ORIGINAL_ARTICLE
تعیین عوامل مهم در کیفیت بسته های گردشگری ورزشی در کشور
گردشگری ورزشی در کشورهای مختلف جهان رشد چشمگیری دارد و در کشور ما نیز گسترش آن برای رشد صنعت گردشگری اجتناب ناپذیر است. پژوهش ها نشان داده اند که یکی ازمهم ترین راهکارهای توسعه گردشگری ورزشی، بازاریابی است. بسته های گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مهم ترین پیامدهای بازاریابی، هم موجب افزایش زمان اقامت و کیفیت بازدید گردشگران ورزشی می شوند و هم هزینه های سفر را کاهش می دهند. ازاین رو در این پژوهش بر آنیم تا با بررسی عوامل مهم در کیفیت بسته های گردشگری ورزشی با رویکرد عناصر هفت گانه آمیخته بازاریابی بخش خدمات، اولویت این عوامل را شناسایی کنیم. برای این منظور 54 نفر از خبرگان که اعضای هیأت علمی رشته های گردشگری و مدیریت ورزشی و مدیران وکارشناسان بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بودند، به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته ای شامل 52 سؤال را که روایی و پایایی آن تایید شده بود، تکمیل کردند. نتایج نشان داد که «وجود تفریحات شبانه»، «استفاده از فناوری های جدید در برگزاری رویدادها»، «داشتن هنر، موسیقی و معماری غنی»، «وجود مکان های باستانی»، «وضعیت قیمت ها»، «آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم»، «مناسب بودن طبیعت» ، «توجه به سلیقه های گردشگران»، «وجود فرهنگ پذیرش گردشگر ورزشی»، «اطلاع رسانی به زبان انگلیسی» ، «کسب اطلاعات گردشگری از طریق تلفن همراه»، «وضعیت حمل ونقل و مناسب بودن شیوه رزرو محل اقامت»، برخی از عوامل مهم در کیفیت بسته های گردشگری ورزشی در کشور به شمار می روند که بر اساس عناصر آمیخته بازاریابی تعیین شده اند.
https://jsm.ut.ac.ir/article_22120_9176a3f1d63319bb5b40d2fb577c9be1.pdf
2010-03-21
5
25
آمیخته بازاریابی
بسته گردشگری
عوامل.
گردشگری ورزشی
محمد
احسانی
ehsani@modares.ac.ir
1
دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
افشار
هنرور
afshar.honarvar@kntu.ac.ir
2
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
عبدالرضا
رکن الدین افتخاری
ehsani3@modares.ac.ir
3
استادیار دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
حبیب
هنری
honari_h@yahoo.com
4
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
فیونا
جردن
ehsani2@modares.ac.ir
5
استاد دانشگاه انگلستان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تعیین ارتباط بین رفتار شهروندی سازمانی و شخصیت و نقش تعدیل کنندة متغیرهای جمعیت شناختی
هدف از این پژوهش، تعیین ارتباط بین رفتار شهروندی سازمانی و شخصیت کارشناسان سازمان ورزش شهرداری تهران بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونة آماری برابر با کل جامعة آماری (90 نفر) انتخاب شد، اما اطلاعات 83 درصد آنها مورد تحلیل قرار گرفت. جمع آوری داده ها توسط پرسشنامة جمعیت شناختی، رفتار شهروندی سازمانی (75/0 = ?) و شخصیت، مدل Big Five ، (71/0 = ?) انجام شد. برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (کلوموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن و دو رشته ای نقطه ای) با کمک نرم افزار SPSS 16 و EXCEL استفاده شد. بررسی های جمعیت شناختی نشان داد، از بین 75 نفر نمونة این تحقیق، 3/57 درصد مرد و 7/42 درصد زن بودند. بیشتر کارشناسان (7/54%) جوان و 24 تا 30 و 68 درصد آنها بین 1 تا 3 سال سابقة اشتغال داشتند. بین OCB و شخصیت ارتباط مثبت و معنی داری به دست آمد و از بین ابعاد پنچ گانة شخصیت، تنها دو بعد «استقبال از تجربه» و «وجدان» با OCB ارتباط مثبت و معنی داری داشتند (05/0 P).
https://jsm.ut.ac.ir/article_22121_15cad9bc72199fea4e6ee12eb7a55008.pdf
2010-03-21
27
42
رفتار شهروندی سازمانی
سازمان ورزش شهرداری تهران
شخصیت
کارشناسان.
