ORIGINAL_ARTICLE
تبیین شایستگی های مدیران رویدادهای ورزشی
هدف از این تحقیق، بررسی و مقایسۀ دیدگاههای استادان دانشگاه و مدیران برگزارکنندۀ مسابقات ورزشی فدراسیونها در خصوص شایستگیهای مدیران رویدادهای ورزشی بود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی و پیمایشی است و به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ استادانی که بیش از سه سال سابقۀ تدریس دروس مرتبط با مدیریت رویداد ورزشی را در دانشگاهها داشتند (39 نفر) و مدیران برگزاری مسابقات ورزشی فدراسیونهای کشور ( 50 نفر) بود و نمونۀ آماری برابر با جامعۀ آماری 89 نفر بود. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامۀ 65 سؤالی بسته پاسخ شایستگی مدیران رویدادهای ورزشی COSEM (تاه، 1997) بود که روایی محتوای آن توسط استادان دانشگاه تأیید شد و ضریب پایایی آن 87/0 بهدست آمد. از آزمون تحلیل عاملی تأییدی با چرخش واریماکس و آزمون کولموگروف اسمیرنوف و آزمون t گروههای مستقل در قسمت آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد که شیوههای برنامهریزی و مدیریت رویداد، مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشی و مدیریت تحقیق و بازاریابی رویداد از مهمترین شایستگیهای مدیران رویدادهای ورزشی است. همچنین تفاوت معناداری بین نظرهای استادان دانشگاه و مدیران برگزاری مسابقات فدراسیونهای ورزشی کشور مشاهده نشد.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55156_92fd0b9951755ff5456386995473e568.pdf
2015-05-22
159
174
10.22059/jsm.2015.55156
استادان دانشگاه
رویداد ورزشی
شایستگی
فدراسیونهای ورزشی
مدیر رویداد
نوید
اسدی
navid.asadi66@yahoo.com
1
.دانشجوی دکتری رشتۀ مدیریت و برنامهریزی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
سیدنصراله
سجادی
nsajjadi@ut.ac.ir
2
دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
AUTHOR
محمود
گودرزی
m_goodarz@yahoo.com
3
. استاد گروه مدیریت و برنامهریزی ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
AUTHOR
آرام
مرادی
aram.moradi65@gmail.com
4
. دانشجوی دکتری مدیریت و برنامهریزی ورزشی، دانشگاه شمال، آمل، ایران
AUTHOR
اتقیاء، ناهید. (1384). "مدیریت مسابقات و رویدادهای ورزشی". تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا، ص 15.
1
سجادی، سید نصرا.... (1388). "مدیریت سازمانهای ورزشی". چاپ نهم، تهران: انتشارات سمت، ص 25.
2
شعبانیبهار، غلامرضا. (1377). "مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی". همدان: انتشارات دانشگاه بوعلی سینا، ص 80.
3
عبداللهی فرد، فاطمه و شهرباف، فائزه. (1387). "طرح شایستگی مدیران". تهران: انتشارات مؤسسۀ آموزش عالی سجاد، ص 46.
4
قاسمی، حمید؛ کشکر، سارا و نوربخش، مهوش. (1389). "اصول سازمان و مدیریت ورزشی". چاپ اول، تهران: انتشارات علم و حرکت، ص 122.
5
مسترمن، گای. (1387). "مدیریت راهبردی رویدادهای ورزشی با رویکرد بینالمللی". ترجمۀ محمدحسین رضوی، محسن بلوریان، محمدرضا برومند، چاپ اول، آمل: انتشارات دانشگاه شمال، ص 123.
6
Allen, J. (2006). "Events management". 2nd Edition. United Kingdom: Butterworth-Heinmann Publication, p: 40.
7
Allen, J., O’Toole, W., Mc Donnell, I., Haris, R. (2002). "Festival and special event management". 2nd Edition. Queensland, Australia: John Wiley & Sons, p: 76.
8
Amy, R. H. (2005). "Competencies development for entry level public parks and recreation professionals". Journal of Park and Recreation Administration, 23(3), pp: 45-62.
9
Ball, J., Simpson, S., Ardovino, P. (2008)."Leadership competencies of university recreational directors in Wisconsin". Recreational Sports Journal, 23, pp: 3-10.
10
Barcelona, B., Ross, C. (2004). "An analysis of the perceived competencies of recreational sport administrators". Journal of Park and Recreation Administration, 22(4), pp: 25-42.
11
Barcelona, R. J. (2001). "An analysis of the perceived competencies of recreational sport managers: toward a competency-based model for academic and professional development". Dissertation, United States: Indian University, p: 128.
12
Case, R., Branch, D. (2003). "A study to examine the job competencies of sport facility managers". International Sports Journal, 7(2), p: 25.
13
Chen, H. (1993). "Comparison of academic background and competencies of commercial sport managers in Taiwan". Dissertation, Colorado, USA: University of Northern Colorado, p: 145.
14
Chen, H. (2004). "An examination of the competencies needed by sport managers in Taiwan". Dissertation. Moscow, USA: University of Idaho, p: 134.
15
Cheng, C. (1993)." Competency assessment in sport management for the Republic of China". Dissertation. Colorado, USA: University of Northern Colorado, p: 80.
16
Davis, K. A. (1987). "Selecting qualified managers: Recreation/Sport management in the private sectors". Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 58, pp: 81-85.
17
DiterHorch, H., Schutte, N. (2003). "Competencies of sports managers in German sport clubs and sport federation". Managing Leisure, 8, pp: 70-84.
18
Doyle, S. (2004). "Festival and event management". United Kingdom, London: Taylor and Francis, pp: 158-170.
19
Emery, P. (2009). "Past, present, future major sport event management practice: The practitioner perspective". Sport Management Review, 13(2), pp: 158-170.
20
Gets, D. (1997). "Event management and tourism". New York: Cognizant, p: 120.
21
Goldblatt, J. (2000). "A future for event management: the analysis of major trends impacting the emerging profession". Dissertation, Sidney, Australia: University of Technology, pp: 112-114.
22
Jamieson, L. M. (1980). "A competency analysis of recreational sports personnel in selected institutional settings". Dissertation, United States: Indian University, pp: 45-47.
23
Jennings, M. W. (1984)." Entry level competencies for recreational sports personnel as identified by chairs of preparatory institutions". Dissertation, Texas, USA: North Texas University, p: 65.
24
Kaiser, S. (2006). "Competencies research in sport management–The German case". Institute of Sport Economics and Sport Management, Germany Sport University, Cologne, Germany, p: 78.
25
Kim, H. (1997). "Sport management competencies for sport centers in the Republic of Korea". Dissertation, Daphne, Alabama, USA: United States Sport Academy, p: 94.
26
Lambrecht, K. W. (1987)." An analysis of the competencies of sports and athletic club managers". Journal of Sport Management, 1, pp: 116-128.
27
Lin, W. (1998)." A model for a master degree program in sport management in Taiwan, Republic of China". Dissertation, Daphne, Alabama, USA: United States Sport Academy, p: 139.
28
Mackey, D. (2001). "Sheffield calls off bid". Manchester, UK: The Guardian Media Group, p: 114.
29
Paris. R. H., Zeigler, E. F. (2003). "Management competencies as viewed by selected educational administration in physical education and sport in Ontario". Chaper Journal, 49, pp: 27-30.
30
Peng, H. (2000). "Competencies of sport event managers in the United State". Dissertation, Colorado, USA: University of Northern Colorado, p: 110.
31
Quinn, R. J., Parks, J. B. (1986). "Sport management survey: Employment perspectives". Journal of Physical Education, Recreation and Dance, 57, pp: 18-21.
32
Shone, A., Parry, B. (2004)." Successful event management". First Published, Hampshire, UK: Cengage Learning EMEA Publication, p: 102.
33
Skipper, W. T. (1990)." Competencies for collegiate sport facility managers: Implication for a facility management curricular model". Dissertation. Fayetteville, USA: University of Arkansas, p: 76.
34
Tsai, C. (1996). "A comparative analysis of the competencies of collegiate recreational sports directors in the United States and the Republic of China". Dissertation, Minneapolis, USA: University of Minnesota, p: 199.
