TY - JOUR ID - 85345 TI - تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه پرسپولیس بر رفتارهای حمایتی با نقش میانجی نگرش هواداران: نقش تعدیل گر عدالت اجتماعی JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - زمانی دادانه, شاهو AU - اسمعیلی, محمدرضا AU - زارعی, علی AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرکزی تهران، تهران، ایران AD - دانشیارگروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران AD - دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - IS - SP - EP - KW - مسئولیت اجتماعی باشگاه KW - رفتار حمایتی از برند KW - هواداران فوتبال KW - نگرش KW - عدالت اجتماعی DO - 10.22059/jsm.2021.300950.2454 N2 - تحقیق حاضر از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و به لحاظ راهبردی کمی و به حیث مسیر اجرا همبستگی، به لحاظ گردآوری داده‌ها میدانی می‌باشد. در پژوهش حاضر باشگاه پرسپولیس به عنوان باشگاه مورد مطالعه انتخاب گردید و جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه‌ی هواداران باشگاه پرسپولیس تشکیل دادند. تعداد 360 نفر به عنوان نمونه پژوهش انتخاب گردیدند و از روش نمونه‌گیری در دسترس و به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. با توجه به اهداف پژوهش ابزارهای مناسب برای این پژوهش پرسشنامه بود؛ بدین منظور به جهت ارزیابی مسئولیت اجتماعی از پرسشنامه گالبریث (2010)، رفتارهای حمایتی از برند از پرسشنامه ژی و همکاران (2019) و برای اندازه‌گیری متغیرها میانجی نگرش هواداران از پرسشنامه ژی و همکاران (2019) و اندازه گیری متغیر تعدیلگر عدالت اجتماعی از پرسشنامه دیویس و اوثاوث (1987) استفاده شد. نتایج نشان داد که مسئولیت اجتماعی بر رفتارهای حمایتی از برند و نگرش هوادار اثرگذار بوده است، همچنین نگرش هواداران بر رفتارهای حمایتی از برند تاثیر گذار بوده و نقش میانجی نگرش هواداران در رابطه با تاثیر مسئولیت اجتماعی بر رفتارهای حمایتی مورد تایید قرار گرفت. در نهایت عدالت اجتماعی نقش تعدیل‌گری بین تاثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه بر رفتارهای حمایتی از برند هواداران دارد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_85345.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_85345_c00d9c75a216d05c093d5fa4491e489c.pdf ER -