%0 Journal Article %T نقش بسته‌بندی کفش‌های ورزشی به‌منزلۀ یک رسانه در ترغیب گروه‌های مختلف ورزشکاران به خرید کفش‌های ورزشی %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A کشکر, سارا %A قاسمی, حمید %A فرجی زاده, پری %D 2016 %\ 01/21/2016 %V 7 %N 6 %P 905-920 %! نقش بسته‌بندی کفش‌های ورزشی به‌منزلۀ یک رسانه در ترغیب گروه‌های مختلف ورزشکاران به خرید کفش‌های ورزشی %K بسته‌بندی %K ترغیب %K خرید %K کفش ورزشی %K ورزشکار %R 10.22059/jsm.2016.57456 %X هدف از این تحقیق، بررسی نقش بسته‌بندی کفش‌های ورزشی در ترغیب گروه‌های مختلف ورزشکاران به خرید کفش‌های ورزشی بود. روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی بود. جامعۀ آماری پژوهش 1800 نفر از ورزشکاران باشگاهی شهرستان پلدختر بودند که براساس جدول مورگان، حجم نمونه 320 نفر تعیین شد. اعضای جامعۀ نمونۀ تحقیق به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی در باشگاه‌ها انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامۀ محقق‌ساخته‌ای بود که روایی محتوایی آن توسط متخصصان و روایی ساختاری آن با روش تحلیل عاملی بررسی شد و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (آلفا= 89/0) محاسبه شد. یافته‌ها نشان داد که بین ویژگی‌های بسته‌بندی، مهم‌ترین ویژگی، طراحی بسته‌بندی کفش‌های ورزشی است که در ترغیب ورزشکاران به خرید کفش نقش دارد، درحالی‌که ویژگی اطلاع‌رسانی، کمترین اهمیت را دارد. در بین گروه‌های مختلف ورزشکاران، ویژگی‌های طراحی و حفظ و نگهداری در زنان بیش از مردان و در ورزشکاران دارای تحصیلات زیر دیپلم بیش از ورزشکاران لیسانس در ترغیب آنها به خرید کفش ورزشی اهمیت دارد. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_57456_fa30bf3359ac457b1b7d58fac02dc80c.pdf