%0 Journal Article %T تعیین رابطة بین خودکارامدی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان %J نشریه مدیریت ورزشی %I دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران %Z 2008-9341 %A کریمی طرقبه, الهام %A شجیع, رضا %A عادل قهرمان, مرجان %A محمدی, جعفر %D 2009 %\ 09/23/2009 %V 1 %N 2 %P 183-382 %! تعیین رابطة بین خودکارامدی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان %K خودکارامدی %K دانشجویان. %K رفتار تمرینی %R %X هدف از انجام این پژوهش، تعیین رابطة‌ میان خودکارامدی و مراحل تغییر رفتار تمرینی در دانشجویان است و در نظر دارد احتمال تغییر رفتار تمرینی را نیز از طریق خودکارامدی، سازة کلیدی تئوری شناختی اجتماعی باندورا پیش‌بینی کند. به این منظور دو مقیاس مراحل تغییر رفتار تمرینی (کاردینال، 1997) و خودکارامدی تمرین ساخته‌شده توسط مک الی (1993) در اختیار 560 دانشجو (294 دانشجوی پسر و 266 دانشجوی دختر) غیر رشتة تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت. روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان و ثبات درونی مقیاس خودکارامدی نیز در مطالعة مقدماتی با آلفای کرونباخ 76/0 تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون همبستگی اسپیرمن، t گروه‌های مستقل، تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. براساس یافته‌های پژوهش، بین خودکارامدی تمرینی دانشجویان با مراحل تغییر رفتار تمرینی آنان رابطة معنی‌داری وجود دارد (01/0P %U https://jsm.ut.ac.ir/article_21926_da803dac811d2a2e1b1d0f18748f89dc.pdf