ارزیابی عوامل خارجی (EFE)، و داخلی و خارجی (IE) استفاده شد. یافتهها، شامل 15 نقطۀ قوت، 16 نقطۀ ضعف، 14 فرصت و 14 تهدید؛ با موقعیت راهبردی (WO) استراتژی محافظهکارانه بود. در نتیجه، سیاستگذاران این سازمان باید از فرصتهای موجود محیطی برای از بین بردن ضعفهای داخلی آن استفاده کنند.https://jsm.ut.ac.ir/article_60793_f58d44dd69eda81e6ac8fc1583703fe8.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219Modeling the Effect of Social Media Based Brand Communities on Value Creation Practices, Brand Trust and Loyaltyطراحی مدل تأثیر جوامع برندی مبتنی بر رسانههای اجتماعی بر شیوههای ارزشآفرینی، اعتماد و وفاداری به برند9079216079410.22059/jsm.2017.60794FAالههحسینیدانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانمعصومهکلاته سیفریاستادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانJournal Article20150812
The aim of this study was to identify the model of the effect of brand communities based on social media on value creation practices, brand trust and brand loyalty. The statistical population consisted of all members of sport brand communities of social media in Mazandaran province and 115 subjects were selected as the sample. For data collection, Brand Communities (Laroche et al., 2012) Questionnaires was used after its validity and reliability were confirmed. The results showed a positive and significant relationship between brand communities and brand trust and social networks, social interaction, perception management and brand application. There was a positive and moderate relationship between brand trust and brand loyalty. Path analysis test showed that brand communities directly influenced value creation practices. Social interaction and perception management directly and positively affected brand trust but social networks and brand application had no significant effects on brand trust. The section of total effect indicated that brand trust had a positive and direct effect (<em>β</em> = 0.60) on brand loyalty. The endogenous variable R-square indicated that %36 of variance in brand loyalty could be explained by exogenous variables. Finally, all fit indexes showed a good fit of the model.
هدف از این پژوهش، مطالعۀ مدل تأثیر جوامع برندی مبتنی بر رسانههای اجتماعی بر شیوههای ارزشآفرینی، اعتماد و وفاداری به برند بود. کلیۀ افراد عضو در جوامع برندهای ورزشی رسانههای اجتماعی استان مازندران جامعۀ آماری تحقیق را تشکیل دادند، که از بین آنها ۱۱۵نفر بهعنوان نمونه مطالعه شدند. برای گردآوری دادهها پس از تعیین روایی و پایایی، از پرسشنامۀ جوامع برندی مبتنی بر رسانههای اجتماعی (لاروچ و همکاران، ۲۰۱۲) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین جوامع برندی و اعتماد به برند با شبکههای اجتماعی، تعامل اجتماعی، مدیریت ادراک و کاربرد برند ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. بین اعتماد و وفاداری به برند نیز همبستگی مثبت و متوسطی مشاهده شد. آزمون تحلیل مسیر نیز نشان داد که جوامع برندی بهطور مستقیم بر شیوههای ارزشآفرینی تأثیر داشت. عوامل تعامل اجتماعی و مدیریت ادراک بهطور مستقیم و مثبت بر اعتماد به برند تأثیر داشت. ولی عوامل شبکههای اجتماعی و کاربرد برند بر اعتماد به برند تأثیر معناداری نداشت. همچنین در قسمت اثر کل مشخص شد که اعتماد به برند بر وفاداری به برند تأثیر (۶۰/۰=β) مستقیم و مثبت داشت. ضریب تعیین متغیر درونزا نشان داد که ۳۶ درصد از واریانس متغیر وفاداری به برند توسط متغیرهای برونزا تبیین میشود. در نهایت، کلیۀ شاخصهای برازش مدل نیز نشاندهندۀ برازش مطلوب مدل بودند.https://jsm.ut.ac.ir/article_60794_c4c5e229823f91e346c10a49a29e1a91.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219The Factors Affecting Success of Customer Relationship Management with Respect to the Mediating Effects of Organizational Factors in Sports Services Sector of Hotels of Iranبررسی عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با در نظر گرفتن اثرات واسطۀ عوامل سازمانی در بخش خدمات ورزشی هتلهای ایران9239406079510.22059/jsm.2017.60795FAفاطمهعبدویاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، ایران0000-0002-9746-4922سجادپاشاییکارشناسارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه تبریز، ایرانJournal Article20151121
In the present study, the survey research strategy was used to investigate the effect of factors influencing the success of customer relationship management (CRM) considering mediating effects of organizational factors. The population consisted of managers and employees in the sports services sector of six metropolitan hotels of Iran and 67 hotels were selected as the study sample. The data were obtained by the questionnaires and were analyzed with PLS software. The results showed that the applied structural equation modeling was a powerful theoretical model to predict the success of customer relationship management; all aspects of knowledge management (KM) components (the knowledge management influence / knowledge management achievement / customer relationship management technology / customer orientation) with the mediating role of organizational factors and direct influence of CRM experience had a significant effect on the success of customer relationship management. The CRM enhancement can increase the close and constant relationship with customers (customer attraction and customer orientation).
