%0 Journal Article %T تدوین الگوی عوامل مؤثر در جذب حامیان مالی از ورزش دوومیدانی ایران %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A موکل, محمدرضا %A علی دوست, ابراهیم %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 12 %N 2 %P 309-332 %! تدوین الگوی عوامل مؤثر در جذب حامیان مالی از ورزش دوومیدانی ایران %K اقتصاد %K ورزش %K حمایت مالی %K دوومیدانی %K رسانه %R 10.22059/jsm.2020.232046.1832 %X هدف از این تحقیق، تدوین الگوی عوامل مؤثر در جذب حامیان مالی از ورزش دوومیدانی ایران بود. تحقیق حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر چگونگی جمع‌آوری داده‌ها توصیفی از نوع پیمایشی به شمار می‌آید که به شکل میدانی انجام شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که بر اساس مقیاس 5 ارزشی لیکرت امتیازبندی شد. برای بررسی روایی پرسشنامه، پرسشنامه اولیه را به 8 تن از اساتید رشته مدیریت ورزشی ارائه و با جمع‌بندی نظرات آن‌ها پرسشنامه نهایی تنظیم شد..در سطح آمار توصیفی از جداول فراوانی و شاخص‌های مرکزی (میانگین) و پراکندگی (واریانس و انحراف معیار) استفاده گردید و در سطح آمار استنباطی ، آزمون t یک دامنه، آزمون فریدمن، آزمون همبستگی با استفاده از نرم‌افزار SPSS و به‌منظور بررسی روایی ساختاری تحلیل عاملی تأییدی از نرم‌افزار AMOS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد به ترتیب، عوامل رسانه‌ای و تماشاگران، دولتی، مدیریتی-سازمانی، اجتماعی-فرهنگی، اقتصادی بیش‌ترین نقش را در جذب حامیان مالی در ورزش دوومیدانی ایران داشتند. درنهایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوومیدانی با توجه به شناسایی و نقش مثبت عوامل ذکرشده، می‌توانند به‌منظور جذب حامیان مالی و برطرف کردن انتظارات آن‌ها اقدام کنند. ‌‌ %U https://jsm.ut.ac.ir/article_77913_f899b54ee94b43d005082618a15d5851.pdf