TY - JOUR ID - 21958 TI - ارزیابی مؤلفه‌های آمیخته بازاریابی (7p) لیگ برتر فوتبال ایران، از دیدگاه مدیران سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - کوزه چیان, هاشم AU - احسانی, محمد AU - خداداد حسینی, سید حمید AU - حسینی, سیدعماد AD - دانشیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تربیت مدرس AD - دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس AD - عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مازندران Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 2 IS - 5 SP - 5 EP - 23 KW - آمیخته بازاریابی KW - لیگ برتر فوتبال. DO - N2 - هدف از تحقیق حاضر ارزیابی عامل آمیخته بازاریابی ورزشی و هفت مؤلفه آن (محصول، قیمت، ارتقاء، مکان، روابط عمومی، افراد و شواهد فیزیکی) در لیگ برتر فوتبال از دیدگاه مدیران سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در دو وضعیت موجود و مطلوب بود. بدین منظور، میان مسئولین ستادی سازمان تربیت بدنی تا رده مدیران کل، مسئولین فدراسیون فوتبال تا رده مدیران واحدها، تعداد 32 نفر به پرسشنامه محقق ساخته‌ای با روایی مناسب و پایایی (آلفای کرونباخ) 94/0 پاسخ دادند. پرسشنامه‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. از آزمون فریدمن برای اولویت‌بندی و جهت مقایسه دو وضعیت موجود و وضعیت مطلوب از روش آماری ویلکاکسون و آزمون یومن ویتنی و کروسکال والیس جهت مقایسه نظرات افراد با سطح خطای (05/0??) استفاده شد. از دیدگاه آزمودنی‌ها، مؤلفه‌های آمیخته بازاریابی در وضع موجود و مطلوب، اولویتی بر هم ندارند. همچنین تفاوت معنی‌داری میان وضع موجود و مطلوب عامل آمیخته بازاریابی ورزشی و مؤلفه‌های آن در لیگ برتر فوتبال، مشاهده گردید. به طور کلی از نظر مسئولین سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال در وضع مطلوب باید به همه مؤلفه‌های آمیخته بازاریابی به یک اندازه توجه شود که در وضع موجود هم به همین گونه است. اما کمیت یا کیفیت توجه در وضع موجود نسبت به وضع مطلوب کم است. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_21958.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_21958_4479a23830984da8fcd61b08d0c2fcf3.pdf ER -