@article { author = {alidost ghahfarrokhi, ebrahim and ahmadi, ali}, title = {The Relationship between Service Quality and Satisfaction of Spectators in Host Stadiums of AFC Championship League}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {4}, number = {14}, pages = {31-47}, year = {2012}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {10.22059/jsm.2012.28903}, abstract = {The aim of this research was to investigate the relationship between service quality and satisfaction of spectators in host stadiums of AFC championship league. The method of research was descriptive – correlation. The sample of the research consisted of 1443 spectators in host stadiums of the AFC championship league in 2009 season (Azadi in Tehran, Fuladshahr in Isfahan, and Yadegar-e-Imam in Qom) who were selected by the purposive and available sampling. The researcher-made questionnaire of service quality and satisfaction was used to collect data; the reliability was calculated as 0.84 using Cronbach’s alpha coefficient. Data were analyzed by Pearson correlation coefficient and multivariate regression. The results showed a significant relationship between the access to service, security, design and attractiveness of the stadiums with satisfaction of the spectators (P}, keywords = {AFC Championship League.,Satisfaction of Spectators,Service quality}, title_fa = {رابطة بین کیفیت خدمات و رضایتمندی تماشاگران در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین معیارهای کیفیت خدمات و رضایتمندی تماشاگران در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا در ایران بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. نمونة پژوهش 1443 نفر بودند که از میان تماشاگران حاضر در ورزشگاه های میزبان لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2009 (آزادی تهران، فولادشهر اصفهان و یادگار امام قم) به صورت هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامة محقق ساختة کیفیت خدمات و رضایتمندی بود که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ 84/0 به دست آمد. بررسی فرضیه ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که بین میزان دسترسی به خدمات، امنیت و طراحی و جذابیت فضای ورزشگاه با رضایتمندی تماشاگران رابطة معنی داری وجود دارد (001/0 P}, keywords_fa = {رضایتمندی تماشاگران,کیفیت خدمات,لیگ قهرمانان آسیا.}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_28903.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_28903_bf03e59539f21505eeb70c93210f814d.pdf} }