%0 Journal Article %T طراحی مدل آمیخته بازاریابی اینترنتی صنعت ورزش %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A طریقی, رسول %A شیردل شهمیری, فرشته %D 2022 %\ 07/23/2022 %V 14 %N 2 %P 212-195 %! طراحی مدل آمیخته بازاریابی اینترنتی صنعت ورزش %K آمیختة بازاریابی %K اینترنت %K بازاریابی ورزشی %K صنعت ورزش %K مدلسازی %R 10.22059/jsm.2021.320901.2699 %X مقدمه تحول سریع در فناوری و تأثیر آن بر رشد پیچیدگی محیط‌های کسب‌وکار سبب ایجاد فرصت‌ها و چالش‌هایی از منظر بازاریابی می‌شود و شایستة توجه و تحقیق است. از این حیث هدف از این پژوهش، طراحی مدل آمیختة بازاریابی اینترنتی صنعت ورزش ایران است.روش پژوهش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع کاربردی است. جامعة آماری تحقیق شامل اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور، کارشناسان، مدیران و خبرگان آگاه به امور بازاریابی ورزش کشور به تعداد 120 نفر بود. روش نمونه‌گیری به‌صورت غیرتصادفی در دسترس هدفمند بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامة محقق‌ساخته است که روایی آن توسط ده تن از استادان مدیریت ورزشی کشور و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد. در این تحقیق برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی و به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق از آزمون حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که ضرایب مسیر بین متغیرهای علامت تجاری، ارتباطات، گردآوری اطلاعات، قیمت، خدمات به مشتری، محصول، شخصی‌سازی، ترفیع و توزیع با متغیر توسعة آمیختة بازاریابی اینترنتی در صنعت ورزش همبستگی بالایی وجود دارد و ضرایب مسیر تماماً بالای 5/0 به‌دست آمده‌اند و نشان می‌دهد که این متغیرها در توسعة آمیختة بازاریابی اینترنتی دخیل‌اند.نتیجه گیری: پیشنهاد می‌شود مؤلفه‌های شناسایی‌شده در تحقیق حاضر مورد توجه مدیران سازمان‌های ورزشی کشور قرار گیرد. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_88899_7cf4c1c676547b41faacc51e4422a854.pdf