TY - JOUR ID - 77915 TI - تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ترجیح برند (مورد مطالعه‌: باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران) JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - جوانی, وجیهه AU - علمی, احسان AD - استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران AD - دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 12 IS - 2 SP - 547 EP - 563 KW - کیفیت ادراک شده برند KW - ترجیح برند KW - مسئولیت اجتماعی شرکت KW - ذینفعان KW - جامعه KW - محیط زیست DO - 10.22059/jsm.2020.252200.2037 N2 - هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ترجیح برند باشگاه انقلاب از منظر مشتریان آن بود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی-تحلیلی و از نظر هدف از نوع کاربردی بود. جامعه پژوهش حاضر، شامل تمامی مشتریان باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران بود. انتخاب مشتریان باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکت و ترجیح برند متیو تینگچی لیو و همکاران سال 2014 بود و جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و پردازش مدل از نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که هر سه بعد؛ مسئولیت اجتماعی شرکت مربوط به محیط زیست، مسئولیت اجتماعی شرکت مربوط به جامعه و مسئولیت اجتماعی شرکت مربوط به ذینفعان هم به‌طور مستقیم و هم با میانجی‌گری کیفیت درک شده برند بر ترجیح برند باشگاه باشگاه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران تاثیر معنادار داشتند. بنابراین, ﻓﻌﺎلیتﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ در جهت اﻳﻔﺎی ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ هستند ﺑﻪ اﻳﺠﺎد ﺗﺼﻮﻳﺮی ﺧﻮب از برند باشگاه و ﺗﺠﺮﺑﻪ ای ﻣﺜﺒﺖ در ﺑﻴﻦ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن بالفعل و بالقوه برند آن منجر شده، خشنودی آنها را از ترجیح برند در پی دارد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_77915.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_77915_eb20648224e00d8b0e5a5c27c113bd09.pdf ER -