35
ORIGINAL_ARTICLE
انتظارات شغلی دانشجویان تربیت بدنی از شغل و آیندۀ شغلی در دانشگاههای آزاد شهر تهران
پژوهش حاضر با هدف بررسی انتظارات شغلی دانشجویان کارشناسیارشد تربیت بدنی از اشتغال و آیندۀ شغلی آنان در دانشگاههای آزاد در سال 1389 انجام گرفته است (512= N). این پژوهش توصیفی است و بهصورت میدانی انجام گرفته است. نمونۀ آماری 223 دانشجوی کارشناسیارشد تربیت بدنی از دانشگاههای آزاد شهر تهران بودند که به شیوۀ نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبی انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامۀ محققساخته بود که روایی صوری آن را استادان فن در مدیریت ورزشی تأیید کردند و پایایی آن نیز از طریق مطالعۀ مقدماتی تأیید شد. نتایج نشان داد که دانشجویان تربیت بدنی فراهم آوردن زمینههای مناسب برای آزادی عمل و نشان دادن قابلیتها و تواناییها بهوسیلۀ شغل آیندۀ خود را انتظار دارند و تعداد کمی از آنها نقش آموزشهای نظری را در آیندۀ شغلی مؤثر میدانند. بهعلاوه آنان بر توجه به رفع نیازهای اقتصادی در قالب تسهیلات با سود کم و خدمات بهداشتی- درمانی و امکانات برای ادامۀ تحصیل تأکید دارند. همچنین نتایج پژوهش حاکی از دغدغۀ یافتن شغل آینده بهعنوان یکی از مشکلات دانشجویان و تأکید بر لزوم دخالت دولت در آیندۀ شغلی دانشآموختگان این رشته است.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55159_82dc2cf8f36debf81354c1b238581291.pdf
2015-05-22
175
189
10.22059/jsm.2015.55159
آیندۀ شغلی
اشتغال
انتظارات شغلی
تربیت بدنی
دانشجویان
راحله
سادات واقفی نظری
rahelesadatvaghefi@yahoo.com
1
. دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی (پردیس بینالملل)، تهران، ایران
AUTHOR
ابوالفضل
فراهانی
afarahani@pnu.ac.ir
2
استاد گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
AUTHOR
محمدرضا
اسد
mrezaasad@pnu.ac.ir
3
. استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه پیام نور، البرز، ایران
AUTHOR
محمد رسول
خدادادی
rm_kh85@yahoo.com
4
. استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
LEAD_AUTHOR
جمالپور، گیتی. (1382). "بررسی دیدگاه دانشجویان دانشگاههای شاهد تهران نسبت به آیندۀ شغلی". پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، ص 68.
1
حدادزاده یزدی، حمیده. (1387). "بررسی انتظارات شغلی دانشجویان رشتۀ تریبت بدنی از اشتغال و آینده شغلی شان در استان یزد". پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه پیام نور، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه پیام نور تهران, ص 105.
2
رضی، داوود. (1381). "سنجش نگرش دانشجویان به آیندۀ شغلی خود با توجه به عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر آن در دانشگاه مازندران". مجلۀ علمی- پژوهشی دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، دورۀ 2، شمارۀ 30 و 31، پائیز و زمستان، صص 326-295.
3
زمانی، غلامحسین. (1381). "معیارهای انتخاب شغل از دیدگاه دانشجویان کشاورزی". مجلۀ علوم کشاورزی، دورۀ 33، شمارۀ1، صص 81-88.
4
شاه محمدی، فرشته. (1385). "ارزیابی رضایت از آیندۀ حرفهای از دانشجویان پزشکی تهران". مجلۀ علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، شمارۀ 2, صص 133-139.
5
شفیعآبادی، عبدالله .(1382). "راهنمایی و مشاورۀ شغلی و حرفهای و نظریههای انتخاب شغل". تهران: انتشارات رشد, ص 25.
6
صمدی، محمد تقی؛ تقیزاده، جاوید؛ کاشی تراش اصفهانی، زهرا و محمدی، مجید. (1388). "نگرش دانشجویان رشتۀ بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به رشتۀ تحصیلی و آیندۀ شغلی". مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دورۀ 9، شمارۀ 4، صص 331 - 336.
7
فراهانی، ابوالفضل و بیات، فاطمه. (1386). "انتظارات شغلی دانشجویان تربیت بدنی از اشتغال و آینده شغلی آنان در استان خراسان رضوی". نشریۀ رویش، سال پنجم، شمارۀ 19، صص 40-33.
8
قریشی راد، فخر السادات. (1387). "بررسی میزان امیدواری به اشتغال در آیندۀ دانشجویان رشتههای علوم انسانی". مجلۀ پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد 29، شمارۀ 1، صص 47-66.
9
نصیرزاده بیرامی، اشراف. (1379). "سنجش میزان امیدواری دانشجویان علوم انسانی واجتماعی به اشتغال در آینده و عوامل مؤثر بر این میزان". پایاننامۀ کارشناسی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز , ص 84.
10
نظریکتولی، علی و رحمانی، امین .(1384). "چالشهای اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها". ماهنامه تدبیر، شمارۀ 153, ص 3.
11
هرندی، فاطمه و فلاح محسن خانی، زهره. (1385). "اشتغال جوانان و چالشهای آن". فصلنامۀ علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال ششم، شمارۀ 25، صص 133-146.
12
هومن، حیدرعلی. (1381). "تهیه و استاندارد ساختن مقیاس سنجش رضایت شغلی". چاپ اول، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، ص 32.
13
Cameron, K. S., Whetten, D. A. (1983).“A model of teaching management skills”. The Organizational Behavior Teaching Journal, 8(2), pp: 21-27.
14
Colombier, N., Masclet, D. (2008). “Intergenerational correlation in self employment: some further evidence from French E CHP data”. Small Business Economics, 30(4), pp: 423-437.
15
Golse, T. (2001). “A view from entry level: student perception of critical information system job attributes”. Proceedings of the ACM SIGCPR Conference on Computer Personnel Research, San Diego, USA, pp: 57-64.
16
Herrera, R., Lim Jon, Y. S. (2003). "Job satisfaction among athletic trainers in NCAA Division Laa institutions”. The Sport Journal, 6(1), pp: 1-7.
17
Stijen, B., Smolder, P. (2003). ”Work values and experiences in the catch public and private sectors”. Administrative Science Quarterly, 19, pp: 35–51.
18
Verspecht, A., Van Lierde, D., Taragola, N. (2007).”Job expectation of students graduating from agricultural and horticultural school”. International Society for Horticultural Science, 12(2), pp: 40-42.
19
ORIGINAL_ARTICLE
تعیین وضعیت رفتار شهروندی سازمانی در سازمان ورزش شهرداری تهران
هدف تحقیق حاضر، تعیین وضعیت رفتار شهروندی سازمانی (OCB) در سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی است که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعۀ تحقیق شامل کارشناسان ورزشی این سازمان بودند (90n=). نمونهگیری، به روش کلشمار انجام گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامۀ رفتار شهروندی سازمانی نتمایر و همکاران (1997) بود (75/0=α). برای تحلیل دادها از آزمون K-S، تی یکنمونهای، تی مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه در سطح 05/0=α استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد مقدار "OCB" در بین کارشناسان در حد تقریباً خوبی قرار داشت (42/0 ± 6/3) و تنها بعد جوانمردی وضعیت مطلوبی نداشت. همچنین، بین میانگین OCB در سوابق شغلی، جنسیت و سنین مختلف کارشناسان تفاوت معناداری بهدست نیامد (05/0 < P)؛ بنابراین، میتوان نتیجه گرفت که مسئولان امر، میتوانند بدون در نظر گرفتن ملاحظات متغیرهای اخیر، برنامههای خود را در خصوص پیشبرد رفتارهای شهروندی سازمانی، تدوین کنند و به اجرا بگذارند. همچنین با توجه به وضعیت نامطلوب بعد جوانمردی در بین ابعاد OCB، توجه بیشتر مسئولان به شاخصهای این بعد لازم مینماید؛ در انتها و براساس یافتهها، پیشنهادهایی برای مسئولان امر ارائه شده است.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55161_92bc8862cd476d83ca9e5261e89320d4.pdf
2015-05-22
191
206
10.22059/jsm.2015.55161
آداب اجتماعی، باوجدان بودن، جوانمردی، سازمان ورزش، شهرداری تهران
کارشناسان، نوعدوستی
سید مرتضی
عظیم زاده
mortezaazimzade@um.ac.ir
1
. دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
محمد
خبیری
khabiri.m@gmail.com
2
. دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
AUTHOR
حسن
اسدی
hasadi@ut.ac.ir
3
استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
AUTHOR
الهیاری، محبوبه. (1388). "رابطۀ حمایتهای سازمانی ادراکشده و رفتار شهروندی سازمانی در کارشناسان آکادمی ملی المپیک و پاراالمپیک". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شمال.
