@article { author = {Memari, Zhaleh and Rezaei Pandari, Abbas and Aghasian, Zahra}, title = {Negotiating for the Exploitation of Sports Complexes Based on Game Theory}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {13}, number = {4}, pages = {1157-1171}, year = {2022}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {10.22059/jsm.2020.301897.2470}, abstract = {The purpose of this study is to provide an economic model for assigning the privilege of exploiting sports complexes, based on game theory. The present research was conducted by the descriptive-survey method and by conducting interviews with the officials and the operator of the Enghelab sports complex. Also, we completed our information by reviewing the tender documents and contracts. Based on the findings, the variables influencing the development and conclusion of contracts for the transfer of this unit identified, and the proposed approaches were selected. Among them, the most appropriate and efficient strategy for the owner and operator introduced. In the next step, based on the best result, the proposed game was designed and modelled. The results showed that when independent private information dominates the auction space, the strategy of changing the auction mechanism is more appropriate for both parties, and the pricing strategy is the best strategy, which is also Nash's balance in this game.}, keywords = {Auction,Contract Management,Game theory,Operating privilege}, title_fa = {مذاکره برای امتیاز بهره‌برداری از مجموعه‌های ورزشی مبتنی بر نظریة بازی‌ها}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق، ارائة مدلی اقتصادی در واگذاری امتیاز بهره‌برداری اماکن ورزشی، مبتنی بر نظریة بازی‌هاست. تحقیق حاضر به روش توصیفی- پیمایشی و با انجام مصاحبه با مسئولان و بهره‌بردار چمن مصنوعی مجموعة ورزشی انقلاب و بررسی اسناد مناقصه و قراردادهای فی‌مابین در واگذاری‌های صورت‌گرفته برای دریافت حق بهره‌برداری از آن انجام گرفت. براساس یافته‌ها، متغیرهای اثرگذار بر تدوین و انعقاد قراردادهای واگذاری این واحد، شناسایی و رویکردهای پیشنهادی انتخاب و از میان آنها کارامدترین و مناسب‌ترین راهبرد برای صاحب‌امتیاز و بهره‌بردار معرفی شدند. در مرحلۀ بعد، براساس بهترین پیامد، بازی پیشنهادی طراحی و مدلسازی شد. نتایج نشان داد هنگامی‌که اطلاعات خصوصی مستقلی بر فضای حراج حاکم باشد، راهبرد تغییر سازوکار حراج برای طرفین مناسب‌تر است. همچنین راهبرد پیشنهاد قیمت، بهترین راهبرد و نیز تعادل نش در این بازی است.}, keywords_fa = {امتیاز بهره‌برداری,حراج,مدیریت قرارداد,نظریة بازی‌ها}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_85764.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_85764_4cd5bba1d32810a10805865ad73e45be.pdf} }