%0 Journal Article %T ارزیابی و اولویت‌بندی مهارت‌های مدیران ورزش و جوانان استان مازندران %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A سیدی نجات, سیده سحر %A مهرابی, قاسم %A رزاقی, محمد ابراهیم %D 2016 %\ 08/22/2016 %V 8 %N 3 %P 375-388 %! ارزیابی و اولویت‌بندی مهارت‌های مدیران ورزش و جوانان استان مازندران %K ارزیابی %K تاپسیس %K مدیران %K مهارت %K ورزش %R 10.22059/jsm.2016.59305 %X هدف این پژوهش، ارزیابی و اولویت‌بندی مهارت‌های مدیران ورزش و جوانان استان مازندران بود. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ کارکنان و خبرگان ادارات ورزش و جوانان استان بودند که بدین منظور 80 نفر از کارکنان و 12 نفر از کارشناسان ‌ارشد و خبرگان به‌عنوان نمونۀ تحقیق انتخاب شدند. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامۀ 21 سؤالی ارزیابی مهارت مدیران برگرفته از پژوهش فردی آذر (1380) بود. روایی ابزار را 10 نفر استادان و صاحب‌نظران تأیید کردند و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 89/0= α به‌دست آمد. از روش TOPSIS برای ارزیابی مهارت مدیران و از روش AHP-FUZZY برای محاسبۀ وزن یا ضریب اهمیت شاخص‌های هر یک از مهارت مدیران ورزش استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد اولویت مهارت مدیران به‌ترتیب ادراکی (اهداف راهبردی و بلندمدت، آگاهی از قوانین و مقررات)، انسانی (شنود مؤثر، نفوذ بر افراد) و فنی (تفویض اختیار، تخصیص منابع) است. با توجه به نتایج تحقیق، آموزش مدیران ورزشی، پرورش و تقویت شاخص‌های مذکور در مهارت مربوط یکی از راهکارهای افزایش عملکرد مدیران در نمونۀ مورد بررسی است. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_59305_e2a69df6e814e9c5dc678f2bca484745.pdf