1
حسینی، سید احمد؛ زارعپور، ابراهیم؛ عبدالملکی، صابر و عبدالملکی، جمال. (1387). "بررسی مقایسهای وضعیت رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان مدارس دولتی و غیر دولتی مقطع متوسطه". اولین کنفرانس ملی رفتار شهروندی سازمانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، صص 1-17. http://www.civilica.com/Papers-NCOCB01 =اولین-کنفرانس-ملی-مدیریت-رفتار-شهروندی-سازمانی.html
2
شاهبندرزاده، حمید؛ حقیقت، فاطمه و محمودی، علیرضا. (1387). "شناسایی و ارزیابی شاخصهای مرتبط با رفتار شهروندی سازمانی و کاربرد آن در سنجش میزان توجه کارکنان شهرداری مناطق سهگانۀ تهران نسبت به عوامل رفتار شهروندی سازمانی". اولین کنفرانس ملی رفتار شهروندی سازمانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، صص 1-21. http://www.civilica.com/Papers-NCOCB01=اولین-کنفرانس-ملی-مدیریت-رفتار-شهروندی-سازمانی.html
3
قلیپور، آرین. (1386). "مدیریت رفتار سازمانی [رفتار فردی]". چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
4
مقیمی، سید محمد. (1384). "رفتار شهروندی سازمانی از تئوری تا عمل". فرهنگ مدیریت، شمارۀ 4، دوره 1، صص 19-48.
5
مرادی، محمد. (1388). "ارتباط جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارشناسان ادارهی کل تربیت بدنی استان کرمانشاه". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه ارومیه، صص 1-90.
6
ملکینیا، عماد و صادقی، مهدی. (1387). "بررسی وضعیت رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه رازی کرمانشاه". اولین کنفرانس ملی رفتار شهروندی سازمانی، دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران, صص 1-17. http://www.civilica.com/Papers-NCOCB01=اولین-کنفرانس-ملی-مدیریت-رفتار-شهروندی-سازمانی.html
7
Borman, W. C., Motowidlo, S. J. (1993). “Expanding the criterion domain to include elements of contextual performance”. In: Schmitt, N., Borman, W. C. & Associates (Eds.). Personnel selection in organizations, San Francisco, CA: Jossey-Bass, pp: 71–98.
8
Castro, C. B., Armario, E. M., Ruiz, D. M. (2004). “The influence of employee organizational citizenship behavior on customer loyalty”. International Journal of Service Industry Management, 15(1), pp: 27-53.
9
Duff, D. B. (2007). “The relationship between organizational climate, personality factors and organizational citizenship behaviors in a university extension”. Thesis (PhD.), Illinois, USA: University of Illinois at Urbana – Champaign, pp: 1-234.
10
Goldberg, B. (2000). “Age works”. New York: The Free Press.
11
Hopkins, K. M. (2002). “Organizational citizenship in social service agencies”. Administration in Social Work, 26(2), pp: 1-13.
12
Johnson, A. (2008). “The influence of need for achievement, need for affiliation, leadership support and organizational culture on organizational citizenship behavior”. Thesis (PhD.), Los Angeles, USA: Alliant International University, Marshall Goldsmith School of Management, pp: 1-212.
13
MacKenzie, S. B., Podsakoff, P. M., Fetter, R. (1993). “The impact of organizational citizenship behavior on evaluations of sales performance”. Journal of Marketing, 57, pp: 70–80.
14
Mayfield, C. O. (2008). “The effects of self-concept and organizational identification on organizational citizenship behavior”. Thesis (PhD.), New York: State University of New York, pp: 1-127. http://gateway.proquest.com/openurl?url_ver=Z39.88-2004&res_dat=xri:pqdiss&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft_dat=xri:pqdiss:3317042
15
Netemeyer, R. G., Bowles, J. S., MacKee, D. O., McMurrian, R. (1997). “An investigation into the antecedents of organizational citizenship behaviors in a personal selling context”. Journal of Marketing, 61, pp: 85–98.
16
Organ, D. W., Ryan, K. (1995). “A meta-analytic review of attitudinal and dispositional predictors of organizational citizenship behavior”. Personnel Psychology, 48, pp: 775–802.
17
Podsakoff, P. M., MacKenzie, S. B., Paine, J. B., Bachrach, D. G. (2000). “Organizational citizenship behaviors: a critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research”. Journal of Management, 26(3), pp: 513-63.
18
Rioux, S. M., Penner, L. A. (2001). “The causes of organizational citizenship behavior: A motivational analysis”. Journal of Applied Psychology, 86, pp: 1306-1314.
19
Ryan, R. M., Deci, E. L. (2002). “Intrinsic and extrinsic motivations: classic definitions and new directions”. Contemporary Educational Psychology, 25, pp: 54-67.
20
Sun, S. B. (2001). “Prediction job satisfaction and organizational citizenship behavior with individualism & collectivism in P.R. China and the United States”. University of South Florida, Dissertation Abstracts International: Section B: The Sciences and Engineering, 62(3-B). http://psycnet.apa.org/psycinfo/2001-95018-343.
21
Todd, S. Y., Andrew, D. P. S., Sowieta, S. E. (2009). “A personnel management case study in a Canadian national sport organization”. Sport Management Review, 12, pp: 49–56.
22
Truckenbroot, Y. (2000). “The relationship between leader-member exchange and commitment and organizational citizenship behavior”. Acquisition Review Quarterly, 23, pp: 123-131.
23
Vilela, B. B., José, A. Varela, G., Pilar, F. F. (2008). “Person–organization fit, OCB and performance appraisal: Evidence from matched supervisor–salesperson data set in a Spanish context”. Industrial Marketing Management, 37, pp: 1005–1019.
24
Wanxian, L., Weiwu, W. (2007). “A demographic study on citizenship behavior as in-role orientation”. Personality and Individual Differences, 42(2), pp: 225–234.
25
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی میزان خوداستنادی استادان تربیت بدنی در نشریههای «المپیک» و «حرکت» طی سالهای 1382 تا 1388
هدف از این پژوهش بررسی میزان خوداستنادی استادان تربیت بدنی در نشریههای «المپیک» و «حرکت» طی سالهای 1382 تا 1388 بود. بر این اساس، تعداد و میزان مقالههای دارای خوداستنادی، نسبت نویسندگان خوداستنادگر به کل نویسندگان، تعداد خوداستنادی و میزان آن، توزیع خوداستنادی بهترتیب سال انتشار و نسبت خوداستنادی به تفکیک نوع مدرک در دو نشریۀ «المپیک» و «حرکت» بررسی شد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی بود. یافتههای پژوهش نشان داد، میزان مقالههای خوداستنادی برای دو نشریۀ «حرکت» و «المپیک» بهترتیب 2/24 و 7/31 درصد است. میانگین خوداستنادی هر مقاله بهترتیب برای این دو نشریه 36/0 و 48/0 درصد است. در هر دو نشریه میزان خوداستنادی از رشد صعودی یا نزولی منظمی طی این سالها برخوردار نبوده است. در هر دو نشریه بالاترین درصد مدرک مورد استفاده در خوداستنادیهای نویسندگان نشریات چاپشدۀ قبلی است. امروزه کمیتههای ترفیع دانشگاهی بهمنظور ارزیابی بازدهی اعضای هیأت علمی خود و شایستگی علمی کار آنها از شمارش تعداد استنادها و تعیین ضریب تأثیرگذاری نشریات استفاده میکنند، بنابراین پرداختن به این موضوع اهمیت ویژهای دارد.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55165_7be356069e21accafceba79b870e640c.pdf
2015-05-22
207
219
10.22059/jsm.2015.55165
استناد
خوداستنادی
نشریۀ المپیک
نشریۀ حرکت
هیأت علمی
مسلم
شریفی
sharifi.moslem@yahoo.com
1
.دانشجوی دکتری تربیت بدنی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
LEAD_AUTHOR
شادمهر
میردار
shadmehr.mirdar@gmail.com
2
. دانشیار گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
AUTHOR
ایمان
قنبری
sharifi.moslem59@gmail.com
3
. دانشجوی دکتری تربیت بدنی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
AUTHOR
امیر
تقی پور اسرمی
amir_85_2005@yahoo.com
4
. دانشجوی دکتری تربیت بدنی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
AUTHOR
سلطانی، شیفته. (1377). "آشنایی با مجلات کتابداری ایران". فصلنامۀ کتاب، دورۀ 9، شمارۀ 1، صص 87-65.
1
شهریاری، پرویز. (1385). "تحلیل استنادی مقالات فصلنامۀ علوم اطلاعرسانی". فصلنامۀ کتاب، دورۀ 17، شمارۀ 3، صص 102-89.
2
شهریاری، پرویز و افقی، اسماعیل. (1386). "خوداستنادی در مجلات علوم اطلاع رسانی و فصلنامۀ کتاب (1374-1383)". فصلنامۀ کتاب، دورۀ 72، شمارۀ 6، صص 136-125.
3
فروزانی، نوشین. (1382). "تحلیل استنادی پایاننامههای کارشناسی ارشد رشته مهندسی معدن دانشکدۀ فنی دانشگاه تهران از سال 1370-1379". کتابداری، شمارۀ 40، صص 122-103.
4
کوشا،کیوان و طباطبایی، یوسف. (1388). "خوداستنادی و کاربرد آن در مطالعات علمسنجی". رهیافت، شمارۀ 25، صص 44-29.
