TY - JOUR ID - 67332 TI - تبیین مدل تاثیر عناصر امیخته بازاریابی بر میزان رضایت و حضور مجدد هواداران باشگاه‌های پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه‌ای فوتبال JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - فریدونی, مسعود AU - کلاته سیفری, معصومه AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران AD - دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 10 IS - 1 SP - 103 EP - 117 KW - امیخته بازاریابی KW - رضایتمندی هواداران KW - حضور مجدد KW - لیگ حرفه‌ایی KW - بازاریابی ورزشی DO - 10.22059/jsm.2018.140475.1554 N2 - هدف اصلی از پژوهش حاضر تبیین مدل تاثیر عناصر امیخته بازاریابی بر میزان رضایت و حضور مجدد هواداران باشگاه‌های پرطرفدار تهرانی لیگ حرفه‌ای فوتبال بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر گرداوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود. جامعه اماری پژوهش شامل کلیه هوادارن یکی از بازی‌های تیم‌های پر طرفدار تهرانی حاضر در لیگ برتر (استقلال، پرسپولیس) در فصل 95-94 که بلیط تهیه کرده و به ورزشگاه رفته اند بود، که برحسب تعداد سوالات پرسشنامه (31سوال) تعداد 310 نفر به عنوان نمونه اماری در نظر گرفته شد. با بررسی پیشینه پژوهش، مدل اولیه پژوهش طراحی شده و بر اساس آن پرسشنامه‌ای ساخته شد و روایی ان توسط جمعی از صاحبنظران دانشگاهی و از طریق تکنیک تحلیل عاملی مورد تایید قرار گرفت و پس از تعیین پایایی در اختیار جامعه آماری قرار گرفت. برای تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی و روش مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که امیخته بازاریابی دارای ضریب اثر 56/0 بر حضور مجدد هواداران و ضریب اثر 51/0 بر رضایتمندی هواداران است. همچنین ضریب اثر رضایتمندی بر حضور مجدد هواداران 63/0 به دست امد. مدل ارائه شده در این پژوهش تاثیر عناصر امیخته بازاریابی از طریق رضایتمندی را بر حضور مجدد هواداران تایید کرد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_67332.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_67332_1b1a4abceac545565641f2a0e2487142.pdf ER -