هدف اصلی این پژوهش، تعیین راهبردها و پیامدهای تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور بود. برای دستیابی به هدف بیانشده و با توجه به تخصصی بودن موضوع پژوهش، مطالعة کیفی با استفاده از انجام مصاحبههای عمیق با نخبگان این موضوع استفاده شد. انجام مصاحبهها بهصورت هدفمند و به شیوة گلولهبرفی ادامه یافت و در نهایت 12 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. دادههای حاصل از مصاحبهها به روش دادهبنیاد و از طریق سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شد. یافتههای مربوط به راهبردها بیانگر چهار حیطة اصلی بود، بهطوریکه پوششدهندة چالشهای درونی و بیرونی تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور باشند. این حیطهها شامل موارد زیر میشود: مدیریتی، قانونی – حقوقی، فنی، فرهنگی-اجتماعی. همچنین پیامدهای شناساییشده حاصل از راهبردها شامل توسعة اقتصادی، حقوقی، ساختاری و فرهنگی است که تا حدود زیادی منطبق بر راهبردها نیز بودند. براساس یافتههای پژوهش، راهبردهای اجرایی ارائهشده میتواند کمکرسان مدیران ورزشی کشور در زمینة توسعة تجارت الکترونیک در صنعت ورزش کشور باشد.