5
مردانی، امیرحسین و نیککار، ملیحه. (1388). "بررسی خوداستنادی اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در نشریههای«نامۀ علوم اجتماعی» و«پژوهشهای جغرافیایی» طی سالهای 1378 تا 1386". پیام کتابخانه، دورۀ 15، شمارۀ 3، صص 167-149.
6
موسوی، میرفضل الله. (1383). "رتبهبندی تولید علم در 50 کشور اول جهان". نشریۀ رهیافت، شمارۀ 32، صص 57-37.
7
نوکاریزی، محسن و فرخاری، فاطمه. (1390). "مقایسۀ وضعیت مقالههای علمی ایرانی نمایهشده در نمایG استنادی علوم ایران و وب ساینس با تأکید بر میزان خوداستنادی آنها". نشریۀ تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، سال چهل و چهارم، شمارۀ 54، صص 145-121.
8
Aksnes, D. W. (2003). "A macro study of self-citation in scientific literature". Journal of Documentation, 33, pp: 251-265.
9
Aksnes, D. W. (2003)."A macro study of self-citation". Scientometrics, 56(2), pp: 235-246.
10
Biglu, M. H. (2006). "The impact factor and self-citation trend of German journals indexed in the JCR (2000-2005)". E-prints in Library & Information Science, 2(2), pp: 143-156.
11
Brysbaert, M., Smyth, S. (2011)."Self-enhancement in scientific research: The self-citation bias".Psychologica Belgica Journal, 51(2), pp: 129-137.
12
Callaham, M. (2002). "Journal prestige, publication bias, and other characteristics associated with citation of published studies peer review journals". The Journal of the American Medical Associated (JAMA), 287(21), pp: 2847-2850.
13
Davarpanah, M. R., Amal, F. (2009). "Author self-citation pattern in science". Library Review, 54(4), PP: 301-309.
14
Dimitroff, A., Arlistsch, K. (1995)."Self-citations in the library and information science literature". Journal of Documentation, 51(1), p: 4456.
15
Gami, A. S., Montori, V. M., Wilczynski, N. L., Haynes, R. B. (2004). "Author self-citations in the diabetes literature". Canadian Medical Association Journal, 170(13), pp: 1925-1927.
16
Garfield, E. (1962)."Can citation indexing be automated?" Essay of an Information Scientist, 1, pp: 84-90.
17
Glanzel, W., Thijs, B. (2004)."Does co-authorship inflate the share of self-citation?" Scientometrics, 61(3), pp: 395-404.
18
Hendrix, D. (2009). "Institutional self-citation rates: A three year study of universities in the united states". Scientometrics, 81(2), pp: 321-331.
19
Hyland, K. (2003). "Self-citation and self-reference credibility and promotion in academic publication". Journal of the American Society for Information Science and Technology, 54(3), pp: 251-259.
20
Kovacic, N., Misak, A. (2004). "Author self-citation in medical literature". Canadian Medical Association Journal, 170(13), pp: 1929-30.
21
Mac Roberts, M. H., Mac Roberts, B. R. (1989)."Problems of citation analysis: A critical review".Journal of the American Society for Information Science, 40(5), pp: 342-349.
22
McVeigh, M. E. (2002). "A citation study from Thomson Corporation". Journal Self-Citation in the Journal Citation Reports, Science Edition, 10, pp: 5-127.
23
Muskhelish Vili, N. L., Oganyan, E. A., Shreider, Y. (1987)."Analysis of self-citation as a method of research into the shaping of authors scientific and philosophical concepts". (Russian). Scientific and Technical Information Processing, 2(12), pp: 10-15.
24
Schreiber, M. (2007). "Self-citation corrections for the Hirsch index". EPL, 78(3), p: 6.
25
Tiew, W. S. (2000). "Characteristics of self-citations in Journal of Natural Rubber Research 1988-1997: A ten-year bibliometric study". Malaysian Journal of Library & Information Science, 5(1), pp: 95-104.
26
Torabian, R., Heidari, A. (2012)."The relation between self-citation and impact factor in medical science open access journal in ISI & DOAJ databases". Life Science Journal, 9(4), pp: 2206-2209.
27
ORIGINAL_ARTICLE
نقش نمایشگاه بینالمللی کالا و تجهیزات ورزشی در توسعۀ بازار این محصولات با تأکید برآمیختۀ بازاریابی ورزشی(5ps)
هدف از این تحقیق تبیین نقش نمایشگاه بینالمللی محصولات ورزشی در توسعۀ بازار این محصولات از دیدگاه آمیختۀ بازاریابی ورزشی (5ps) بود. روش تحقیق از نظر راهبرد توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی بود که دادههای آن به شکل میدانی جمعآوری شد. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ تولیدکنندگان کالا و تجهیزات ورزشی حاضر در نمایشگاه به تعداد 72 شرکت داخلی و خارجی بود و تمام اعضای جامعه به شکل کلشمار بررسی شدند. بهمنظور جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهای با تکیه بر مبانی نظری و پژوهشهای مشابه توسط محققان تنظیم شد که پس از اطمینان از روایی و پایایی مناسب هر پرسشنامه، از آنها استفاده شد. در این تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون و کندال استفاده شد. نتایج نشان داد که حضور در نمایشگاههای بینالمللی تجهیزات ورزشی موجب توسعۀ بازار محصولات ورزشی میشود و نیز استفادۀ صحیح از آمیختههای بازاریابی قیمت، مکان، محصول و ترویج در نمایشگاه به افزایش فروش و انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی میانجامد. اما آمیختۀ روابط عمومی و اطلاعرسانی مناسب در این زمینه نقشی ندارد.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55167_d85cbfca7578bbacd42e328581e06eba.pdf
2015-05-22
221
235
10.22059/jsm.2015.55167
آمیخته
بازاریابی
تجهیزات
نمایشگاه
ورزش
سارا
کشکر
sarakeshkar@gmail.com
1
.استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
حبیب
هنری
honari_h@yahoo.com
2
. دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
AUTHOR
رضا
فرجی
reza_faraji79@yahoo.com
3
. دانشجوی کارشناسیارشد رشتۀ مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
AUTHOR
آرمسترانگ، گری و کاتلر, فیلیپ. (1999). "اصول بازاریابی". ترجمۀ علی پارساییان. تهران: جهان نو، ص 87.
1
ایرانی، داریوش. (1381). "بررسی اثربخشی مشارکت در نمایشگاهها از دیدگاه شرکتها و مؤسسات تجاری و تولیدی در فرآیند آمیختۀ بازاریابی". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تهران, صص 57-68.
2
ایزدی سرشت، داود. (1375). "نقش نمایشگاه بینالمللی بازرگانی تهران در بازاریابی محصولات شرکتهای ایرانی". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه امام صادق، صص 83-78.
3
پرورنده، رضا. (1383). "میزان تأثیر نمایشگاههای تخصصی در پیشبرد فروش از دیدگاه مدیران". پایاننامۀ کارشناسیارشد، سازمان مدیریت و برنامهریزی، صص 93-88.
4
روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید. (1378). "مدیریت بازاریابی". چاپ چهارم، تهران: انتشارات سمت، ص 324.
5
کشکر، سارا؛ قاسمی، حمید و تجاری، فرشاد. (1390). "مدیریت بازاریابی ورزشی". تهران: انتشارات علم و حرکت، ص 80.
6
نعیمی، سمیه. (1388). "بررسی اثر حضور شرکتهای داخلی در نمایشگاههای بازرگانی بینالمللی تهران بر موفقیت تجاری آنها". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس، صص 79-73.
7
نوروزی، شیما؛ ابونبی، آیدا؛ امیرخانلو، منیره و خیری، نصیبه. (1392). "مطالعۀ تطبیقی بررسی صنعت نمایشگاه".مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صص30-27.
8
نیازی، سید رضا. (1390). "چگونه در نمایشگاه شرکت کنیم؟".چاپ اول، تهران: نشر اتابک، ص 26.
9
Association of Exhibition Organizers (AEO). (2003). “Job opportunities in fair industry”. Hong Kong: Media Center, pp: 27-31.
10
Beier, J., Dambok, S. (2010). “The role of exhibitions in marketing mix”. The Global Association of the Exhibition Industry (UFI), University of Cooperative Education, Ravensburg, Germany, pp: 1-17.
11
Blythe, J. (1996). “The evaluation off non-selling activities at British trade exhibitions: an exploratory study”. Marketing Intelligence & Planning, 14(5), pp: 20-24.
12
Dennis, A., Pitt, M. W., Lynagh, P. (2006). “Integrating exhibit marketing into integrated marketing communications”. Journal of Consumer Marketing, 23(3), pp: 156-166.
13
Dukate, D. (2002). “Exhibition industry”. Journal of Center for Exhibition Industry Research, 2(4), pp: 39-42.
14
Hansen, K. (2004). "Measuring performance at trade shows scale development and validation". Journal of Business Research, 57(1), pp: 1-13.
