%0 Journal Article %T شناسایی و رتبه‌بندی مهارت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A خداداد کاشی, شعله %A جعفری, سعید %D 2019 %\ 12/22/2019 %V 11 %N 4 %P 723-738 %! شناسایی و رتبه‌بندی مهارت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران %K تحصیلات تکمیلی %K تربیت بدنی %K دانشجو %K دانشگاه تهران %K مهارت‌های پژوهشی %R 10.22059/jsm.2018.241218.1925 %X هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه‌بندی مهارت‌های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران بود. این تحقیق براساس هدف، کاربردی و از نظر روش بررسی، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعة آماری پژوهش را دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران تشکیل دادند. نمونة آماری پژوهش به‌صورت در دسترس و تعداد 80 نفر انتخاب شدند. به‌منظور جمع‌آوری داده‌های تحقیق از روش میدانی با استفاده از مصاحبه و پرسشنامة محقق‌ساخته (0.97=α) استفاده شد. به‌منظور تبیین و تحلیل داده‌ها از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون T تک‌نمونه‌ای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان‌دهندة پنج بُعد به‌عنوان مهارت‌های پژوهش‌گری بود که به‌ترتیب مهارت‌های طراحی ابزار تحقیق، تفسیر نتایج تحقیق، مهارت‌های آماری، جمع‌بندی نتایج تحقیق و جست‌وجو در ادبیات تحقیق، رتبه‌بندی شدند که نقاط ضعف تا قوت دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی بودند. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_75285_d520925b4d40068ca4e04f6a97f98fd0.pdf