%0 Journal Article %T الگوی پارادایمی برندسازی در صنعت ورزش %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A جوانی, وجیهه %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 9 %N 1 %P 175-189 %! الگوی پارادایمی برندسازی در صنعت ورزش %K ارزش‌های برند %K الگوی پارادایمی %K برندسازی %K جایگاه برند %K ورزش %R 10.22059/jsm.2017.62138 %X   واکاوی مفهوم برند برای دستیابی به الگویی درخور ضرورت دارد، بنابراین هدف این پژوهش طراحی و تبیین الگوی برندسازی در صنعت ورزش کشور با تأکید بر پویایی محیط در نظر گرفته شد. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به‌تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود که جهت انجام آن، با استفاده از روش گلوله‌برفی به صاحب‌نظران حوزۀ برندسازی (15 نفر) رجوع و از طریق مصاحبۀ عمیق به جمع‌آوری داده‌ها پرداخته شد. سپس به‌واسطۀ سه مرحلۀ کدگذاری بر مبنای رویکرد پارادایمی، الگوی نهایی حاصل شد. در الگوی پارادایمی، به شرایط علی مورد نیاز جهت شکل‌گیری و برندسازی در صنعت ورزش، شرایط زمینه‌ای که موجب اهمیت برندسازی در چند دهۀ اخیر شده است و نیز شرایط میانجی که برندسازی در صنعت ورزش را تسهیل یا تسریع می‌کند، پرداخته شد. افزون بر این، فرایند برندسازی و استراتژی‌های (کنش‌ها و تعاملات) لازم آن، مورد کاوش قرار گرفت و پیامد آن رسیدن به وفاداری به برند عنوان شد. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_62138_dba30c1003258f19149ba63362c96283.pdf