%0 Journal Article %T عوامل مؤثر بر ارزش برند سازمان ورزشی (کمیتۀ ملی المپیک ج.ا.ا) %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A تکلی, همیلا %D 2016 %\ 12/21/2016 %V 8 %N 5 %P 727-739 %! عوامل مؤثر بر ارزش برند سازمان ورزشی (کمیتۀ ملی المپیک ج.ا.ا) %K ارتباطات %K برند %K تحلیل عاملی اکتشافی سازمان ورزشی %K کمیتۀ ملی المپیک %K موقعیت‌یابی %R 10.22059/jsm.2016.60329 %X   برند سازمانی از جمله موضوعاتی است که کمتر مورد توجه محققان قرار گرفته است. در مطالعۀ حاضر برند یک سازمان ورزشی (کمیتۀ ملی المپیک ایران) بررسی می‌شود. پرسشنامۀ محقق‌ساخته، حاوی 45 سؤال، توسط250 نفر از بازیکنان، مربیان، سرپرستان، رؤسای فدراسیون‌ها، خبرنگاران اعزامی به بازی‌های آسیایی که از خدمات کمیتۀ ملی المپیک به‌عنوان یک سازمان ورزشی استفاده کرده بودند و کارکنان این سازمان، تکمیل شد. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی پنج عامل مؤثر در برند سازمانی شامل خدمت اصلی، مدیریت ارتباطات، مدیریت مالی و قانونی، مدیریت جایگاه (موقعیت‌یابی) و توسعۀ ساختاری شناسایی شدند. به‌منظور کشف روابط بین عوامل، مدل پیشنهادی آزمون شد. نتایج حاصل از آزمون مدل پیشنهادی نشان داد عامل خدمت اصلی به‌طور مستقیم بر ارتباطات سازمان و توسعۀ ساختاری و مدیریت مالی به‌طور غیرمستقیم بر مدیریت جایگاه تأثیر داشته است. همچنین عامل ارتباطات با ضریب اثر زیادی تأثیر خود را بر عامل جایگاه نشان داده است. براساس نتایج این تحقیق خدمت اصلی، یعنی همان وظیفه و مأموریت اصلی سازمان که برای سازمان تعریف شده است، با اثرگذاری بر سایر عوامل، می‌تواند موجب ارتقای برند سازمانی شود. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_60329_90dbc25664a091ecc8d4a462ea08149f.pdf