مدل Big Five
سید مرتضی
عظیم زاده
mortezaazimzade@um.ac.ir
1
دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
محمد
خبیری
mkhabiri@ut.ac.ir
2
دانشیار دانشگاه تهران
AUTHOR
حسن
اسدی
hasadi@ut.ac.ir
3
دانشیار دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی الگوی رگرسیونی نگرش های شغلی و جو سازمانی دانشکده های تربیت بدنی کشور
هدف از این پژوهش، بررسی الگوی رگرسیونی نگرش های شغلی از روی جو سازمانی دانشکده های تربیت بدنی کشور است. این پژوهش از نوع پیمایشی و همبستگی است. جامعة تحقیق شامل تمام افراد شاغل در این دانشکده ها است. نمونة آماری شامل تمام مسئولان، رئیس دانشکده، معاون آموزشی و دانشجویی، اداری مالی، پژوهشی، مدیران گروه و سرپرستان اداره های مختلف دانشکده ها و حوزة کارمندی از هر اداره به نسبت جمعیت شاغل در آن نمونه ها به صورت تصادفی و در حوزة هیأت علمی از هر دانشکده 12 نفر به صورت تصادفی در این تحقیق شرکت داده شدند. در مجموع 231 نفر به 5 پرسشنامة اطلاعات فردی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی و جو سازمانی پاسخ دادند . برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی، آنالیز رگرسیون خطی) و برای برآورد پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج آزمون های همبستگی روابط معنی داری را بین متغیرهای رضایت شغلی و جو سازمانی (57/0= r ، 001/0 P
https://jsm.ut.ac.ir/article_22122_b63c38f2b67a483d5c447cab3f7b90a6.pdf
2010-03-21
43
63
جو سازمانی
دانشکدة تربیت بدنی
نگرش های شغلی
مهدی
طالب پور
mtalebpour@um.ac.ir
1
استادیار دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
جواد
غلامیان
ja.gho32@gmail.com
2
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی سهم نسبی سلامت روانی بر سلامت سازمانی در ادارات تربیت بدنی استان اصفهان
هدف از این پژوهش، تعیین سهم نسبی سلامت روانی بر سلامت سازمانی در ادارات تربیت بدنی استان اصفهان بود. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و نمونه آماری 172 نفر از کارکنان ادارات تربیت بدنی استان اصفهان در سال 1387 بود که با استفاده از نمونه گیری تصادفی متناسب با حجم جامعه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل دو پرسشنامه سلامت روانی کامئو (1992) و پرسشنامه سلامت سازمانی محقق ساخته بود. پایایی دو پرسشنامه مذکور پس از مطالعه مقدماتی، به ترتیب 81/0 و 84/0 به دست آمد. داده های به دست آمده به وسیله روش آماری ضریب رگرسیون تجزیه و تحلیل شد و یافته های پژوهش نشان داد: مؤلفه بهبودی شخصی از سلامت روانی بر پنج مؤلفه (نوآوری، سازگاری، روحیه، شایستگی ارتباطات و یکپارچگی)، مؤلفه کنترل اضطراب از سلامت روانی بر پنج مؤلفه (سازگاری، شایستگی حل مسئله، شایستگی ارتباطات، پشتیبانی منابع و روحیه)، مؤلفه علائم احساس توانایی و خوب بودن از سلامت روانی نیز بر هفت مؤلفه (نوآوری، سازگاری، شایستگی حل مسئله، تمرکز بر اهداف، شایستگی ارتباطات، روحیه و یکپارچگی)، مؤلفه توانایی برقراری ارتباط با دیگران از سلامت روانی بر پنج مؤلفه (نوآوری، سازگاری، شایستگی ارتباطات، روحیه و یکپارچگی) و مؤلفه توانایی مقابله با مشکلات روزمره و فشارهای زندگی از سلامت روانی نیز بر هفت مؤلفه (سازگاری، شایستگی حل مسئله، تمرکز بر اهداف، شایستگی ارتباطات، روحیه، استقلال و یکپارچگی) از سلامت سازمانی تاثیر داشت (05/0 p
https://jsm.ut.ac.ir/article_22123_1e44a5dc15f60ce1c7fea305ead0b48a.pdf
2010-03-21
65
81
ادارات تربیت بدنی.
