@article { author = {Naderi, M and Ehsani, M and Khabiri, M and Amiri, M and Gharekhaani, H}, title = {A Survey of Iran Football Situation and Determination of Iran Football Strategic Position}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to survey Iran football situation and to determine Iran football strategic position. This study was descriptive (survey) and a questionnaire was used to collect the data. A sample of 96 subjects including football executives, sport managers and experts was surveyed. In order to analyze the data, Friedman test and SWOT matrix were used. Results showed that Iran football was not in a proper situation because the weaknesses and threats of Iran football were more than its strengths and opportunities respectively. Results showed that Iran football strategic position was WT. The comparison of Iran football strategic position with New Zealand and China showed that they enjoyed a better position. It is suggested that Iran football authorities apply defensive and realistic strategies to manage this situation.}, keywords = {Opportunities,Strategic position.,Strengths,Threats,Weaknesses}, title_fa = {بررسی وضعیت موجود فوتبال جمهوری اسلامی ایران و تعیین موقعیت راهبردی فوتبال کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، بررسی وضعیت موجود فوتبال جمهوری اسلامی ایران و تعیین موقعیت راهبردی فوتبال کشور است. برای گردآوری داده‌ها به بررسی اسناد و مدارک، پیشینه تحقیقات نظرسنجی با استفاده از پرسشنامه‌ها و فرم‌های تعیین موقعیت راهبردی پرداخته شد. جمع‌آوری داده‌ها از مدیران اجرایی فوتبال کشور و کارشناسان حوزه مدیریت ورزشی و ذی-نفعان اصلی فدراسیون فوتبال صورت گرفت و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها علاوه‌بر شاخص‌های توصیفی و آزمون فریدمن، از ماتریس‌های ارزیابی درونی و بیرونی و تحلیل SWOT استفاده شد و نتایج حاصل از جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ضعف‌ها، قوت‌ها، تهدیدها و فرصت‌های فوتبال جمهوری اسلامی ایران نشان داد که وضعیت موجود فوتبال ایران نامناسب بوده و حاکی از غلبه ضعف‌ها بر قوت‌ها و تهدیدها بر فرصت‌هاست که موقعیت راهبردی WT را برای فوتبال ایران به‌وجود آورده است. بررسی فوتبال در حال رشد و وضعیت رقبایی چون نیوزیلند و چین نشان داد که آنها وضعیت بهتری نسبت به کشور ما دارند و لزوم تدوین راهبرد تدافعی برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت موجود برای ما بسیار ضروری است.}, keywords_fa = {تهدیدها,راهبرد.,ضعف‌ها,فرصت‌ها,قوت‌ها}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23782.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23782_0023a42a3d378a4e7c97d8bb9cd7150b.pdf} } @article { author = {Aliabadi, S and Sadeghi, S and Yousefi, B}, title = {The Study of Effective Personal Factors in Gaining Managerial Position with an Emphasis on Gender Differences in Physical Education General Departments in West of Iran}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {This study examined and prioritized personal factors especially gender to gain managerial position in physical education general departments of Iran western region including provinces of Kurdistan, Ilam, Kermanshah and Hamadan. The methodology was descriptive-survey. The sample was equal to the population (n=260). The research instruments were personal characteristics questionnaire, management motivation questionnaire by Smith and Miner and a researcher-made questionnaire to prioritize effective personal factors to gain managerial position (p=0.001). Descriptive and inferential statistics such as Kolmogorov-Smirnov test, independent t test and Friedman test. Results showed that women had a lower motivation than men. Moreover, the staff of physical education departments prioritized effective personal factors as follows: higher education and passing educational courses, popularity among colleagues and bright background and commitment to Islamic law.