در مطالعۀ حاضر با اتخاذ استراتژی تحقیق پیمایشی به بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با در نظر گرفتن اثرات واسطۀ عوامل سازمانی پرداخته شد. جامعۀ آماری مطالعه شامل مدیران و کارکنان بخش خدمات ورزشی هتلهای شش کلانشهر ایران بود که از بین آنها 67 هتل بهعنوان نمونۀ مورد مطالعه در تحقیق انتخاب شد. دادههای بهدستآمده از طریق پرسشنامه و به کمک نرمافزار پی.ال.اس تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد مدل معادلات ساختاری بهکارگرفتهشده، مدل نظری قوی برای پیشبینی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری است، و تمامی ابعاد مؤلفههای مدیریت دانش (نفوذ مدیریت دانش/ کسب مدیریت دانش/ فناوری مدیریت ارتباط با مشتری / مشتریمداری)، با نقش واسطهای عوامل سازمانی و نفوذ مستقیم تجربۀ مدیریت ارتباط با مشتری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر معناداری داشت. بر این اساس میتوان عوامل واسطهای را تأثیرگذار در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری محسوب کرد و با تقویت آن رابطۀ نزدیک و مستمر با مشتریان را بهمنظور حفظ مشتری و مشتریمداری افزایش داد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60795_45d006266b776329d31f3eeab5e01fc3.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219The Effect of Customer Experience Mediator on the Relationship between Managers' Social Responsibility and Customer Loyalty in Sport Clubsتأثیر متغیر میانجی تجربۀ مشتری بر رابطۀ مسئولیتپذیری اجتماعی مدیران با وفاداری مشتریان باشگاههای ورزشی9419566079610.22059/jsm.2017.60796FAمهردادمحرم زادهاستاد، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران0000-0001-7769-4344مژگانخدامرادپوراستادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران0000-0003-2260-8888سیدمحمدکاشفاستاد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران0000-0003-1944-4464Journal Article20151102
Social responsibility is a collection of duties and commitments the organization should undertake to preserve, treat and help the society in which it operates. The aim of this study was to investigate the effect of experience mediator on the relationship between managers' social responsibility and customer loyalty in sport clubs. The research method was correlation- survey. The statistical population consisted of customers of sports clubs in Sanandaj city. 390 subjects were selected as the sample by single-stage cluster simple random sampling method. Data were collected by Customer Experience Questionnaire (Sanderson and Lian, 2011), Responsibility Questionnaire (Carroll, 2004), Behavioral Loyalty Questionnaire (Gladden and Funk, 2001) and Attitudinal Loyalty Questionnaire (Fink, 2003). Data were analyzed using hierarchical regression model. The results showed that experience mediator had a significant and positive effect on the relationship between responsibility and loyalty. So, managers can lead the organization to capital and profitability by creating an atmosphere of trust and commitment to social obligations.
مسئولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که سازمان باید در زمینة حفظ، مراقبت و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهد. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر متغیر میانجی تجربه بر رابطۀ مسئولیتپذیری اجتماعی مدیران با وفاداری مشتریان باشگاههای ورزشی بود. روش تحقیق از نوع تحقیقات پیمایشی همبستگی بود. جامعۀ آماری تحقیق مشتریان باشگاههای شهر سنندج بودند. به روش نمونهگیری خوشهای تکمرحلهای تصادفی ساده 390 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای تجربۀ مشتری سندرسون و لیان (2011)، مسئولیتپذیری کارول (2004) و پرسشنامۀ وفاداری رفتاری گلادن و فانک (2001) و وفاداری نگرشی فینک (2003) بهمنظور جمعآوری دادهها استفاده شد. پردازش دادهها با استفاده از مدل رگرسیون سلسلهمراتبی انجام گرفت. نتایج نشان داد متغیر میانجی تجربه، تأثیر مثبت و معناداری بر رابطۀ مسئولیتپذیری با وفاداری دارد. بنابراین مدیران از طریق پایبندی به تعهدات اجتماعی میتوانند با ایجاد فضایی پر از اعتماد سازمان را به سمت انباشت سرمایه و سوددهی هدایت کنند.https://jsm.ut.ac.ir/article_60796_a803b7d044d2f2f7b9d03405e2280006.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219Explanation of psychological empowerment of employees based on managers' thinking style Case Study: State General Administration of Sport and Youth in Isfahanتبیین توانمندسازی روانشناختی کارکنان براساس سبک تفکر مدیران مطالعۀ موردی: ادارۀ کل ورزش و جوانان استان اصفهان9579756079710.22059/jsm.2017.60797FAمرضیهابوطالبیمربی
باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه،
گروه تربیت بدنی
،
مبارکه،
اصفهان
،