15
Jenni, M. L. (2009). “Marketing communication plan, case DNA Finland Ltd: How to gain more Russian prepaid subscription customers?”. Degree Program in International Business Thesis, Lahti, Finland: Lahti University of Applied Sciences, pp: 93-98.
16
Martins, A. M., Serra, A. P. (2007). “Market impact of international sporting and cultural events”. International Association of Sports Economists, 7, pp: 11-20.
17
Nanayaa, D. O., Agyapong, G. K. Q., Nyarku, M. K. (2011). “The effect of marketing communications on the sales performance of Ghana Telecom (Vodafone, Ghana)”. International Journal of Marketing Studies, 3(4), pp: 50-62.
18
Standeven, J. (1997). “Sport tourism: joint marketing – a starting point for beneficial synergies". Journal of Vacation Marketing, 4(1), pp: 39–51.
19
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی ارتباط بین هوش هیجانی مربیان با انسجام تیمی ورزشکاران در پنجمین المپیاد دانشجویان دختر دانشگاههای پیام نور کشور در سال 1390
هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین هوش هیجانی مربیان با انسجام تیمی ورزشکاران پنجمین المپیاد دانشجویان دختر دانشگاههای پیام نور کشور در سال 1390 بود. روش تحقیق از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی است و به شکل میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری کلیۀ مربیان (86 نفر) و ورزشکاران (1068 نفر) شرکتکننده در پنجمین المپیاد دانشجویان دختر دانشگاههای پیام نور کشور بود. براساس جدول نمونهگیری مورگان، 70 نفر از مربیان و 285 نفر از ورزشکاران بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند و برای جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامۀ هوش هیجانی سیبریا شرینگ و پرسشنامۀ انسجام تیمی کارون استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط هشت تن از استادان رشتۀ مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش آلفای کرونباخ بهترتیب 79/0 و 81/0 بهدست آمد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج نشان داد، بین همۀ مؤلفههای هوش هیجانی با انسجام تیمی رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد (05/0P<).
https://jsm.ut.ac.ir/article_55168_91b4c391a01d669df5d81dc6141502a4.pdf
2015-05-22
237
252
10.22059/jsm.2015.55168
ارتباط
المپیاد
انسجام تیمی
تیم ورزشی
هوش هیجانی
عادل
رحمان پور
rahmanpour@yahoo.com
1
- کارشناسارشد تربیت بدنی -دانشکدۀ تربیت بدنی-دانشگاه فردوسی مشهد –مشهد-ایران
AUTHOR
محسن
غفرانی
m_ghofrani2000@ped.usb.ac.ir
2
- استادیار– گروه تربیت بدنی–دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی- دانشگاه سیستان و بلوچستان –زاهدان- ایران
LEAD_AUTHOR
حسن
فهیم دوین
fahim_pe@yahoo.com
3
- استادیار– گروه تربیت بدنی–دانشکدۀ تربیت بدنی- دانشگاه فردوسی مشهد –مشهد- ایران
AUTHOR
1. آقاپور، مهدی. (1388). "بررسی مقایسهای هوش هیجانی دانشجویان دختر ورزشکار و غیررزشکار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز". نشریۀ زن و مطالعات خانواده، سال اول، شمارۀ 3، صص 42-25.
1
2. آنشل، مارک اچ. (1380). "روانشناسی ورزشی". ترجمۀ سید علی اصغر مسدد. تهران: انتشارات اطلاعات، چاپ اول، صص 47-20.
2
3. بشارت، محمدعلی؛ عباسی، غلامرضا و میرزاکمسفیدی، رضا. (1384)."تبیین موفقیت ورزشی در ورزشهای گروهی و فردی بر حسب هوش هیجانی".نشریۀ المپیک، سال سیزدهم، شمارۀ 4، صص 96-87.
3
4. حسینی، محمد. (1385). "بررسی ارتباط بین هوش عاطفی و عملکرد مدیران دبیرستانهای منطقۀ 9 شهر تهران". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه تهران، صص 58-33.
4
5. رحمانپور، عادل. (1390). "رابطۀ منابع قدرت مربیان با انسجام تیمی تیمهای ورزشی استان خراسان جنوبی". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، صص 70-28 و 133-110.
5
6. سپاسی، حسین؛ نوربخش، پریوش و داوودی، بابک. (1385). "مقایسۀ نگرش مربیان و ورزشکاران لیگ برتر و غیربرتر دربارۀ جایگاه مشاور روانشناس ورزش و رابطۀ آن با موفقیت ورزشی". نشریۀ المپیک، سال چهاردهم، شمارۀ 3، صص 79-70.
6
7. گلپرور، محسن و خاکسار، فخری. (1389). "رابطۀ بین هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان کارخانجات صنعتی شهر تهران".دوماهنامۀ دانشور رفتار، شمارۀ 40، صص 34-19.
7
8. گلمن، دانیل؛ بویاتزیس، ریچارد و مک کی، آن نی. ( 1381 ). "رهبری اصیل: محرک پنهان عملکرد برتر". ترجمۀ محمود احمدپور، گزیده مدیریت، شمارۀ 16، صص 31-22.
8
9. ملایی، عیناله؛ هروی، لادن؛ افتخارالدین، رضا و آسایش، حمید. (1390). "بررسی رابطۀ هوش هیجانی و موفقیت مدیران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان". فصلنامۀ دانش و تندرستی، دورۀ 6، شمارۀ 4، صص 24-20.
9
10. یاراحمدی، معصومه. (1387). "مقایسۀ هوش هیجانی ورزشکاران تیمهای انفرادی و اجتماعی اعزامی به المپیک 2008 پکن". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه شمال، صص 81-24.
10
11- Eigder, J. B., Ahmadi, H. R., Eigder, B. B., Sayyadfar, M., Bakhtiari, M. H. (2013). "The relationship between emotional intelligence and self-evaluation of physical education teachers". Journal of Teaching in Physical Education, 32, pp: 342-354.
11
12- Gentner, N. B., Fisher, L. A., Wrisberg, C. A. (2004). "Athletes’ and coaches’ perceptions of sport psychology services offered by graduate students at one NCAA Division". USA, Knoxville, University of Tennessee, pp: 32-58.
12
13- George, J. (2000). "Emotions and leadership: The role of emotional intelligence". Human Relations, 53(8), pp: 1027–1055.
13
14- Goleman, D. (1996). "Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ". London, Leadership & Organization Development Journal, 26(5), pp: 388 – 399.
14
15- Halberstadt, A. G., Denham, S. A., Dunsmore, J. C. (2001). "Affective social competence".Journal of Educational and Management Studies, 3(4), pp:436-441.
15
16- Higgs, M. (2003). "How can we make sense of leadership in the 21st century? ". Leadership and Organization Development Journal, 24(5), pp: 273- 284.
16
17- Latomer, A., Rench, T. (2007). "Emotional intelligence: A framework for examining emotions in sport and exercise groups". Group Dynamics in Exercise and Sport Psychology, 5(3), pp: 3-27.
17
18- Ottely, E. (2000). "Knowledge attitude and perceptions of selected Trinidad and Tobago coaches and athletes regarding sport psychology consultation". The Sport Psychologist, 26, pp: 29-42.
18
19- Prati, L. M., Douglas, C., Ferris, G. R., Ammeter, A. P., Buckley, M. R. (2003). "Emotional intelligence: Leadership, effectiveness and team outcomes". International Journal of Organizational Analysis, 11(1), pp: 21 – 40.
19
20- Quoidbach, J., Hansenne, M. (2009). "The impact of trait emotional intelligence on nursing team performance and cohesiveness". Journal of Professional Nursing, 25(1), pp: 23–29.
20
21- Rastegar, M., Memarpour, S. (2009). "The relationship between emotional intelligence and self-efficacy among Iranian EFL teachers".System, 37(4), pp: 700-707.
21
22- Tischler, L., Biberman, J., McKeage, R. (2002). "Linking emotional intelligence, spirituality and workplace performance: Definitions, models and ideas for research". Journal of Managerial Psychology, 17(3), pp: 203-218.
