TY - JOUR ID - 86872 TI - تأثیر راهبرد‌های بهبود خدمات با نقش میانجی بخشش از طرف مشتری بر تمایلات رفتاری مشتریان باشگاه‌های شهر تهران JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - سلطانی, حسین‌علی AU - حیدرزاده, کامبیز AU - زابلی, روح اله AU - احمدی چهره برق, سیاوش AD - گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - گروه مدیریت خدمات بهداشتی، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت دانشکدۀ بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، تهران، ایران AD - گروه آمار و ریاضی، دانشکدۀ علوم پایه، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 15 IS - 2 SP - 167 EP - 149 KW - باشگاه KW - بخشش مشتری KW - بهبود خدمات KW - رفتار KW - مدل DO - 10.22059/jsm.2022.335303.2863 N2 - مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر راهبرد‌های بهبود خدمات با نقش میانجی بخشش از طرف مشتری بر تمایلات رفتاری مشتریان باشگاه‌های ورزشی است.روش پژوهش: روش انجام پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ شیوۀ گردآوردی اطلاعات پیمایشی است. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی ورزشکاران استفاده‌کننده از خدمات ورزشی باشگاه‌های سرپوشیدة شهر تهران بود که به‌صورت منظم در فعالیت‌های ورزشی این فضاها حضور داشتند؛ تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. با توجه به فرمول حجم نمونة کوکران در شرایط نامشخص بودن جامعة آماری و همچنین پراکندگی بالای جامعة آماری در مناطق شهری شهر تهران، 450 نفر به‌عنوان نمونة پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامۀ محقق‌ساخته است که روایی و پایایی آن به تأیید رسید. از روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار AMOS، روابط موجود در مدل پژوهش به تأیید رسید.یافته‌ها: نتایج نشان داد که بخشش از طرف مشتری واسطة رابطۀ بین راهبرد‌های بهبود خدمات و پیامدهای مطلوب است و این نشان می‌دهد که بخشش در تمام مدل‌های بهبود خدمات دارای نقش حیاتی است.نتیجه‌گیری: درحالی‌که بهبود خدمت ضعیف به درآمدهای ازدست‌رفته مهمی منجر می‌شود، راهبرد‌های بهبود صحیح مواردی هستند که به بخشش از جانب مشتری می‌انجامد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_86872.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_86872_79dd9ebf767b2627dd6ac06729632b1e.pdf ER -