ایرانسعیدصادقی بروجردیاستاد، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان0000-0003-2531-2521Journal Article20150129 <br />The purpose of this research is to explain the model of psychological empowerment of the employees based on thinking way of the managers in general office of sports and youths in Isfahan. The method of this research was descriptive-explanatory in terms of data collection and applied in terms of purpose and field in terms of conducting. Statistical society of this research consisted of the managers and the employees of general office of sports and youths in Isfahan. The number of the managers and employees were 56 and 444 respectively.They were selected from the offices of Isfahan proportionally (205). Measurement tools of the research were two standard questionnaires including Sternberg- Wagner`s thinking way (1991) and Speritz`s psychological empowerment (1995).These questionnaire had content and context validities Reliabilities for thinking way questionnaire and psychological empowerment questionnaire were 0.87 and 0.89 respectively based on cronbach alpha. Data analysis was conducted by descriptive and inferential statistics including structured equations test. Information analysis was conducted using software SPSS and AMOS. Findings showed that components related to thinking way and psychological empowerment measured these variables and therefore, measurement model was approved. <br /> هدف از این تحقیق تبیین مدل توانمندسازی روانشناختی کارکنان براساس سبک تفکر مدیران ادارۀ کل ورزش و جوانان اصفهان بود. روش تحقیق از نظر چگونگی جمعآوری اطلاعات از نوع توصیفی – اکتشافی و از نظر هدف، کاربردی و از نظر اجرا میدانی بود. جامعۀ آماری تحقیق مدیران و کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان اصفهان بودند (بهترتیب 56 و 444 نفر). حجم نمونه با توجه به محدود بودن جامعۀ آماری، کلیۀ مدیران تمامشمار (56 نفر) و حجم نمونۀ کارکنان براساس جدول مورگان 205 نفر محاسبه شد که بهطور تصادفی و نسبیتی از ادارات استان انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامۀ استاندارد سبک تفکر استرنبرگ– واگنر (1991) و پرسشنامۀ توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1995) بود. پایایی پرسشنامهها بهترتیب 87/0 و 89/0 براساس آلفای کرونباخ بود. تجزیهوتحلیل دادهها از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون معادلات ساختاری و بهوسیلۀ نرمافزار SPSS و AMOS انجام گرفت. سطح معناداری 05/0 محاسبه شد. یافتهها نشان داد که مؤلفههای مربوط به سبک تفکر و توانمندسازی روانشناختی کارکنان این متغیرها را اندازهگیری میکند و ازاینرو مدل اندازهگیری تأیید شد.https://jsm.ut.ac.ir/article_60797_a24cd8f5d9d8889bd0b52f1c2389e22d.pdfدانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهراننشریه مدیریت ورزشی2008-93418620170219Codification of Model of Consequences of Social Responsibility Development of Iran Professional Football Clubsتدوین الگوی پیامدهای توسعۀ مسئولیت اجتماعی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران9779976079910.22059/jsm.2017.60799FAمحمد صادقافروزهاستادیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه جهرم، جهرم، ایرانسید امیر احمدمظفریاستاد، گروه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایراننجفآقاییدانشیار، گروه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانمرجانصفاریاستادیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران0000-0002-0257-7896Journal Article20151116
Understanding results and consequences of social responsibility implementation has a significant effect on the attitude of football clubs. The main aim of this study was to identify social responsibility consequences of Iran professional football clubs. The statistical sample consisted of 19 qualitative interviews with experts, administrators and faculty members who were selected through theoretical sampling and maximal variation. Data were analyzed through coding in three stages: open, axial and selective. In open coding, 33 codes were identified which were classified into 9 fields and 4 categories. Fields included competence, stable introversion in the form of technical development, cultural development and legitimacy in the form of cultural – moral development, purification, synchronization and fun in terms of social development and employment, and social justice as well as brand promotion in the form of economic development. According to the consequences of internal and external development of social responsibility, it is suggested that the football clubs adopt an approach tailored to their local strategies accordingly.
شناخت نتایج و پیامدهای اجرای مسئولیتهای اجتماعی تأثیر زیادی روی نوع نگاه باشگاههای فوتبال به این مقوله دارد. هدف اصلی این تحقیق، شناسایی پیامدهای مسئولیت اجتماعی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران بود. نمونۀ آماری شامل 19 مصاحبۀ کیفی با صاحبنظران، مدیران اجرایی و اعضای هیأت علمی بود که به روش نمونهگیری نظری و انتخاب خبرگان با حداکثر نوسان انجام گرفت. یافتههای تحقیق از طریق روش کدگذاری در سه مرحلۀ باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. 33 نشان در کدگذاری بازشناسایی شد که در 9 مقوله و 4 مؤلفۀ طبقهبندی شدند. مقولهها شامل شایستگی، درونگرایی با ثبات در قالب مؤلفۀ توسعۀ فنی، فرهنگسازی و مشروعیتبخشی در قالب مؤلفۀ توسعۀ فرهنگی اخلاقی، سالمسازی، همسانسازی و مفرحسازی در قالب توسعۀ اجتماعی و اشتغال و عدالت اجتماعی و نیز ارتقای برند نیز در قالب توسعۀ اقتصادی دستهبندی شدند. با توجه به پیامدهای برونزایی و درونزایی توسعۀ مسئولیت اجتماعی، پیشنهاد میشود باشگاههای فوتبال رویکردی متناسب با راهبردهای محلی خود در این زمینه اعمال کنند.https://jsm.ut.ac.ir/article_60799_2e869738f6bb6105b3108818ea311d97.pdf