TY - JOUR ID - 83721 TI - طراحی مدل مفهومی هویت برند ورزش شهروندی در ایران JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - حسن نژاد شاندیز, احسان AU - اسماعیل زاده قندهاری, محمدرضا AU - عظیم زاده, سید مرتضی AD - گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران AD - گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران Y1 - 2023 PY - 2023 VL - 15 IS - 3 SP - 231 EP - 214 KW - ابعاد هویت KW - برند ورزشی KW - مدل مفهومی KW - ورزشهای شهروندی KW - هویت برند DO - 10.22059/jsm.2021.314450.2630 N2 - مفهوم برند امروز خیلی بیشتر از خاستگاه اصلی اش عمومیت یافته و دیگر فقط منحصر به خدمات، کالاها و حتی شرکت ها نیست، بلکه پدیده جدیدی به نام برندسازی شخصی ظاهر شده است. برند شخصی توسعه یافته، منافع مادی و معنوی فراوانی را برای ورزشکاران حرفه ای به همراه دارد، از این رو شناسایی عوامل مؤثر بر هویت ورزش شهروندی در ایران ضروری است. هدف از این پژوهش بهره گیری از رویکرد نظریه داده بنیاد در جهت طراحی مدل مفهومی برند ورزش شهروندی در ایران است. پژوهش حاضر بر اساس اهداف پژوهش، از نوع اکتشافی، روش انجام آن توصیفی- تحلیلی و روش جمع آوری داده ها در آن بصورت میدانی بود. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی و با به کارگیری روش نظریه داده بنیاد انجام گرفت. در پژوهش حاضر، از مصاحبه های نیمه ساختار یافته به عنوان ابزار گردآوری داده ها استفاده شد و نمونه گیری با استفاده از روش گلوله برفی تا مرز اشباع انجام شد که در مجموع 20 نفر در مصاحبه شرکت کردند. بر اساس یافته ها، پس از انجام سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری انتخابی و کدگذاری نظری، عناصر اثر گذار بر هویت برند ورزش شهروندی مشخص شدند. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_83721.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_83721_4f7783e7fe66ae6dbea6ed628f3e3609.pdf ER -