}, keywords = {Gender.,Managerial position,personal factors,Physical education general departments}, title_fa = {بررسی و رتبه بندی عوامل فردی مؤثر در احراز پست های مدیریتی در ادارات کل تربیت بدنی منطقه غرب کشور}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، بررسی و رتبه‌بندی عوامل فردی مؤثر در احراز پست‌های مدیریتی در ادارات کل تربیت بدنی منطقه غرب کشور بود. روش تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی و جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان ادارات کل تربیت بدنی منطقه غرب کشور بود که در استان‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان و در زمان تحقیق 260 نفر بودند. حجم نمونه نیز برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامه ای در سه بخش بود: ویژگی‌های فردی، پرسشنامه استاندارد و سنجش انگیزه مدیریت اسمیت و ماینر (1982) و بخش سوم پرسشنامه محقق ساخته برای رتبه‌بندی عوامل مؤثر در احراز پست‌های مدیریتی بود که روایی محتوایی آن مورد تأیید متخصصان قرار گرفت و ضریب اعتبار دو پرسشنامه به ترتیب 73/0 و 83/0 بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل کلوموگروف اسمیرنوف، آزمون‌های t دو گروه مستقل و رتبه‌ای فریدمن استفاده شد. یافته‌های تحقیق نشان داد که از دیدگاه کارکنان ادرات کل تربیت بدنی منطقه غرب کشور، داشتن تحصیلات مناسب و گذراندن دوره‌های آموزشی، محبوبیت بین همکاران و داشتن سوابق درخشان در سمت‌های قبلی در اولویت‌های اول تا سوم عوامل مؤثر احراز پست‌های مدیریتی قرار دارد.}, keywords_fa = {ادارات کل تربیت بدنی.,پست مدیریتی,عوامل فردی}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23783.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23783_56dde9d61a919b36296c1e69424616a6.pdf} } @article { author = {A, F and Goudarzi, M and Farahani, A and Asadi, H}, title = {Designing ICT Model in Iran Physical Education Organization}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The purpose of the present study was to design the model of ICT in Iran Physical Education Organization. 630 experts and professionals who were graduate students participated in the study. According to Morgan table, 235 participants were selected to answer SWOT analysis questionnaire. The validity and reliability of the questionnaire (a= 97%) was confirmed and it was distributed among the participants. Friedman test and Wilcoxon test were applied to analyze the data. The results indicated that the status of informational bank, the desired vision of ICT enhancement, ICT enhancement strategies, SWOT analysis were not identified in Iran Physical Education Organization. The results also indicated that ICT in Iran sport organizations was located in the weakness region and in the matrix was located in WT. In this situation, the existing situation should be maintained and the weak points should be eliminated in order to avoid threats. Based on the results of the study, investigation of resources and viewpoints of professors and experts, ICT enhancement strategies and ICT model were presented.}, keywords = {Information Communication Technology,Strategic model,SWOT.}, title_fa = {طراحی و تبیین مدل راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، طراحی مدل پیشنهادیICT در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران است. جامعة آماری در برگیرندة 630 نفر متشکل از کارشناسان و متخصصان و مدیران سازمان تربیت بدنی با مدرک کارشناسی و بالاتر بود که از این تعداد 235 نفر براساس جدول مورگان به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه پس از تایید روایی و پایایی (97%= a)، توزیع شد. در این پژوهش از آزمون فریدمن برای رتبه بندی و برای آزمون فرض های آماری از آزمون ناپارامتریک ویل کاکسن برای تعیین اختلاف بین میانگین ها استفاده شد. آزمون فرض های آماری نشان داد که وضعیت بانک اطلاعاتی ،چشم انداز مطلوب توسعة ICT، راهبردهای توسعة ICT، و تحلیل SWOT در سازمان ورزش کشور مشخص نیست. آنالیز و تفسیر مجموعه اطلاعات به دست آمده نشان داد که جایگاه ICT در سازمان ورزش ایران بر روی محور مختصات SWOT در منطقة ضعف و در ماتریس آن در جایگاه WT قرار دارد. در این وضعیت باید از راهبرد حفظ وضعیت موجود استفاده و با کاهش ضعف ها از تهدید ها پرهیز کرد. با توجه به یافته های تحقیق و بررسی منابع و نظر استادان و خبرگان، راهبردهای توسعة ICT و مدل برنامه ریزی راهبردی ارائه شد.}, keywords_fa = {سوات.,فناوری اطلاعات و ارتباطات,مدل راهبردی دیوید}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23784.