22
ORIGINAL_ARTICLE
ارائۀ مدل عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش بهمنظور افزایش خلاقیت و یادگیری سازمانی در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران
هدف از این تحقیق ارائۀ مدل موفقیت مدیریت دانش بهمنظور افزایش خلاقیت و یادگیری سازمانی در وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. روش تحقیق حاضر پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کارشناسان ستادی سازمان تشکیل دادند که 160 نفر آنها بر اساس روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری، پرسشنامۀ محققساختة عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش بود. پایایی این پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 90/0 بهدست آمد و روایی آن مورد تأیید استادان مدیریت ورزشی کشور قرار گرفت. نتایج نشان داد تمامی هفت عامل موفقیت مدیریت دانش تأثیر مثبتی بر خلاقیت و یادگیری سازمانی دارند؛ اما هنگامیکه تعامل و ارتباط عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش با یکدیگر، و تأثیر توأم متغیرهای مستقل بر متغیرهای وابسته بررسی شد، تنها دو عامل راهبردها و سیاستهای دانشمحور و مدیریت منابع انسانی سبب افزایش توأم خلاقیت و یادگیری سازمانی شدند. پس بهطور کلی میتوان نتیجه گرفت که با تقویت و گسترش عوامل مرتبط با مدیریت دانش میتوان زمینۀ تقویت خلاقیت و یادگیری سازمانی را در وزارت ورزش و جوانان فراهم کرد.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55169_d103d9ee28c3680e9d6bdee3cf74ddc2.pdf
2015-05-22
253
266
10.22059/jsm.2015.55169
خلاقیت
دانش
سازمان
کارکنان
یادگیری
سعید
حاتمی
saeidhatami64@yahoo.com
1
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
LEAD_AUTHOR
رضا
صابونچی
saboonchi.reza@yahoo.com
2
استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بروجرد، ایران
AUTHOR
یزدان
سبحانی
yazdan284@yahoo.com
3
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
AUTHOR
1- رابینز، استیفن. (1385). "رفتار سازمانی". ترجمۀ علی پارساییان و سید محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، صص 88-87.
1
2- سبحانینژاد، مهدی؛ شهایی، بهنام و یوزباشی، علیرضا. (1385). "سازمان یادگیرنده". تهران: نشر یسطرون، صص 241-240.
2
3- Abu Khadra, M. F., Rawabdeh, I. A. (2006)."Assessment of development of the learning organization concept in Jordanian industrial companies". The Learning Organization, 13(5), pp: 455–474.
3
4- Akhavan, P., Jafari, M., Fathian, M. (2006). "Critical success factors of knowledge management systems: a multi-case analysis". Department of Industrial Engineering, 18(2), pp: 97-113.
4
5- Chang, S. C., Lee, M. S. (2009). "The linkage between knowledge management capability and organizational innovation". Journal of Knowledge Management, 12(1), pp: 3 – 20.
5
6- Duffy, D. (1998). "Knowledge champions".Sloan Management Preview, 11(3), pp: 22-28.
6
7- Gorelick, C. (2011). "Knowledge management vs. the learning organization: a conversation with a practitioner". The Learning Organization, 12(4), pp: 383-388.
7
8- Hicks, R. C., Dattreo, R., Galup, S. D. (2007). "Metaphor for knowledge management: Islands in a tacit sea". Journal of Knowledge Management, 11(1), pp: 5-16.
8
9- Liebowitz, J. (1999). "Key ingredients to the success of an organization ’s knowledge management, strategy". Knowledge and Process Management, 6(1), pp: 37-40.
9
10- Mason, R. M. (2011(. "Learning organization or learning organization-bound. Boundary spanning perspective on leaning in knowledge management system". Journal of Global Information Management, 11(4), pp: 20 – 36.
10
11- Mayfield, R. D. (2008). "Organizational culture and knowledge management in the electric generation industry". Doctoral Dissertation, Arizona, United States: Phoenix University, pp: 186-189.
11
12- Mong, C., Chung, H., David, C., Yen, P. T. (2008). "The research on the critical success factors of knowledge management and classification framework project in the Executive Yuan of Taiwan Government". Expert Systems with Applications, 11, pp: 41-48.
12
13- Mumford, M. D., Licuanan, B. (2004). "Leading for innovation: conclusions, issues and directions". The Leadership Quarterly, 15(1), pp: 163-71.
13
14- Perez, J. R. (2010). "Knowledge management & learning organization: a framework for human capital analysis". Journal of Knowledge Management, 7(3), pp: 82 – 91.
14
15- Robb, D. (2005). "Assembling knowledge management teams". Information Strategy Executive Journal, 12(2) , pp: 37-48.
15
16- Shui, W., Kwai, C. (2007). "Organizational innovation management an organization-wide perspective". Industrial Management & Data Systems, 107(9), pp: 1290-1315.
16
17- Silvio, P., Chun, W. C. (2006). "Innovation and knowledge creation: How are these concepts related?". International Journal of Information Management, 26, pp: 302 – 312.
17
18- Smith, R. (2001). "A roadmap for knowledge management". Journal of Knowledge Management, 8(3), pp: 6-16.
18
19- Teresa, L., Chia, L., Tien, L. (2006). "A contingency model for knowledge management capability and innovation". International Industrial Management & Data Systems, 106(6), pp: 855-877.
19
ORIGINAL_ARTICLE
ارتباط تبلیغات توسط شخصیتهای معروف بر میزان تمایل به خرید کفشهای ورزشی
تبلیغات همواره نقش گستردهای در روند رو به رشد محصولات مختلف دارد و در این راستا شخصیتهای مشهور، سبب جلب توجه و جذب بیشتر مردم به ورزش و خرید کالاهای ورزشی میشوند. بدین منظور هدف از این تحقیق، تعیین رابطۀ تبلیغات توسط شخصیتهای معروف بر میزان تمایل به خرید کفشهای ورزشی در شهر تبریز است. این تحقیق از نوع پیمایشی است و برای انجام آن از پرسشنامۀ محققساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ ( 93/0=α) تأیید شد. نمونۀ آماری پژوهش 600 مشتری کفشهای ورزشی بود که با استفاده از فرمول کوکران بهدست آمد. دادهها ابتدا با استفاده از آمار توصیفی تنظیم و سپس با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون در سطح 01/0=α تجزیهوتحلیل شد. نتیجۀ تحقیق نشان داد ارتباط معنادار مثبتی بین استفاده از شخصیتهای معروف ورزشی و تمایل مشتریان به خرید کفش ورزشی وجود دارد (75/0=r). ضریب تعیین (56/0 =r ) نشان میدهد استفاده از شخصیتهای معروف با 56 درصد واریانس متغیر وابسته یعنی تمایل به خرید کفش ورزشی مرتبط است.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55170_b862e7d2e14ec13e22fd8ae20336d82b.pdf
2015-05-22
267
275
10.22059/jsm.2015.55170
تبلیغات
تمایل به خرید
شخصیتهای معروف
کفشهای ورزشی
ورزش
روح الله
فتحیان
r.fathian@yahoo.com
1
. کارشناسارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
LEAD_AUTHOR
فریبا
عسکریان
daniel_1380@yahoo.com
2
استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
AUTHOR
چهاربالش، مریم. (1391)."جنگ رونالدو و مسی به تولید کفش هم کشید". ماهنامۀ صنعت کفش، سال نوزدهم, شماره 179, ص 57.
1
زیمن، سرجیو. (1384). "تبلیغاتی که ما میشناسیم به آخر خط رسیده است". ترجمۀ منیژه شیخ جوادی ، تهران: انتشارات سیته، صص 98 – 74.
2
عسکریان، فریبا. (1383). "بررسی وضعیت اقتصادی ایران 1377،1380با تکیه بر تخمین (GDSP)". رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت و برنامهریزی ورزشی، دانشگاه تهران، ص 38
3
فاربی، ای، دی. (1386). "چگونه تبلیغات موفق بسازیم". ترجمۀ شادی گلچین فر و امیر بختائی، نوبت چاپ: اول، تهران: ناشر سازمان مدیریت صنعتیT ص 138.
4
کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری. (1386). "اصول بازاریابی". جلد اول، ویرایش هشتم، ترجمۀ علی پارسیان، ناشر: ادبستان- تهران، انتشارات جهان نو، صص 15 – 13.
5
محمدیان، محمود. (1386). "مدیریت تبلیغات". تهران: انتشارات حروفیه، ص 25.
6
7- Aaker, D. (2004). "Brand portfolio strategy, creating relevance, differentiation, energy, leverage and clarity". New York: Free Press, p:38.
7
8- Bravn, P. (2001). "Building value-based branding strategies". Journal of Strategic Marketing, 9, pp: 255-268.
8
9-Choi, S. M., Wei, N., Hee, J. K. (2005). "Lessons from the rich and famous: A cross-cultural comparison of celebrity endorsement in advertising". Journal of Advertising, 34(2), pp: 85-98.
9
10-Grant, M. (1989). “Who is the celebrity endorser? Cultural foundations of the endorsement process". Journal of Consumer Research, 16(3), pp: 310-321.
10
11- Hsu, C. K., Daniella, M. (2002). "An examination on multiple celebrity endorsers in advertising". Journal of Product & Brand Management, 11(1), pp: 19-29.
11
12-Jochen, M. (2012). "Sports, sporting goods and the sports business". WIPO Magazine, 9, pp: 22-27.
12
13- Kelleris, J. J., Rice, R. C. (1993). "The influence of tempo, loudness gender of listener on response's music". Psychology and Marketing 10(1), pp: 15- 29.
