TY - JOUR ID - 59544 TI - پیش‌بینی وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان به‌وسیلۀ مؤلفه‌های رضایت‌مندی در باشگاه‌های ورزشی: مطالعۀ باشگاه‌های پرورش‌اندام زنجان JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - کردلو, حسین AU - تیموری, آتوسا AU - حسنی زاده, بهادر AD - کارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران AD - استادیار مدیریت ورزشی دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 4 SP - 605 EP - 618 KW - بازاریابی KW - تبلیغات دهان به دهان KW - رضایت‌مندی KW - مشتریان ورزشی KW - وفاداری DO - 10.22059/jsm.2016.59544 N2 -   هدف از پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطۀ بین رضایت­مندی با وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهرستان زنجان، با دست‌کم یک سال سابقۀ فعالیت ورزشی، بودند. بدین منظور 280 مشتری از باشگاه­های بدنسازی به‌صورت تصادفی انتخاب شدند و اطلاعات لازم در زمینۀ ویژگی­های فردی از طریق چک­لیست و پرسشنامۀ تمایل رضایت­مندی (چن، 2008) و 84/0=α، پرسشنامۀ وفاداری (لیم، 2006) و 92/0=α، پرسشنامۀ تبلیغات دهان به دهان (کیم، 2008) و 89/0=α، جمع­آوری شد. روش تحقیق همبستگی بود و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل داده­ها استفاده شد. به‌طور کلی یافته­های پژوهش نشان داد که ارتباط متوسطی (550/0r=) بین مؤلفه­های رضایت­مندی با وفاداری مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان وجود دارد. همچنین ارتباط متوسطی (462/0r=) بین رضایت­مندی با تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان به‌دست آمد. نتایج نشان داد که رضایت­مندی می­تواند بر وفاداری مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان اثر داشته باشد و رضایت­مندی پیش­بین مناسبی برای وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان است. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_59544.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_59544_c472a302c647def1c575a616fc6edfb8.pdf ER -