TY - JOUR ID - 90384 TI - شناسایی عوامل ارزش پیشنهادی سالمندان مجموعه‌های تفریحی ورزشی شهر تهران JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - اقایی, نجف AU - کشاورز, فرشید AU - برومند, محمدرضا AD - گروه مدیریت ورزشی و رسانه ، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران AD - گروه مدیریت ورزشی و رسانه ، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 15 IS - 4 SP - 217 EP - 202 KW - ارزش پیشنهادی KW - سالمندان KW - کسب‌وکار KW - ورزش KW - مجموعه های تفریحی و ورزشی DO - 10.22059/jsm.2022.350630.3051 N2 - مقدمه: هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل ارزش پیشنهادی سالمندان مجموعه‌های تفریحی ورزشی شهر تهران بود.روش پژوهش: روش تحقیق کیفی (نظریة داده‌بنیاد) است. جامعة آماری پژوهش حاضر، شامل مربیان، کارکنان و سالمندان (مشتریان) مجموعه‌های تفریحی ورزشی شهر تهران و همچنین خبرگان دانشگاهی در حوزة بازاریابی و کسب‌وکارهای ورزشی بود. روش نمونه‌گیری هدفمند و به تکنیک گلوله‌برفی بود. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 59 نفر به‌عمل آمد. روایی ابزار پژوهش (مصاحبه)، توسط مصاحبه‌شوندگان و سپس استادان متخصص، بررسی و تأیید شد و برای سنجش پایایی از روش توافق درون‌موضوعی استفاده شد که مطابق این روش مقدار پایایی برابر با 87/0 بود.یافته‌ها: در راستای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش نظریة داده‌بنیاد استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که عوامل ارزش پیشنهادی مشتریان مجموعه‌های تفریحی، ورزشی شهر تهران در قالب پنج مقولة اصلی دسته‌بندی شدند. مقوله‌ها شامل ارزش پیشنهادی کارکردی، ارزش پیشنهادی موقعیتی، ارزش پیشنهادی احساسی، ارزش پیشنهادی اجتماعی، ارزش پیشنهادی شناختی‌اند که این پنج مورد خود شامل 25 مفهوم و 121 عامل یا کد باز هستند.نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های این پژوهش نتیجه می‌گیریم برای توسعة مجموعه‌های تفریحی و ورزشی شهر تهران باید بر مقوله‌های استخراجی از این پژوهش متمرکز شد که از طریق شناسایی ارزش‌های پیشنهادی موردنظر مشتریان بتوان در جهت رفع نیازهای آنها گام‌های اساسی برداشت. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_90384.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_90384_cb44922869e02e5873f142bb1af3387d.pdf ER -