%0 Journal Article %T اثر کارآفرینی سازمانی بر جامعه‌پذیری سازمانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت‌بدنی استان مازندران %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A نوروزی سید حسینی, رسول %A کلاته سیفری, معصومه %D 2014 %\ 04/21/2014 %V 6 %N 1 %P 89-108 %! اثر کارآفرینی سازمانی بر جامعه‌پذیری سازمانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت‌بدنی استان مازندران %K ادارات تربیت‌بدنی %K تعهد سازمانی %K جامعه‌پذیری سازمانی %K کارآفرینی سازمان %K مازندران %R 10.22059/jsm.2014.50147 %X هدف از این تحقیق تعیین اثر کارآفرینی سازمانی بر جامعه‌پذیری سازمانی و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت‌بدنی استان مازندران بود که با روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و به‌صورت میدانی اجرا شد. جامعۀ تحقیق کلیۀ کارکنان ادارات تربیت‌بدنی استان مازندران ( 176 نفر) بودند. نمونۀ تحقیق برابر با جامعه در نظر گرفته شد (176n=). به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامۀ کارآفرینی سازمانی (OEQ)، پرسشنامۀ جامعه‌پذیری سازمانی (OSQ) و پرسشنامۀ تعهد سازمانی (OCQ) استفاده شد. از آمار توصیفی و مدل‌یابی معادلات ساختاری با تأکید بر نرم‌افزار AMOS/18 برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها استفاده شد. نتایج نشان داد که کارآفرینی سازمانی با ضریب مسیر (36/0PC=) بر جامعه‌پذیری سازمانی و با ضریب مسیر (38/0PC=) بر تعهد سازمانی اثرگذار است. همچنین جامعه‌پذیری با ضریب مسیر (26/0PC=) بر تعهد سازمانی اثرگذار است. به‌صورت کلی کارآفرینی سازمانی نقش مهمی در تعیین جامعه‌پذیری و تعهد سازمانی کارکنان ادارات تربیت‌بدنی دارد. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_50147_796bbd47135d8d46cbd53902f0779b6d.pdf