TY - JOUR ID - 21919 TI - طراحی سیستم ارزیابی عملکرد دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران JO - نشریه مدیریت ورزشی JA - JSM LA - fa SN - 2008-9341 AU - جعفری, افسر AU - احسانی, محمد AU - خبیری, محمد AU - مومنی, منصور AD - دکتری تربیت بدنی دانشگاه تهران AD - دانشیار دانشگاه تربیت مدرس AD - دانشیار دانشگاه تهران AD - استادیار دانشگاه تهران Y1 - 2009 PY - 2009 VL - 1 IS - 2 SP - EP - KW - ابعاد KW - ارزیابی عملکرد KW - سیستم ارزیابی KW - شاخص . KW - مؤلفه DO - N2 - نظام آموزش عالی هر کشور، نقش اصلی در توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن کشور را به عهده دارد، از این رو عامة مردم و دولت حساسیت زیادی به عملکرد آن دارند. هدف از انجام این تحقیق طراحی سیستم جامع ارزیابی عملکرد دانشکده های تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران است. با توجه به بررسی پژوهش های انجام شده، 22 مؤلفه در قالب سه بعد ورودی، فرایند و خروجی و همچنین 999 شاخص به منظور بررسی مناسب بودن مؤلفه های ارزیابی عملکرد ارائه شد و پس از آن مدل مفهومی تحقیق طراحی شد. در مرحلة بعد، بر مبنای سیستم طراحی شده، پرسشنامة اولیه با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت طراحی و سپس بین خبرگان توزیع و جمع آوری شد و بر اساس نظر آنان پرسشنامه های شش گانه و چک لیست نهایی ارزیابی عملکرد با 202 شاخص در مقیاس پنج گزینه ای لیکرت به شرح زیر تنظیم شد: هفت معیار ورودی با 46 شاخص، هشت معیار فرایندی با 65 شاخص، و هفت معیار خروجی با 91 شاخص. روش تحقیق به لحاظ هدف توسعه ای و از جنبة نحوة گردآوری داده های مورد نیاز، توصیفی از نوع پیمایشی بود. روایی ابزار اندازه گیری (پرسشنامه) با اعلام نظر خبرگان و پایایی آن با آلفای کرونباخ و ضریب پایایی بیش از 87/0 تایید شد. علاوه بر این، از روش میانگین وزنی به منظور رتبه بندی مؤلفه ها و شاخص ها استفاده شد. UR - https://jsm.ut.ac.ir/article_21919.html L1 - https://jsm.ut.ac.ir/article_21919_bc5fcd109144e1d0a78f3ac60d820791.pdf ER -