%0 Journal Article %T عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری تجهیزات بدنسازی تولید ایران %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A کشتی دار, محمد %A آقائی شهری, ملیحه سادات %A مرتضائیان, مهسا %D 2022 %\ 10/23/2022 %V 14 %N 3 %P 116-104 %! عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری تجهیزات بدنسازی تولید ایران %K ایران %K بدنسازی %K قیمت‌گذاری %R 10.22059/jsm.2020.294697.2382 %X مقدمه: هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر قیمت‌گذاری تجهیزات بدنسازی تولید ایران است.روش پژوهش: این پژوهش به روش کیفی و کمی انجام گرفت. در بخش کیفی به‌منظور پیشبرد اهداف پژوهش از نظریة داده‌بنیاد استفاده شد. به‌منظور دستیابی به اهداف پژوهش 15 مصاحبة نیمه‌ساختاریافته با عمده‌فروشان تجهیزات بدنسازی انجام گرفت، مصاحبه به‌صورت نوشتار وارد نرم‌افزار مکس‌کیودا شده و تجزیه‌وتحلیل شد، نمونه‌گیری به روش گلوله‌برفی انجام گرفت. در بخش کمی نیز پرسشنامه‌ای که توسط 263 نفر از صاحبان فروشگاه‌ها تکمیل شده بود، با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در نرم‌افزارهای 23  SPSSوAmos  تجزیه‌وتحلیل و مشخص شد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است.یافته‌ها: براساس کدگذاری سه‌مرحله‌ای، 46 کد باز، 16 مقوله و 4 حوزة عمده شناسایی شدند که این کدها عبارت‌اند از توان رقابتی محصول، رفتار مصرف‌کننده، رقبا و عوامل محیطی؛ و در بازار تجهیزات بدنسازی این چهار عامل توانسته‌اند به‌طور عمده تعیین‌کننده موفقیت سیاست‌های قیمت‌گذاری باشند.نتیجه‌گیری: بنابراین تولیدکنندگان باید در سیاست‌های قیمت‌گذاری عوامل شناسایی‌شده و مقوله‌های مرتبط را به‌عنوان راهنمای کار خود در نظر بگیرند تا به فروش بالاتر و در نهایت رونق صنعت تجهیزات بدنسازی دست یابند. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_89756_9e2d4f6636d9ba3a8ab762071a4998dc.pdf