13
14- Kumar Gupta, D. (2007)."Impact of celebrity endorsement on consumer buying behavior and brand building". Journal of Business Research, 21, pp: 84 – 183.
14
15-Rauch, G. E. D. (2006). "The image of women in television, commercials". Journal of Broadcasting & Electronic Media, 2, pp: 231 – 237.
15
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با هواداران بر دورۀ ماندگاری آنها در لیگ برتر فوتبال ایران
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با هواداران بر دورۀ ماندگاری آنها در لیگ برتر فوتبال ایران است. روش تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات توسعهای و از نظر ماهیت از نوع تحقیقات اکتشافی است و اطلاعات لازم از طریق مصاحبه، مشاهده، بررسی ادبیات نظری و پرسشنامه گردآوری شد. جامعۀ آماری تحقیق، هواداران فوتبال بالاتر از 16 سال بودند که 527 نفر بهعنوان نمونۀ آماری بهکار گرفته شدند. از آمار توصیفی و استنباطی شامل کولموگروف- اسمیرنوف، همبستگی پیرسون، رگرسیون و تحلیل مسیر برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. مطابق نتایج، کیفیت خدمات (763/0) و مدیریت دانش (543/0) بهصورت مستقیم و حمایت سازمانی بهصورت غیرمستقیم بر دورۀ ماندگاری هوادار تأثیر میگذارند (475/0). بهطور کلی نتایج به این موضوع اشاره دارد که باشگاههای فوتبال نیازمند بازنگری در طراحی راهبردهای مشتریمدارانه، توجه به ایجاد دانش و کسب اطلاعات و ارتقای سطح کیفی خدمات برای افزایش دورۀ عمر و ماندگاری هواداران هستند.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55171_c22c29525702c6e49d15e3a5dca00faf.pdf
2015-05-22
277
291
10.22059/jsm.2015.55171
ارزش عمر
باشگاه ورزشی
فوتبال
مدیریت ارتباط
هوادار
بهزاد
ایزدی
b.izadi1380@gmail.com
1
. استادیار گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
LEAD_AUTHOR
محمد
احسانی
ehsani@modares.ac.ir
2
. استاد گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
AUTHOR
هاشم
کوزه چیان
kozechih@modares.ac.ir
3
. استاد گروه تربیت بدنی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
AUTHOR
فرشاد
تجاری
farshad.tojari@gmail.com
4
. دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، تهران، ایران
AUTHOR
ایزدی، بهزاد؛ احسانی، محمد؛ کوزهچیان، هاشم وتجاری، فرشاد. (1393). "بررسی عوامل تأثیرگذار بر موفقیت مدیریت ارتباط با هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران". نشریۀ مطالعات مدیریت ورزشی، شمارۀ 24، صص 110-89.
1
Almotairi, M. (2009). “A framework for successful CRM implementation". European and Mediterranean Conference on Information System, Izmir, pp: 1-11.
2
Campbell, A. J. (2003). “Creating customer knowledge competence: managing customer relationship management programs strategically”. Industrial Marketing Management, 32, pp: 375– 383.
3
Chalmeta, R. (2006). “Methodology for customer relationship management”. The Journal of Systems and Software, 79, pp: 1015-1024.
4
Chen, I. J., Popovich, K. (2003). “Understanding customer relationship management (CRM)”. Business Process Management Journal, 9(5), pp: 672 – 688.
5
Choim, J. P. (2001). “The influence of service quality on customer satisfaction and repurchase intentions at fitness clubs in South Korea”. Dissertation, New Mexico: University of New Mexico, pp: 50- 59.
6
Garry, A., Warwick, J., Tapp, A. (2006). “From CRM to FRM: Applying CRM in the football industry”. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 13(2), pp: 156-172.
7
Geib, M., Reichold, A., Kolbe, L., Brenner, W. (2005). “Architecture for customer relationship management approaches in financial services”. Proceedings of the 38th Hawaii International Conference on System Sciences, Island of Hawaii, pp: 1-10.
8
Goldwasser, R. D. (2007). “How can the internet be successfully used by a professional sports team to manage and develop their fan relationships? A case study of the New Orleans Hornets”. Dissertation, Paris, France: Grenoble Ecole de Management, pp: 9 – 11.
9
Goodhue, D. L., Wixom, B. H., Watson, H. J. (2002). “Realizing business benefits through CRM: Hitting the right target in the right way”. MIS Quarterly Executive, 1(2), pp: 79-94.
10
Gronroos, C. (1994). “From marketing mix to relationship marketing: Towards a paradigm shift in marketing”. Management Decision, 32(2), pp: 4–20.
11
Hill, B., Green, B. Ch. (2000). “Repeat attendance as a function of involvement, loyalty, and the sport scape across three football contexts”. Sport Management Review, 3, pp: 145–162.
12
Howard, D. R., Crompton, J. L. (2003). “An empirical review of the stadium novelty effect”. Sport Marketing Quarterly, 12(2), pp: 111-116.
13
Ing Wu, S., Chi Li, P. (2011). “The relationships between CRM, RQ, and CLV based on different hotel preferences”. International Journal of Hospitality Management, 30(2), pp: 262–271.
14
Kale, S. H. (2004). “CRM failure and the seven deadly sins”. Marketing Management, 13(5), pp: 42-46.
15
Kim, Y. K., Trail, G., Jae Ko, Y. (2011). “The influence of relationship quality on sport consumption behaviors: An empirical examination of the relationship quality framework”. Journal of Sport Management, 25, pp: 576-592.
16
Ko, Y. J., Pastore, D. L. (2004). “A hierarchical model of service quality for the recreational sport industry”. Sport Marketing Quarterly, 14(2), pp: 84-97.
17
Lachowetz, T., McDonald, M., Sutton, W., Clark, J. (2001). “The national basketball association: Application of customer lifetime value”. Sport Marketing Quarterly, 10(3), pp: 181-184.
18
Lin, T. H. (2004). “Relative fan satisfaction and franchise brand loyalty: a relationship model of Taiwan professional baseball fans”. Dissertation, Alabama: United States Sports Academy, pp: 106-111.
19
Lin, Y., Su, H. Y., Chien, Sh. (2005). “A knowledge-enabled procedure for customer relationship management”. Industrial Marketing Management, 35(4), pp: 446-456.
20
Liu, Y. Ch. (2008). “An analysis service quality, customer satisfaction and customer loyalty of commercial swim clubs in Taiwan”. Dissertation, Alabama: United States Sports Academy, pp: 93-106.
21
McDonald, M. (1996). “Service quality and lifetime value in professional sport franchises”. Dissertation, Amherst: University of Massachusetts Amherst, pp: 65-90.
22
Nguyen, T. H., Sherif, J. S., Newby, M. (2007). “Strategies for successful CRM implementation”. Information Management & Computer Society, 15, pp: 102-115.
23
Rygielski, Ch., Wang, J. Ch., Yen, D. C. (2002). “Data mining techniques forcustomer relationship management”. Technology in Society, 24, pp: 483–502.
24
Salomann, H., Dous, M., Kolbe, L., Brenner, W. (2005). “Knowledge management capabilities in CRM: Making knowledge for, from and about customers work”. Proceedings of the Eleventh Americas Conference on Information Systems, Omaha, NE, USA, pp: 167 – 178.
25
Theodorakis, N. D., Alexandris, K., Jae Ko, Y. (2011). “A service quality framework in the context of professional football in Greece”. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 12(4), pp: 37-351.
26
Wakefield, K. (2007). “Team sports marketing”. Oxford, UK: Linacre House, Jordan Hill, pp: 37 – 58.
27
Wikstrom, C. E. (2004). “A case study of emergent and intentional organizational change: Some implications for customer relationship management success”. Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences,Big Island, Hawaii, USA, pp: 1-10.
28
Wilcox, P. A., Gurau, C. (2003). “Business modeling with UML: the implementation of CRM system for online retailing”. Journal of Retailing and Consumer Services, 10, pp: 181–191.
29
Xu, M., Walton, J. (2005). “Gaining customer knowledge through analytical CRM”. Industrial Management & Data Systems, 105(7), pp: 955-971.
30
Zineldin, M. (2006). “The quality of health care and patient satisfaction: an exploratory investigation of the 5Qs model at some Egyptian and Jordanian medical clinics”. International Journal of Health Care Quality Assurance, 19(1), pp: 60-92.
