@article { author = {mahmoudi, ahmad and Sajadi, seyed Nasrolah and goudarzi, mahmoud}, title = {Exploring the Effect of Service Quality and Satisfaction on Customer Loyalty in Sport Clubs (Bodybuilding and Aerobic)}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {7}, number = {1}, pages = {31-51}, year = {2015}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {10.22059/jsm.2015.53644}, abstract = {  This study examined the effect of service quality and satisfaction on customer loyalty in sport clubs of Tehran city. The study was descriptive-correlation which was conducted as a field study. The statistical population consisted of customers who attended bodybuilding, fitness and aerobics sport clubs for at least 6 months in Tehran. 5 districts (out of 22) of Tehran city were selected by cluster sampling method and 8 clubs were selected randomly from each district and 10 subjects were selected randomly from each club. Finally, 384 subjects were selected as the sample using Morgan table. 450 questionnaires were distributed and 417 acceptable questionnaires were returned. To collect data, a questionnaire from the doctoral dissertation of Yi-Chin Liu (2008) was used. For demographic analysis, descriptive statistics were used and inferential statistics including confirmatory factor analysis test, Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation coefficient and multiple regression were used as well. Findings showed a positive significant relationship between service quality and satisfaction with customer loyalty. Satisfaction was a stronger predictor of customer loyalty than service quality.                  }, keywords = {customer,Loyalty,Satisfaction,Service quality,Sport Club}, title_fa = {بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت‌مندی بر وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی (بدنسازی و ایروبیک)}, abstract_fa = {  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر کیفیت خدمات و رضایت­مندی بر وفاداری مشتریان در باشگاه­های ورزشی شهر تهران انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود که به شکل میدانی اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، مشتریان با حداقل شش ماه سابقۀ عضویت باشگاه­های ورزشی (بدنسازی و آمادگی جسمانی و ایروبیک) شهر تهران بودند. از طریق نمونه­گیری خوشه­ای، پنج منطقه از بین مناطق 22گانۀ شهر تهران انتخاب شد. از هر منطقۀ منتخب هشت باشگاه و از هر باشگاه ده نفر تصادفی انتخاب شدند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین شد. 450 پرسشنامه توزیع شد و از بین آنها 417 پرسشنامۀ قابل قبول بازگردانده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامۀ رسالۀ دکتری لیو (2008) و برای تجزیه‌وتحلیل ویژگی­های جمعیت‌شناختی از آمار توصیفی استفاده شد. از آزمون تحلیل عاملی تأییدی، آزمون کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره نیز در بخش آمار استنباطی استفاده شد. بررسی یافته­ها نشان داد که بین کیفیت خدمات و رضایت­مندی مشتریان با وفاداری آنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای کیفیت خدمات و رضایت­مندی، رضایت­مندی پیش­بین قوی‌تری برای وفاداری مشتریان بود.  }, keywords_fa = {باشگاه ورزشی,رضایت‌مندی,کیفیت خدمات,مشتری,وفاداری}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_53644.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_53644_518e2f1df8561c4b65025b8024707848.pdf} }