%0 Journal Article %T بررسی عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری حمایت ورزشی %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A رمضانی نژاد, رحیم %A بنار, نوشین %A خبیری, محمد %A کاظم نژاد, انوشیروان %A ملک اخلاق, اسماعیل %D 2012 %\ 03/20/2012 %V 4 %N 12 %P 107-126 %! بررسی عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری حمایت ورزشی %K ارزیابی حمایت. %K اهداف حمایت %K ملاک‌های حمایت %K ورزش %R 10.22059/jsm.2012.28604 %X هدف از تحقیق حاضر، بررسی چهار عامل اساسی مؤثر در فرایند تصمیم‌گیری حمایت ورزشی است. به این منظور، دیدگاه‌های 30 نفر از کارشناسان و افراد فعال در حمایت ورزشی شامل مدیران شرکت‌های حمایت‌کننده، مسئولان فدراسیون-ها و باشگاه‌های ورزشی تجزیه وتحلیل شد. روش اجرای این تحقیق کیفی و اکتشافی بوده و به‌صورت مصاحبه انجام گرفته است. مدت مصاحبه بین 90 – 25 دقیقه بود و چهار عامل اساسی در تصمیم‌گیری فرایند حمایتی (اهداف حمایت ورزشی، ملاک‌های انتخاب رشت? ورزشی، آمیخت? ارتباطات بازاریابی و روش ارزیابی حمایت ورزشی) بررسی شده است. نتایج نشان داد که آگاهی از شرکت و محصولاتش، مارک و نشان شرکت، احساس تعهد اجتماعی و اهداف رسانه‌ای، به ترتیب اولویت از اهداف مهم اسپانسرهای ورزشی هستند. ملاک‌های اصلی انتخاب رشت? ورزشی نیز شامل پخش تلویزیونی، تعداد مخاطبان، اعتبار و وجه? رشت? ورزشی بود. همچنین حامیان مالی در آمیخت? ارتباطات بازاریابی به ترتیب از تلویزیون، رادیو، مطبوعات و تبلیغات دور زمین بیشتر استفاده می‌کردند. در ارزیابی فرایند حمایت ورزشی نیز پوشش رسانه‌ای در رتب? اول قرار داشت. %U https://jsm.ut.ac.ir/article_28604_6aa81b700536aebcc30a940fcc0640f9.pdf