31
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی مدل تعهد ورزشی بانوان شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی
هدف از این پژوهش، مطالعۀ مدل تعهد ورزشی بانوان شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی بود. کلیۀ بانوان (۶۰۰۰N=) شرکتکننده در فعالیتهای ورزشی شهرداری مشهد جامعۀ آماری این تحقیق را تشکیل دادند،که از بین آنها ۵۲۶ نفر بهعنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامۀ ویژگیهای جمعیتشناختی و پرسشنامۀ مدل تعهد ورزشی (اسکانلن، ۱۹۹۳) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تعهد ورزشی و لذت ورزشی با فرصتهای مشارکت، سرمایهگذاری شخصی، باور سلامت و محدودیتهای اجتماعی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد، ولی با فعالیتهای جایگزین رابطۀ معناداری وجود ندارد. آزمون تحلیل مسیر نیز نشان داد که محدودیتهای اجتماعی، فرصتهای مشارکت، جایگزینهای مشارکت، سرمایهگذاریهای شخصی و لذت ورزشی بهطور مستقیم و غیرمستقیم، ولی باور سلامت فقط بهطور غیرمستقیم بر تعهد ورزشی تأثیر داشت. در این مدل لذت ورزشی متغیر میانجی در نظر گرفته شد. در قسمت اثر کل مشخص شد که فرصتهای مشارکت بیشترین تأثیر (۳۸/۰=β) را بر تعهد ورزشی داشت. ضریب تعیین متغیرهای درونزا نشانداد که بهترتیب ۶۰ و ۶۱ درصد از واریانس متغیرهای لذت و تعهد ورزشی توسط متغیرهای برونزا قابل تبیین است. درنهایت، کلیۀ شاخصهای برازش مدل نشاندهندۀ برازش مطلوب مدل بودند.
https://jsm.ut.ac.ir/article_55172_da513ddc890e80329d312e45cfba8816.pdf
2015-05-22
293
307
10.22059/jsm.2015.55172
باور سلامت
جایگزینهای مشارکت
سرمایهگذاریهای شخصی
لذت ورزشی
محدودیتهای اجتماعی
الهه
حسینی
elaheh911@yahoo.com
1
دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
LEAD_AUTHOR
حسن
بحرالعلوم
bahrololoum@yahoo.com
2
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
AUTHOR
سید رضا
حسینی نیا
rhosseininia@gmail.com
3
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شاهرود، شاهرود، ایران
AUTHOR
حلاجی، محسن؛ زردشتیان، شیرین و تندنویس، فریدون. (۱۳۸۸). "ارتباط سبکهای رهبری تحولگرا و عملگرای مربیان با تعهد بازیکنان لیگ برتر هندبال ایران ". نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی، شمارۀ ۱۱، صص ۴۴- ۲۷.
1
سعیدی، علیاصغر. (۱۳۹۰). "بررسی عوامل تأثیرگذار بر میزان گرایش شهروندان به مشارکت در ورزش همگانی ". تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ، صص ۱۲۲ – ۱۴.
2
فتحی، حسن. (۱۳۹۰). "رابطۀ بین رفتارهای رهبری مربیان و تعهد ورزشی بازیکنان در لیگ برتر جودوی ایران". پایاننامۀ کارشناسیارشد، دانشگاه گیلان، ص ۱۰۲.
3
قدیمی، بهرام. (۱۳۹۰). "فرا تحلیل مطالعات ورزش در حوزۀ ورزش همگانی". تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ، ص ص ۲۸۶ – ۲۲۰.
4
قاسمی، وجید. (۱۳۸۹). "مدلسازی معادلات ساختاری در پژوهشهای علوم اجتماعی ". اصفهان: نشر جامعهشناسان، ص ۵۲۰.
5
کلاین، پل. (١٣٨٠). "راهنمای آسان تحلیل عاملی". ترجمۀ جلال صدرالسادات و اصغر مینایی، تهران: انتشارات سمت, ص ۲۵۴.
6
لاورنس اس. میرز؛ گامست، گلن و گارینو، ا. جی. (۱۳۹۱)." پژوهش چندمتغیری کاربردی". ترجمۀ حسن پاشاشریفی، ولیالله فرزاد، سیمین رضاخانی، تهران: انتشارات رشد, ص ۸۱۰.
7
میرحسینی، محمدعلی؛ مظفری، امیراحمد و هادوی، فریده. (۱۳۹۰). "روایی و پایایی مدل تعهد ورزشی در میان دانشجویان ورزشکار". نشریۀ مدیریت ورزشی، شمارۀ ۱۵، صص۱۲۱- ۱۰۵.
8
میر غفوری، حبیباله؛ صیادی، حسین و میر فخرالدینی، حیدر. (۱۳۸۷). "بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی". نشریۀ مدیریت ورزشی، شمارۀ۱، صص۱۰۰-۸۳.
9
نادریان جهرمی، مسعود و هاشمی، هاجر. (۱۳۸۸). "عوامل بازدارندۀ مشارکت ورزشی زنان کارمند شهر اصفهان". نشریۀ پژوهش در علوم ورزشی، شمارۀ ۲۳ (جزء اول)، صص۵۳- ۳۹.
10
نوروزی سیدحسینی، رسول؛ کوزهچیان، هاشم؛ احسانی، محمد؛ عسکری، سیامک و نوروزی سیدحسینی، ابراهیم. (۱۳۹۰). "ارتباط رفتارهای حمایتی-استقلالی مربیان با تعهدورزشی شمشیربازان نخبۀ ایران". نشریۀ مدیریت ورزشی، شمارۀ ۱۴، صص۱۵۹- ۱۳۹.
11
واعظ موسوی، سید محمدکاظم و مسیبی، فتحاله. (۱۳۹۰). "روانشناسی ورزشی". تهران: انتشارات سمت، صص ۱۲۱- ۸۶.
12
Boyst, J. P. (2009). "An examination of sport commitment in collegiate athletes". Unpublished Master of Science Thesis, Virginia, USA: The University of North Carolina at Greensboro, p: 87.
13
Casper, J. M., Babkes, S. M. (2008). "Demographic predictors of recreational tennis participants’ sport commitment". Journal of Park and Recreation Administration, 3, pp: 93-115.
14
Casper, M., Andrew, P. S. (2007). "Sport commitment differences among tennis players on the basis of participation outlet and skill level". Sport Management Review, 10, pp: 253-278.
15
Choosakul, C., Vongjaturapat, N. (2009). "The sport commitment model: An investigation of structural relationships with Thai youth athlete populations". Measurement in Physical Education and Exercise Science, 13, pp: 123–139.
16
Grace, B. (2007). "Sport commitment over time in collegiate athletes". Unpublished Thesis, Fullerton, California State: California State University, pp: 6-11.
17
Hemati Nezhad, M. A., Danesh Sani, K. (2012). "The effect of intrinsic motivation and sport commitment on the performance of Iranian national water polo team". International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 3(6), pp: 1173-1177.
18
Jeon, J. H., Ridinger, L. L. (2009). "An examination of sport commitment of windsurfers". Journal of Sport Behavior, 32(3), p: 325.
19
Lukwu, M., Guzmán Luján, F. (2011). "Sport commitment and adherence: A social-cognitive analysis". International Journal of Sport Science, VII(25), pp: 1885-3137.
20
Matthew, E. D. (2012). "An examination of motivational, goal achievement, and sport commitment differences in youth team and individual tennis populations".Unpublished Master of Science Thesis, Greensboro, Virginia, USA: University of North Carolina, p: 87.
21
Scanlan, T. K., Russell, D. G., Magyar, T. M., Scanlan, L. A. (2009). "Project on elite athlete commitment (PEAK): III. An examination of the external validity across gender, and the expansion and clarification of the sport commitment model". Journal of Sport & Exercise Psychology, 31, pp: 685-705.
22
Scanlan, T. K., Russell, D. G., Beals, K. P., Scanlan, L. A. (2003). "Project on elite athlete commitment (PEAK): II. A direct test and expansion of the sport commitment model with elite amateur sportsmen". Journal of Sport and Exercise Psychology, 25, pp: 377-401.
23
Scanlan, T. K., Carpenter, M., Schmidt, S., Keeler, Ch .(1993). "The sport commitment model". Journal of Sport and Exercise Psychology, 15, pp: 1-15.
24
Sousa, C., Torregrosa, M., Viladrich, C., Villamarín, F., Cruz, J. (2007). "The commitment of young soccer players". Psicothema, 19(2), pp: 256-262.
25
Weiss, W. M, Weiss, M. R. (2006). "A longitudinal analysis of commitment among competitive female gymnasts". Psychology of Sport and Exercise, 7, pp: 309–323.
26
Wilson, M., Rodgers, W. M., Carpenter, P. J., Hall, C., Hardy, J., Fraser, Sh. N. (2004). "The relationship between commitment and exercise behavior". Psychology of Sport and Exercise Journal, 5, pp: 405–421.
27
Young, B. W., Medic, N. (2011). "Examining social influences on the sport commitment of Masters Swimmers". Psychology of Sport and Exercise Journal, 12, pp: 168- 175.
28
ORIGINAL_ARTICLE
چکیدههای انگلیسی
https://jsm.ut.ac.ir/article_56723_1ca126267b58a242ee439bbea57b89ec.pdf
2015-05-22
1
10
10.22059/jsm.2015.56723