سلامت روانی
سلامت سازمانی
محمد
سلطان حسینی
m.soltanhoseini@spr.ui.ac.ir
1
استادیار دانشگاه اصفهان
AUTHOR
ابراهیم
علی دوست قهفرخی
e.alidoust@yahoo.com
2
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
AUTHOR
رضا
همایی
mshosseini5@sprt.ui.ac.ir
3
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور
AUTHOR
زهره
موسوی
mshosseini4@sprt.ui.ac.ir
4
دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانایی در سازمان تربیت بدنی
از نظر کارشناسان این سازمان
مدیریت دانایی یکی از راه های بهبود شرایط بقای سازمان است و زمانی به طور موفقیت آمیز در سازمان اجرا می شود که از قبل زمینه فرهنگی مناسب با این نظام بسترسازی شده باشد. هدف از این پژوهش تعیین رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانایی در سازمان تربیت بدنی است. جامعه آماری این پژوهش تمام کارشناسان سازمان تربیت بدنی بودند و نمونه آماری از طریق فرمول n نمونه برابر با 120 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده ها از دو پرسشنامه مدیریت دانایی (پایایی 85/0) و فرهنگ سازمانی (پایایی 89/0) استفاده شد. این پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و به شکل میدانی اجرا شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی و استنباطی (آزمون های کلموگراف اسمیرنوف و ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شد. میانگین نمره فرهنگ سازمانی برابر 2/31 (حداکثر نمره 75) و میانگین نمره استقرار مدیریت دانایی 3/51 (حداکثر نمره 120) است که بیان می کند وضعیت فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانایی در سازمان تربیت بدنی در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین فرهنگ سازمانی با استقرار مدیریت دانایی در سازمان تربیت بدنی رابطه مثبت معناداری وجود دارد (000/0P
https://jsm.ut.ac.ir/article_22124_5fcf965979f1c1fe49c72c0fc9d0bd55.pdf
2010-03-21
83
98
استقرار مدیریت دانایی و سازمان تربیت بدنی.
فرهنگ سازمانی
مرجان
صفاری
saffari.marjan@modares.ac.ir
1
دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
ندا
شهرزاد
saffari.marjan2@gmail.com
2
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری اعضای هیأت علمی
دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران
هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری اعضای هیأت علمی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران بود. روش انجام این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش جمع آوری اطلاعات میدانی بود. جامعة آماری تحقیق را کلیة اعضای هیأت علمی دانشکده اعم از مردان و زنان تشکیل می دادند. در تحقیق حاضر نمونه به صورت تمام شمار برابر با جامعه بود. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامة جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری استفاده شد. روایی پرسشنامه ها با بهره مندی از دیدگاه های استادان و صاحب نظران حاصل شد و پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامة جو سازمانی 92/0 = ? و برای پرسشنامة مشارکت در تصمیم گیری 96/0 = ? محاسبه و تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. نتایج نشان داد، جو سازمانی دانشکده بسته است، همچنین میزان مشارکت اعضای هیأت علمی در
تصمیم گیری های دانشکده شامل تصمیم گیری در مورد مسائل آموزشی، مسائل پژوهشی ، دانشجویی، مسائل مربوط به اعضای هیأت علمی و مدیریتی کم است. بین جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری ارتباط معنی داری مشاهد شد
(01/0= P). به علاوه بین کلیة مؤلفه های جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری اعضای هیأت علمی ارتباط معنی داری مشاهده شد (01/0 = P). از نتایج دیگر تحقیق این بود که بین جو سازمانی و مشارکت در تصمیم گیری از دیدگاه اعضای هیأت علمی مرد و زن دانشکدة تربیت بدنی تفاوت معنی داری وجود ندارد (05/0 = P).
https://jsm.ut.ac.ir/article_22125_8d6e7bb42fb5a4ed987728f2f3bd8d65.pdf
2010-03-21
99
119
اعضای هیأت علمی
جو سازمانی
دانشکدة تربیت بدنی.
