TY - JOUR ID - 62127 TI - بررسی الگوی رگرسیونی کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتری در باشگاه‌های ورزشی JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - فسنقری, الهام AU - گودرزی, محمود AU - سجادی, سید نصرالله AU - دهقان قهفرخی, امین AD - دانشجوی دکتری، مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران AD - استاد، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران AD - استادیار، مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 9 IS - 1 SP - 1 EP - 18 KW - باشگاه ورزشی KW - رضایت‌مندی مشتری KW - کیفیت خدمات DO - 10.22059/jsm.2017.62127 N2 -   این پژوهش با هدف بررسی الگوی رگرسیونی کیفیت خدمات و رضایت­مندی مشتری در باشگاه­های ورزشی شهرستان سبزوار انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود، که به شکل میدانی اجرا شد. جامعۀ آماری، تمامی مشتریان باشگاه­های ورزشی خصوصی و دولتی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقۀ فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند و تعداد نمونۀ آماری 196 نفر از مشتریان بودند. برای جمع‌آوری داده­ها از پرسشنامۀ کیفیت خدمات یی­چین لیو (2008) و پرسشنامۀ رضایت­مندی جو­چون لین (2008) استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل ویژگی‌های جمعیت‌شناختی از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از آزمون کولموگروف اسمیرنوف، رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مشتریان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. آزمون رگرسیون چندگانه، موارد کیفی ملموس، همدلی و اطمینان را پیش‌بینی‌کننده‌های قوی‌تری برای رضایت­مندی مشتریان معرفی کرد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی 92/0 بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی 89/0 کمترین اهمیت را در اولویت­های کیفیت خدمات باشگاه­های ورزشی شهرستان سبزوار داشتند. در نهایت می­توان نتیجه گرفت، مسئولان و مدیران باشگاه­ها باید با تعهد به قول­های داده‌شده و ارائۀ خدمات ملموس­تر به مشتریان خود، نقش بارزتری در جهت رضایت این افراد و جذب مشتریان وفادار دارند.  UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_62127.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_62127_028423233a8c06d642e358f7536178e5.pdf ER -