%0 Journal Article %T مقایسۀ عملکرد و خود‌پندارۀ تحصیلی رشتۀ تربیت -بدنی در دو نظام آموزش حضوری و از راه دور %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A محرم زاده, مهرداد %A مهری, علی %D 2015 %\ 03/21/2015 %V 7 %N 1 %P 131-144 %! مقایسۀ عملکرد و خود‌پندارۀ تحصیلی رشتۀ تربیت -بدنی در دو نظام آموزش حضوری و از راه دور %K آموزش‌ حضوری %K آموزش از راه دور %K تربیت ‌بدنی %K خودپندارۀ‌تحصیلی %K عملکرد تحصیلی %R 10.22059/jsm.2015.53651 %X هدف اصلی پژوهش حاضر مقایسۀ عملکرد و خودپندارۀ تحصیلیرشتۀ تربیت ­بدنی و علوم ورزشی در دو نظام آموزش حضوری و از راه دور است. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ دانشجویان مقطع کارشناسی رشتۀ تربیت ­بدنی دانشگاه­های دولتی شهر اردبیل در سال تحصیلی 92-91 به تعداد 234 نفر بود. از میان افراد مذکور، 100 نفر به روش نمونه­گیری خوشه­ای انتخاب شدند و به پرسشنامه­ها پاسخ دادند. برای جمع‌آوری اطلاعات، از پرسشنامۀ خودپندارۀ تحصیلی و چهار پرسشنامۀ محقق‌ساخته برای عملکرد تحصیلی استفاده شد. پاسخ­ها پس از جمع‌آوری با استفاده از فنون آمار توصیفی و استنباطی و به‌کارگیری نرم­افزار spss تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد که بین عملکرد تحصیلیرشتۀ تربیت­بدنی در دروس تخصصی نظری در دو نظام آموزش حضوری و نیمه‌حضوری تفاوت معنا­داری وجود دارد و عملکرد تحصیلیگروه حضوری در دروس نظری نسبت به گروه از راه دور بالاتر است و بین عملکرد تحصیلی در دروس عملی در دو نظام آموزش حضوری و از راه دور تفاوت معناداری وجود ندارد و نمره‌های گروه از راه دور نسبت به گروه حضوری در دروس عملی بالاتر است. بین سطح خودپندارۀ تحصیلی و معدل دیپلم متوسطه در دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.   %U https://jsm.ut.ac.ir/article_53651_68b13517eb6731a312017bc949cf124f.pdf