TY - JOUR ID - 81155 TI - طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی فدراسیون‌های حرفه‌ای منتخب ورزش گروهی کشور JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - طریقی, رسول AU - سجادی, سیدنصراله AD - استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، مؤسسة آموزش عالی غیردولتی ادیب مازندران، ساری، ایران AD - استاد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 13 IS - 1 SP - 119 EP - 139 KW - بازاریابی ورزشی KW - فدراسیون‌های ورزشی KW - مدلسازی KW - ورزش حرفه‌ای DO - 10.22059/jsm.2018.227495.1786 N2 - هدف از این پژوهش، طراحی مدل بازاریابی الکترونیکی فدراسیون‌های حرفه‌ای منتخب ورزش گروهی کشور بود. پژوهش حاضر، از نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی است. پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته طراحی و روایی آن توسط متخصصان و استادان دانشگاه تأیید شد و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ به‌دست آمد. جامعۀ آماری متشکل از دو گروه شامل اعضای هیأت علمی دو رشتة مدیریت بازاریابی (20 نفر) و مدیریت ورزشی (60 نفر) بود. با توجه به محدود بودن جامعة آماری، تعداد نمونة آماری برابر با با جامعة آماری بود و روش نمونه‌گیری به‌صورت کل‌شمار درنظر گرفته شد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت‌شناسی پاسخ‌دهندگان و همچنین پاسخ‌های آنان به پرسش‌های تحقیق و در بخش آمار استنباطی از آزمون‌های مدل‌یابی معادلات ساختاری و PLS استفاده شد. بدین‌منظور از نرم‌افزارهای MS-Excel،  SPSS ver 18و PLS بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان داد که مدل بازاریابی الکترونیکی طراحی‌شده برای فدراسیون‌های منتخب ورزشی گروهی ایران از برازش لازم برخوردار است.   UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_81155.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_81155_3f478a22f98d46034b81b71c30136818.pdf ER -