@article { author = {Keshkar, Sara and Ghasemi, Hamid and Farajizadeh, Pari}, title = {The Role of Sport Shoes Packaging as a Media in Persuading Different Groups of Athletes to Buy Sport Shoes}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {7}, number = {6}, pages = {905-920}, year = {2016}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {10.22059/jsm.2016.57456}, abstract = {The aim of this study was to investigate the role of sport shoes packaging in persuading different groups of athletes to buy sport shoes. The methodology was descriptive-survey. The statistical population consisted of 1800 athletes of sport clubs of Poldokhtar city. 329 subjects were selected as the sample by Morgan Table using clustering random sampling method in those clubs. A researcher-made questionnaire was used to collect data and its content validity was approved by experts and its reliability was calculated by Cronbach Alpha method as α=0.89. Results showed that among packaging characteristics, design was the most important factor which played a role in persuading athletes to buy sport shoes while information had the lowest importance. Also, design and protection was more important (to persuade to buy sport shoes) to women than men and athletes with no university degrees more than those with Bachelor.    }, keywords = {athlete,buying,packaging,Persuasion,sport shoe}, title_fa = {نقش بسته‌بندی کفش‌های ورزشی به‌منزلۀ یک رسانه در ترغیب گروه‌های مختلف ورزشکاران به خرید کفش‌های ورزشی}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق، بررسی نقش بسته‌بندی کفش‌های ورزشی در ترغیب گروه‌های مختلف ورزشکاران به خرید کفش‌های ورزشی بود. روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی بود. جامعۀ آماری پژوهش 1800 نفر از ورزشکاران باشگاهی شهرستان پلدختر بودند که براساس جدول مورگان، حجم نمونه 320 نفر تعیین شد. اعضای جامعۀ نمونۀ تحقیق به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی در باشگاه‌ها انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامۀ محقق‌ساخته‌ای بود که روایی محتوایی آن توسط متخصصان و روایی ساختاری آن با روش تحلیل عاملی بررسی شد و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ (آلفا= 89/0) محاسبه شد. یافته‌ها نشان داد که بین ویژگی‌های بسته‌بندی، مهم‌ترین ویژگی، طراحی بسته‌بندی کفش‌های ورزشی است که در ترغیب ورزشکاران به خرید کفش نقش دارد، درحالی‌که ویژگی اطلاع‌رسانی، کمترین اهمیت را دارد. در بین گروه‌های مختلف ورزشکاران، ویژگی‌های طراحی و حفظ و نگهداری در زنان بیش از مردان و در ورزشکاران دارای تحصیلات زیر دیپلم بیش از ورزشکاران لیسانس در ترغیب آنها به خرید کفش ورزشی اهمیت دارد.}, keywords_fa = {بسته‌بندی,ترغیب,خرید,کفش ورزشی,ورزشکار}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_57456.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_57456_fa30bf3359ac457b1b7d58fac02dc80c.pdf} }