TY - JOUR ID - 72879 TI - نقش هویت تیم ورزشی و سازمانی بر موفقیت برنامه های بازاریابی سببی ورزشی(مورد مطالعه: شرکت میزو) JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - اسدپور, محمدرضا AU - نیکخواه کیارمش, روح الله AU - خبیری, محمد AD - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی، کارشناسی ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران AD - دانشیار، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 11 IS - 1 SP - 89 EP - 106 KW - بازاریابی سببی ورزشی KW - شرکت میزو KW - نگرش مصرف کننده KW - هویت تیم ورزشی KW - هویت سازمانی DO - 10.22059/jsm.2019.231530.1827 N2 - ورزش به دلیل عمومیت داشتن، عرصه مناسبی برای ایجاد ارتباط با فعالیت های اجتماعی شرکت های تجاری از طریق بازاریابی سببی است. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش هویت تیم و سازمان در موفقیت برنامه های بازاریابی سببی است. روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی و از دیدِ هدف تحقیق، کاربردی - توسعه ای بوده که براساس معادلات ساختاری و به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان شرکت میزو بوده؛ که براساس روش نمونه گیریِ تصادفیِ طبقه ای، 393 پرسشنامه بصورت حضوری و اینترنتی میان آن ها توزیع شده است. پایایی از طریق آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی (CR)، روایی همگرا از طریق شاخص(AVE) و روایی واگرا از ماتریس فورنل و لارکر بدست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از دو نرم افزار SPSS24 و WarpPLS انجام شد. نتایج نشان داد که تمام فرضیه های پژوهش تایید می شود ؛ هویت تیمی و هویت سازمانی بر نگرش مصرف کننده، و نگرش مصرف کننده بر متغیر قصد خرید تاثیر مثبت و معنادار دارد. بر مبنای نتایج توصیه می شود که شرکت "میزو" متناسب با نشان تجاری خود، اولویت همکاری را در اجرای برنامه های بازاریابی سببی با تیم های ورزشی بزرگ و پرسابقه قرار بدهد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_72879.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_72879_c405336766fd944cac465dc12597e9c5.pdf ER -