%0 Journal Article %T پیش‌بینی وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان به‌وسیلۀ مؤلفه‌های رضایت‌مندی در باشگاه‌های ورزشی: مطالعۀ باشگاه‌های پرورش‌اندام زنجان %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A کردلو, حسین %A تیموری, آتوسا %A حسنی زاده, بهادر %D 2016 %\ 09/22/2016 %V 8 %N 4 %P 605-618 %! پیش‌بینی وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان به‌وسیلۀ مؤلفه‌های رضایت‌مندی در باشگاه‌های ورزشی: مطالعۀ باشگاه‌های پرورش‌اندام زنجان %K بازاریابی %K تبلیغات دهان به دهان %K رضایت‌مندی %K مشتریان ورزشی %K وفاداری %R 10.22059/jsm.2016.59544 %X   هدف از پژوهش حاضر توصیف و تعیین رابطۀ بین رضایت­مندی با وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ مشتریان باشگاه­های بدنسازی شهرستان زنجان، با دست‌کم یک سال سابقۀ فعالیت ورزشی، بودند. بدین منظور 280 مشتری از باشگاه­های بدنسازی به‌صورت تصادفی انتخاب شدند و اطلاعات لازم در زمینۀ ویژگی­های فردی از طریق چک­لیست و پرسشنامۀ تمایل رضایت­مندی (چن، 2008) و 84/0=α، پرسشنامۀ وفاداری (لیم، 2006) و 92/0=α، پرسشنامۀ تبلیغات دهان به دهان (کیم، 2008) و 89/0=α، جمع­آوری شد. روش تحقیق همبستگی بود و از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی برای تحلیل داده­ها استفاده شد. به‌طور کلی یافته­های پژوهش نشان داد که ارتباط متوسطی (550/0r=) بین مؤلفه­های رضایت­مندی با وفاداری مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان وجود دارد. همچنین ارتباط متوسطی (462/0r=) بین رضایت­مندی با تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان به‌دست آمد. نتایج نشان داد که رضایت­مندی می­تواند بر وفاداری مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان اثر داشته باشد و رضایت­مندی پیش­بین مناسبی برای وفاداری و تبلیغات دهان به دهان مشتریان باشگاه­های بدنسازی زنجان است. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_59544_c472a302c647def1c575a616fc6edfb8.pdf