مشارکت در تصمیم گیری
مهرزاد
حمیدی
meh_hamidi@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه تهران
AUTHOR
احمدعلی
آصفی
ahmadali_asefi3@yahoo.com
2
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
مطالعة تطبیقی وضعیت داوری فوتبال در ایران و انگلستان
هدف از انجام این تحقیق، بررسی و مقایسه وضعیت داوری فوتبال در ایران و انگلستان می باشد که این امر با استفاده از عوامل و متغیرهای مؤثر در این زمینه (ملاک های ارزیاب)، صورت گرفته است. روش تحقیق توصیفی و مروری است. نتایج این تحقیق نشان داد که تشکیلات داوری فوتبال ایران با انگلستان تطابق ندارد و شواهد حاکی از تنوع و گستردگی بیشتر تشکیلات داوری انگلستان نسبت به ایران است. متقاضیان ورود به عرصه داوری در ایران بر خلاف کشور انگلستان، نیازی به انجام معاینات تخصصی پزشکی به ویژه معاینه چشم و همچنین ارائة گواهی عدم سوء پیشینه ندارند. در فصل 08 – 2007، 23 داور و 50 کمک داور در لیگ برتر ایران (18 تیم) و 26 داور و 48 کمک داور در لیگ برتر انگلستان (20 تیم) قضاوت کرده اند، میانگین سن داوران و کمک داوران لیگ برتر ایران به ترتیب 71/35 و 37 سال و میانگین سن داوران و کمک داوران لیگ برتر انگلستان به ترتیب 33/37 و 11/36 سال بوده است. اختلاف چشمگیری در سطوح طبقه بندی داوران فوتبال ایران و انگلستان وجود دارد
(5 ? 9). دستمزد داوران لیگ برتر فوتبال ایران برای هر قضاوت 200 هزار تومان (حدود 150 یورو) و دستمزد داوران لیگ برتر انگلستان پیش از هر فصل برای هر داور 23 هزار یورو و برای هر قضاوت نیز 570 یورو بوده است. نبود اتحادیه داوران در ایران موجب نادیده گرفتن حقوق داوران ایران همچون حق بیمه شخصی حوادث (بیمه مکمل) و استفاده از فناوری های نوین شده است.
https://jsm.ut.ac.ir/article_22126_0e79a46f5e4779b90ff11b918b59f045.pdf
2010-03-21
119
135
انگلستان.
ایران
داوری
فوتبال
Hamed
Abdi
hamedabdi2002@yahoo.com
1
کارشناسارشد تربیت بدنی
AUTHOR
مجید
جلالی فراهانی
madjiddjalali@hotmail.com
2
استادیار دانشگاه تهران
AUTHOR
نصراله
سجادی
hamedabdi20022@yahoo.com
3
استادیار دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی فعالیتهای مربیگری و ارتباط آنها با برخی ویژگیهای شخصی مربیان ورزش نوجوانان و جوانان اراک
هدف از انجام این پژوهش، بررسی فعالیتهای مربیگری و ارتباط آنها با برخی ویژگیهای شخصی مربیان ورزش نوجوانان و جوانان اراک بود. جامعة آماری تحقیق، کلیة مربیان رشتههای مختلف ورزشی این شهرستان بودند (110 نفر) که از بین آنها 86 نفر بهصورت تصادفی طبقهای بهعنوان نمونة آماری انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامة ارزیابی فعالیتهای مربیگری در 13 حیطه بود (8874/0 = ?). برای تجزیه و تحلیل دادهها از ضرایب همبستگی اسپیرمن و پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد فعالیتهای مربیان از لحاظ آموزش، سازماندهی فعالیتها، ایفای نقش مربیگری، ارتباط با بازیکنان، دانش آمادگی جسمانی، دانش فنی ورزش مربوطه، ایجاد انگیزه در بازیکنان، ارزیابی بازیکنان، ایمنی تمرینات و شناخت وظایف قانونی، در حد خوب و از لحاظ ارتباط با والدین، مراقبت از صدمات و نوتوانی و بازتوانی صدمات در حد متوسط است. همچنین نتایج نشان داد بین ایفای نقش مربیگری و درجة مربیگری (342/0 =r)، بین ایفای نقش مربیگری و سابقة مربیگری (35/0 =r)، بین دانش فنی رشتة ورزشی و سن (39/0 =r)، بین آموزش و سابقة بازیگری (303/0= r)، بین دانش آمادگی جسمانی و رشتة تحصیلی (29/0 = r)، بین دانش آمادگی جسمانی و سن (346/0 = r) و بین ارتباط با بازیکنان و سن مربیان (363/0 = r) رابطة آماری معنیداری وجود دارد. بین دیگر متغیرها چنین رابطهای یافت نشد (05/0 P
https://jsm.ut.ac.ir/article_22127_e3884b012a105993e68c5031e31e51d7.pdf
2010-03-21
137
155
فعالیتهای مربیان ورزشی
مربی ورزش
نوجوانان و جوانان.