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23784_3aa25adf5f920cf0ad9e992a6042700f.pdf} } @article { author = {Ansari, M}, title = {Knowledge Management and Creativity in Physical Education General Department of Tehran}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The aim of the present study was to evaluate creativity and knowledge management in Physical Education General Department of Tehran as well as to recognize the relationship between these two variables. The statistical population of this study consisted of 250 staff of Physical Education General Department of Tehran and the sample included 155 subjects. The data were collected by questionnaires including personal information questionnaire, Randeep creativity questionnaire and knowledge management questionnaire. The validity of the questionnaires was confirmed by experts, and their reliability was tested by Alpha Cronbach (a=81% for the creativity questionnaire and a=88% for the knowledge management questionnaire). Kolmogorov – Smirnov, Pearson test and multiple regression tests were used to analyze the data. The results showed that management of knowledge and creativity was at a medium level in Physical Education General Department of Tehran. There was a positive and significant relationship between creativity and knowledge management. Among the four features of knowledge management, there was a significant relationship between externalization and socialization with creativity.}, keywords = {Creativity,Knowledge Management,Process of Knowledge Management.}, title_fa = {مدیریت دانش و خلاقیت در ادارة کل تربیت بدنی استان تهران}, abstract_fa = {هدف از این تحقیق، سنجش میزان خلاقیت و مدیریت دانش در اداره کل تربیت بدنی تهران و همچنین سنجش ارتباط این دو متغیر است. جامعه آماری شامل کارکنان اداره کل مزبور به تعداد 252 نفر است که 155 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه اطلاعات فردی، پرسشنامه خلاقیت رندسیپ و پرسشنامه مدیریت دانش بود. روایی پرسشنامه ها به تأیید متخصصان رسید و پایایی آنها نیز به وسیله آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که عدد 81/0 برای پرسشنامه خلاقیت و 88/0 برای پرسشنامه مدیریت دانش به دست آمد. برای آنالیز داده ها از آزمون های کلموگروف – اسمیرنوف، پیرسون، رگرسیون گام به گام و همبستگی تفکیکی استفاده شد. نتایج نشان داد مدیریت دانش و خلاقیت در اداره کل در حد متوسط است و ارتباط مثبت و معناداری بین مدیریت دانش و خلاقیت وجود دارد و از بین ابعاد چهارگانه مدیریت دانش، برونی سازی و اجتماعی سازی ارتباط معناداری با خلاقیت دارند.}, keywords_fa = {خلاقیت,فرایندهای مدیریت دانش.,مدیریت دانش}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23785.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23785_e267437871165d4bdc3f8841fc591ca5.pdf} } @article { author = {Hoseini, M and Nasr, D and Javani, V and Salimi, M}, title = {Determination of the Relative Contribution of Brand Loyalty by Brand Association in Football Premier League of Iran}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {This study aimed to determinate the relative contribution of brand loyalty in brand association in football premier league of Iran. This study was a descriptive, practical survey. A sample of 797 football premier league fans participated in this study. In order to collect the data, Team Association Questionnaire by Gladden and Funk (2001) was used. The reliability of the questionnaire was estimated by Cronbach’s alpha (0.89) and the validity was established for this study. Multiple regression analysis, liner regression analysis and Pearson correlation regression test were used to analyze the data. The results showed a correlation between three dimensions of brand association (attributes, benefits and attitudes) with brand loyalty (P=0.01). Also, the results showed that two dimensions of benefits and attitudes could be reliable predictors of brand loyalty.}, keywords = {Attitudes.,Attributes,Benefits,Brand association,Brand Loyalty}, title_fa = {تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر، تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران بود. تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق را هواداران لیگ برتر فوتبال ایران تشکیل می‌دادند. حجم نمونه با استفاده از فرمول آماری تخمین زده شد و تعداد 797 نفر به‌دست آمد. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامه تداعی برند تیم ساخته‌شده توسط گلادن و فانک بود که اعتبار و روایی آن برای این تحقیق مورد آزمون قرار گرفت (ضریب آلفای کرونباخ 89/0). این پرسشنامه شامل 5 بخش با 61 سؤال بود. برای تحلیل داده‌های حاصل از نرم‌فزار SPSS نسخه 15 استفاده شد و با استفاده از آزمون‌های آماری از جمله همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی و رگرسیون چندگانه نتایج به‌دست آمد. یافته‌های تحقیق نشان داد که بین سه عامل؛ دارایی‌ها، منافع و نگرش‌های تداعی برند با میزان وفاداری به برند همبستگی وجود دارد (01/0=P). همچنین براساس نتایج آزمون رگرسیون چندگانه عوامل منافع و نگرش‌های تداعی برند پیشگویی‌کننده خوبی از میزان وفاداری به برند بودند.}, keywords_fa = {تداعی برند,دارایی های تداعی,منافع تداعی,نگرش های تداعی.,وفاداری به برند}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23786.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23786_cf13041dd80026db65e79e7ac966608b.pdf} } @article { author = {Khabiri, M and Besharati, M and Ashouri, N and Rezvanfar, M}, title = {The Citation Analysis of Sources of Doctorate Dissertations and Postgraduate Theses in Physical Education Faculty of Tehran University in 1386-87}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The purpose of the present research was to analyze the citation of sources of doctorate dissertations and postgraduate theses in Physical Education Faculty, University of Tehran (1386-87). For this purpose, 12618 citations in 145 doctorate dissertations and postgraduate theses of Physical Education Faculty, University of Tehran (1386-87) were investigated by citation analysis. SPSS and Excel software were used to analyze the data. The results showed that English journals were cited most. English sources were cited most in the three mentioned periods as well. Printed sources were cited 94.26% and web-based sources 5.74%. The citations of scientific works of supervisors and advisors showed that averagely for each postgraduate thesis, there were 1.62% citations and for each doctorate dissertation, there were 1% citations of their works.}, keywords = {citation,Citation analysis,physical education Field,scientific products,web-based sources}, title_fa = {تحلیل استنادی مآخذ رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در سال‌های 1386 و 1387}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، تحلیل استنادی مآخذ رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد تربیت بدنی دانشگاه تهران در سال‌های 1386 و 1387 است. در این پژوهش، با استفاده از روش تحلیل استنادی، پایان‌نامه‌های مذکور بررسی شد. به این منظور، 12618 استناد مربوط به 145 پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران که بین سال‌های 1386 و 1387 اتمام یافته‌اند، بررسی شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS و Excel استفاده شد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد که میزان استناد دانشجویان به نشریات لاتین بیشتر از دیگر منابع می‌باشد. همچنین استناد دانشجویان به منابع لاتین در سه دوره زمانی تعیین شده در این تحقیق به طور چشمگیری بیشتر از میزان استناد به منابع فارسی است و نیز تعداد استناد دانشجویان به منابع چاپی 26/94 درصد و منابع اینترنتی 74/5 درصد است. همچنین در میزان استناد به آثار علمی استادان راهنما و مشاور مشاهده می‌شود که به طور میانگین به ازای هر پایان‌نامه کارشناسی ارشد، 62/1 درصد استناد و برای پایان‌نامه‌های دکتری 1 درصد به تولیدات علمی استادان استناد شده است.}, keywords_fa = {استناد,تحلیل استنادی,تولیدات علمی,رشت? تربیت بدنی و علوم ورزشی.,منابع اینترنتی}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23787.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23787_e39707c073ae4725d1ff1721defc379e.pdf} } @article { author = {Pournaghi, A and Asadi, H and Sadjadi, N}, title = {The Analyze and comparison of Occupational Stressors and Organizational Coping Resources in Sport Authorities of Iran Oil Company}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to analyze and compare occupational stressors and organizational coping resources in sport authorities of Iran Oil Company. This research was a descriptive survey. Iran Oil Company sport authorities (n=170) were divided into three groups of managers, experts and coaches. Morgan table was used and 117 subjects were randomly selected as the sample