@article { author = {HATAMI, SAEED and akbari, hossein}, title = {Modeling the effect of perceived service quality on brand Social identity From the perspective of Persepolis Football Club fans}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {9}, number = {1}, pages = {145-159}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {10.22059/jsm.2017.62135}, abstract = {  this paper aimed to model the effect ofperceived service quality on brand Social identity From the perspective of Persepolis Football Club fans. The research method was correlation and survey. statistical community was Persepolis Football Club fans that watched the match ofthis team and Alnasr in the Asian Cup championship Attended the Azadi Stadium. sample of study consisted of 384 Spectators who were selected by random sampling method. The research Instruments were Dehdashti brand social identity questionnaire (2012) and Quality of service Ko and Kwon questionnaire (2006). Collected data were analyzed by inferential methods such as pearson correlation coefficient and structural equation model.Research results showed a positive and significant relationship between service quality and brand identity. the output of the AMOS software showed that structural model is fit. (GFI = 0.97, IFI = 0.98, NFI = 0.94, CFI = 0.98 & RMSEA = 0.60). According to results it seems that the quality of service and its dimensions is one of the most important components of brand social identity.}, keywords = {Brand,fans,Model,Quality,Service}, title_fa = {طراحی مدل تأثیر کیفیت خدمات ادراک‌شده بر هویت اجتماعی برند از دیدگاه هواداران باشگاه فوتبال پرسپولیس}, abstract_fa = {  هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل تأثیر کیفیت خدمات ادراک‌شده بر هویت اجتماعی برند از دیدگاه هواداران باشگاه پرسپولیس بود. روش تحقیق حاضر همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش هواداران تیم فوتبال پرسپولیس بود که برای تماشای مسابقۀ این تیم­ و النصر عربستان در چارچوب مسابقات جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه آزادی حضور یافتند. تعداد این افراد حدود 100 هزار نفر بود، که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر به‌دست آمد. برای جمع­آوری اطلاعات از دو پرسشنامۀ کیفیت خدمات کو و کوان (2006) و پرسشنامۀ هویت اجتماعی برند دهدشتی و همکاران (1391) استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات و مؤلفه‏های آن با هویت اجتماعی برند رابطۀ معنادار وجود دارد. خروجی­های نرم‌افزارAMOS  نشان‌دهندۀ مناسب بودن مدل ساختاری بود (میزان شاخص‌های 97/0=GFI،94/0=NFI، 98/0=IFI، 98/0=CFI و 60/0= RMSEA نشان‌دهندۀ برازش مدل ساختاری بودند). با توجه به نتایج تحقیق به‌نظر می­رسد که کیفیت خدمات و ابعاد آن یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل‌دهندۀ هویت اجتماعی برند است.}, keywords_fa = {برند,خدمات,کیفیت,مدل,هواداران}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_62135.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_62135_ac6d09d8f77a60ff289fbf78e985ab6e.pdf} }