TY - JOUR ID - 64715 TI - بررسی موانع پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی (E-CRM) در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - خوشبختی, جعفر AU - مودی, داود AD - دانشیار مدیریت ورزش، دانشگاه بیرجند AD - دانشجوی کارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 3 SP - 459 EP - 470 KW - اجتماعی KW - ساختاری KW - فناوری اطلاعات KW - مشتری الکترونیک KW - مدیریت DO - 10.22059/jsm.2017.64715 N2 - هدف از این پژوهش بررسی موانع و مشکلات پیاده‌سازی مدیریت (E-CRM) در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه و نمونۀ آماری کلیۀ کارکنان و مدیران ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بودند (120 نفر). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه‌ای حاوی 15 سؤال بود که موانع پیاده‌سازی مدیریت (ی-سی.ار. ام) را از جنبه‌های مختلف ارزیابی می‌کرد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش تحلیل عاملی و روایی سازه معنادار مشاهده شد. پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ 86/0 به‌دست آمد. پس از توزیع پرسشنامه‌ها، در نهایت 92 پرسشنامه ارزیابی شد. براساس نتایج پژوهش، موانع و مشکلات به سه دسته موانع ساختاری، اجتماعی و فناوری اطلاعات تقسیم شد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد، دوازده مانع اصلی در پیاده‌سازی (E-CRM) وجود دارد (m>3). مهم‌ترین موانع عبارت‌اند از مدیریت دانش (4)، هزینه‌های اولیۀ اجرا (78/3) و ابزار کاربردی یکپارچه (61/3). بنابراین لازم است ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی برای اجرای مدیریت (ی- سی.ار. ام)، مدیریت دانش را سرلوحۀ کار خود قرار دهند و در ابعاد ساختاری و اجتماعی تجدید نظر کنند. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_64715.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_64715_efd7b285393c9aa8070bea5873a13d90.pdf ER -