of this study. Spielberger (1984) standard questionnaire (a=0.905), and a researcher-made questionnaire (Randall R. and Altmaier E., 1994) (a=0.96) were used to collect the data. The validity of the researcher-made questionnaire was approved by professors and experts (n=10). Descriptive statistics as well as Kolmogorov-Smirnov, Friedman, ANOVA, Scheffe and t tests were used to analyze the data. The results showed that all groups almost similarly experienced organizational job stressors. But the amount of stress created by these stressors was different among groups. The most important organizational stressor factor was supervision (5.82) and the lowest stress was related to minimum use of personnel (4.67). The investigation of organizational coping resources showed that Iran Oil Company used these resources at a medium-low level in all three groups. However, a higher level of organizational coping resources was used by managers compared to experts and coaches.}, keywords = {Occupational stress,occupational stress management.,Organizational Coping Resources,Organizational Job Stressors}, title_fa = {بررسی و مقایسه عوامل استرس‌زای شغلی و راهکارهای سازمانی مدیریت آن در مسئولان ورزش شرکت نفت ایران}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف بررسی و مقایسه عوامل استرس‌زای شغلی و راهکارهای سازمانی مدیریت آن در مسئولان ورزش شرکت نفت ایران انجام شد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی - پیمایشی بود. مسئولان ورزش شرکت ملی نفت در سه گروه مدیران، کارشناسان و مربیان بررسی شدند. کل این افراد 170 نفر بودند که با استفاده از جدول مورگان 117 نفر از طریق نمونه-گیری تصادفی نظام‌دار انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های استاندارد اشپیل برگر (1984) با پایایی (905/0 = a) و پرسشنامه محقق‌ساخته (با تأکید بر مدل رندال و آلتمایر (1994) با (پایایی (96/0 = a) برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. روایی پرسشنامه محقق‌ساخته توسط استادان و متخصصان (10 نفر)، تأیید شد. مهم‌ترین عامل استرس‌‌زای شغلی سازمانی مربوط به عامل شیوه سرپرستی (82/5) و کمترین میانگین شدت مربوط به عامل استفاده کمینه از نیروها (67/4) بود. بررسی راهکارهای سازمانی مدیریت استرس شغلی و نتایج آزمون t در این گروه‌ها نشان داد شرکت نفت در سطح متوسط به پایین از این راهکارها در هر سه گروه و در سطح بالاتری از این راهکارها برای گروه مدیران نسبت به دو گروه دیگر استفاده می‌کرد. بیشترین میزان استفاده، به راهکار مدیریتی روابط میان‌فردی (76/2) و کمترین میزان استفاده به راهکار مدیریتی جوّ و ساختار سازمانی (33/2) مربوط بود. مقایسه نمره‌های میانگین در سه گروه (آزمون ANOVA) نشان داد که امور ورزش شرکت ملی نفت ایران در سطح به نسبت بالاتری از راهکارهای سازمانی مدیریت استرس شغلی برای گروه مدیران نسبت به دو گروه دیگر استفاده می-کند.}, keywords_fa = {استرس شغلی,راهکارهای سازمانی,عوامل استرس‌زای شغلی سازمانی.,مدیریت استرس شغلی}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23788.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23788_d17e2bb672896607cf9bf95a5662a68c.pdf} } @article { author = {Bahar, Gh and Yalfani, A and Ashkan, A}, title = {The Comparison of Personality Traits, Anxiety and Depression of Iranian Traditional Wrestling Athletes with Other Sport Fields}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was to compare personality traits and anxiety and depression of Iranian traditional wrestling athletes with wrestling, taekwondo and Kabaddi athletes. 175 sportsmen were randomly selected using Morgan and Kerjesy table. Eysenck Personality Inventory (EPI) and Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) were used to collect the data. In addition to descriptive statistics, inferential ANOVA and Tukey post hoc test were used in this research. The results showed a significant difference in personality traits (introversion, extroversion, stability, instability) among athletes of different sport fields (P}, keywords = {anxiety,Depression,Iranian Traditional Athletes.,Personality Traits}, title_fa = {مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان اضطراب و افسردگی باستانی‌کاران با رشته‌های ورزشی کشتی، تکواندو وکبدی}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، مقایسه ویژگی‌های شخصیتی و میزان