TY - JOUR ID - 80301 TI - ارائة مدل برندسازی مکان با رویکرد کلان پروژه‌های تفریحی، ورزشی و گردشگری (مورد مطالعه: استان اصفهان) JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - سلیمی, مهدی AU - طیبی, محسن AU - خداپرست, محبوبه AD - استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 12 IS - 4 SP - 967 EP - 977 KW - برندسازی مکان KW - پروژه‌های تفریحی KW - پروژه‌های ورزشی KW - پروژه‌های گردشگری DO - 10.22059/jsm.2019.259541.2097 N2 - هدف از پژوهش حاضر ارائة مدل برندسازی مکان با رویکرد کلان پروژه‌های تفریحی، ورزشی و گردشگری در استان اصفهان بود. روش تحقیق از نوع کیفی بود و با استفاده از روش سیستماتیک گراندد تئوری انجام پذیرفت؛ این روش از سه مرحلة کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی تشکیل شده است. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی افراد متخصص و صاحب‌نظر در زمینة موضوع پژوهش شامل استادان برجستة مدیریت ورزشی آشنا به پژوهش در حوزة گردشگری، مدیر و معاونان ادارات ورزش و جوانان و کارشناسان آگاه به حوزة پژوهش بود که به روش گلوله‌برفی انتخاب شدند و تعداد آنها به 14 نفر رسید. ابزار پژوهش، استفاده از منابع علمی از جمله مقالات، کتاب‌های معتبر، سایت‌های علمی و خبری معتبر و مصاحبه‌های عمیق و باز با افراد نمونه بود که به‌منظور سنجش روایی آنها، یافته‌های پژوهش برای مشارکت‌کنندگان ارائه و مدل پیشنهادی توسط آنان مطالعه و نظرهای آنها اعمال شد و در پایان، این پژوهش توسط استادان مدیریت ورزشی مطالعه و بازبینی شد و مواردی به‌منظور اصلاح یا تغییر مدل نهایی بیان شد. به‌منظور بررسی پایایی نیز از روش حسابرسی فرایند و همچنین از روش توافق درون موضوعی استفاده شد که پایایی بین دو کدگذار را 78% نشان داد که نشان از قابلیت اعتماد کدگذاری‌ها داشت. در نهایت مدل پژوهش مطرح شد که شامل محورهای اصلی، شرایط علّی، راهبردها، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گر و پیامدها بود.   UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_80301.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_80301_11606c1b58736bd7ce389db75e084892.pdf ER -