اسفندیار
خسروی زاده
es70kh@yahoo.co.uk
1
عضو هیأت علمی دانشگاه اراک
AUTHOR
عابده
حقدادی
es70kh3@yahoo.co.uk
2
دبیر آموزش و پرورش اراک
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رابطة بین هوش سازمانی با بهرهوری مدیران ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی
هدف از این پژوهش، بررسی رابطة بین هوش سازمانی و مؤلفههای آن و بهرهوری مدیران ادارات تربیت بدنی آذربایجانشرقی بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی– همبستگی بوده و بهصورت میدانی انجام گرفته است. جامعة آماری شامل مدیران ادارات تربیت بدنی استانهای آذربایجان شرقی و حجم نمونة آماری 34 نفر از این جامعه است. به این منظور از پرسشنامة هوش سازمانی آلبرخت و پرسشنامة بهرهوری و از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندمتغیره با روش گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که براساس ضریب همبستگی پیرسون بین تمامی مؤلفههای هوش سازمانی و هوش سازمانی کل و بهرهوری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در نهایت، نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که از بین مؤلفههای هوشسازمانی، میل به تغییر، روحیه و کاربرد دانش، قادر به پیشبینی معنادار بهرهوری هستند.
https://jsm.ut.ac.ir/article_22128_3ba99b922c44b896695c4bfeaa9b73a2.pdf
2010-03-21
155
168
ادارات تربیت بدنی.
بهرهوری
هوش سازمانی
محمدرسول
خدادادی
r.rmkh855@gmail.com
1
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران
AUTHOR
میرمحمد
کاشف
mm.kashef@yahoo.com
2
استادیار دانشگاه ارومیه
AUTHOR
کریم
صالح زاده
r.rmkh853@gmail.com
3
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
AUTHOR
محسن
شیرمحمدزاده
r.rmkh852@gmail.com
4
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان
AUTHOR
فرهاد
خوشنویس
r.rmkh85@gmail.com
5
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملکان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش قهرمانی استان سیستان و بلوچستان
هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تدوین راهبرد توسعة ورزش قهرمانی استان سیستان و بلوچستان است. نمونة آماری این پژوهش، 30 نفر (21 مرد و 9 زن) از استادان تربیت بدنی مؤسسات آموزش عالی، مدیران هیأت علمی تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مدیران و کارشناسان تربیت بدنی و نیز مدیران نهادهای دولتی و خصوصی استان سیستان و بلوچستان بودند که در زمینة فعالیت های ورزشی نقش داشتند. ابزار جمع آوری داده ها ، پرسشنامة محقق ساخته است که روایی آن توسط چند تن از استادان صاحب نظر و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (92 درصد) تایید شده بود. پرسشنامه مشتمل بر 46 سؤال رتبه بندی شده در زمینة بررسی قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدهای ورزش قهرمانی استان سیستان و بلوچستان بود. داده های پژوهش با استفاده از آمار توصیفی، آزمون مقایسة میانگین و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد، استان سیستان و بلوچستان با 5/2 میلیون نفر جمعیت حدود 58 هزار ورزشکار رسمی دارد که نسبت آن در استان کمتر از 01/0 درصد در بخش ورزش قهرمانی است. پس از تجزیه و تحلیل قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها و تشکیل ماتریس ارزیابی هر یک از عوامل داخلی و خارجی ورزش قهرمانی استان، محرز شد که ادارة کل تربیت بدنی استان سیستان و بلوچستان باید از راهبرد رشد و توسعه در مورد ورزش قهرمانی استفاده کند.
https://jsm.ut.ac.ir/article_22129_d7e26d7b491174cf240ae97708a3f0b8.pdf
2010-03-21
169
190
استان سیستان و بلوچستان.
توسعة ورزش
راهبرد
ورزش قهرمانی
محسن
غفرانی
m_ghofrani2000@ped.usb.ac.ir
1
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان
AUTHOR
محمود
گودرزی
m_goodarz@yahoo.com
2
دانشیار دانشگاه تهران
AUTHOR
سیدنصرا..
سجادی
m_ghofrani20003@yahoo.com
3
دانشیار دانشگاه تهران
AUTHOR
مجید
جلالی فراهانی
madjiddjalali@hotmail.com
4
استادیار دانشگاه تهران
AUTHOR
مهدی
مقرنسی
m_ghofrani20002@yahoo.com
5
استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان
AUTHOR
سیدعلی
نقیب طباطبائی
m_ghofrani2000@yahoo.com
6
مربی دانشگاه سیستان و بلوچستان
AUTHOR
ابراهیم
علی دوست قهفرخی
e.alidoust@yahoo.com
7
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
AUTHOR