اضطراب و افسردگی ورزشکاران رشته باستانی با رشته‌های منتخب بود که 175 نفر از ورزشکاران مرد شهرستان کرمانشاه به‌صورت تصادفی به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده ها، از پرسشنامه‌های شخصیتی آیزنک (EPI) و اضطراب و افسردگی اسنایت (HADS) و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های آماری توصیفی و استنباطی نظیر ANOVAو آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین ویژگی‌های شخصیتی رشته‌های مختلف ورزشی اختلاف وجود دارد، به نحوی که باستانی‌کاران، برون‌گراتر از تکواندوکاران و کبدی‌کاران (05/0 >, P 35/3F=) و باثبات‌تر از کبدی‌کاران (01/0 >, P 26/6F=). همچنین باستانی‌کاران اضطراب و افسردگی کمتری نسبت به سه گروه دیگر داشتند (01/0 >, P 41/9F=). بنابراین ورزشکاران رشته باستانی از نظر ویژگی‌های شخصیتی، برون‌گرا و باثبات‌تر و از نظر سطح اضطراب و افسردگی پایین‌تر از دیگر رشته‌های مذکور بودند.}, keywords_fa = {اضطراب,افسردگی,رشت? ورزشی باستانی.,ویژگی های شخصیتی}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23789.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23789_4db0cc103fbf0bd393aa2e0509589b5b.pdf} } @article { author = {moradi, m and Honari, H and Ahmadi, A}, title = {A Survey of Fourfold Role of Sport Media in Development of Sport for All Culture}, journal = {Sport Management Journal}, volume = {3}, number = {9}, pages = {-}, year = {2011}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2008-9341}, eissn = {2676-427X}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to examine the fourfold role of sport media (culturalization, educational, informing and social participation) in developing sport for all culture. This study was a descriptive – correlation survey. The statistical population of this study consisted of sport and media experts. A researcher – made questionnaire was used to collect the data; its validity was approved by academic experts and its reliability was (a=0.89). Descriptive statistics, Chi – square and Friedman tests were used to analyze the data (p=0.05). The results showed a significant relationship between the four roles of sports media and the development of sport for all culture. Subjects asserted that despite the tremendous effect of sport media on the development of the sport for all, sport media does not pay necessary attention to this issue and did not allocate enough time to sport for all in their planning and most of programs are about professional and championship sports. It is suggested that a higher interaction with media is planned and their capacity to develop sport for all is used in all aspects.}, keywords = {Ddevelopment of sport culture.,Sport Media,Sports for all}, title_fa = {بررسی نقش چهارگانه رسانه های ورزشی در توسعه فرهنگ ورزش همگانی}, abstract_fa = {هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش چهارگانه رسانه‌های ورزشی (فرهنگ‌سازی، آموزشی، اطلاع‌رسانی و ایجاد مشارکت اجتماعی) در توسعه فرهنگ ورزش همگانی بود. روش تحقیق توصیفی – همبستگی و روش اجرا پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل صاحب‌نظران حوزه ورزش و رسانه بودند. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه‌ای محقق‌ساخته بود که روایی آن را استادان دانشگاه‌ها و متخصصان تأیید کردند و پایایی آن (89/0 = a) به‌دست آمد. از آمار توصیفی برای توصیف داده‌ها و از آزمون کای اسکوار (2a) و فریدمن برای بررسی فرضیه‌ها استفاده شد. فرضیه‌های تحقیق در سطح معناداری 05/0 پذیرفته شدند و بین نقش‌های چهارگانه رسانه‌های ورزشی با توسعه فرهنگ ورزش همگانی ارتباط معنی‌داری مشاهده شد. آزمودنی‌ها اظهار داشتند که با وجود تأثیر رسانه‌های ورزشی بر توسعه ورزش همگانی، رسانه‌های ورزشی توجه مناسب و مطلوبی به این مسئله نداشته‌اند و در برنامه‌ریزی خود زمان لازم را به ورزش همگانی اختصاص نمی‌دهند و بیشتر برنامه‌سازی مختص ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای است. باتوجه به نتایج تحقیق، می‌توان برنامه‌ریزی عملیاتی مناسبی در جهت تعامل با رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آنها برای توسعه ورزش همگانی در ابعاد مختلف انجام داد.}, keywords_fa = {توسع? فرهنگ ورزش,رسانه های ورزشی,ورزش همگانی}, url = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23790.html}, eprint = {https://jsm.ut.ac.ir/article_23790_07b1925c5f9f168e705c4f6a9c7e6acb.pdf} }